NHG vie suomalaista vaikuttavuusosaamista terveydenhuoltoon kansainvälisesti

Kansainvälinen terveydenhuollon ICHOM-järjestö valitsi NHG:n implementointikumppanikseen Euroopassa.

Suomalainen Nordic Healthcare Group (NHG) on valittu kansainvälisesti arvostetun International Consortium for Healthcare Outcomes Measurement -järjestön (ICHOM) kumppaniksi implementoimaan hoidon vaikuttavuutta seuraavia standardoituja mittaristoja sairaaloissa ja muissa terveydenhuollon organisaatioissa maailmanlaajuisesti. NHG on valittu tähän rooliin ainoana Euroopassa – yhteistyö käynnistyy tammikuun 2020 aikana.

ICHOM on kansainvälinen voittoa tavoittelematon järjestö, joka kehittää terveydenhuollon vaikuttavuuden mittaamista ja siihen perustuvia standardeja maailmanlaajuisesti. ICHOMin työn keskiössä on kehittää kansainvälisesti vertailukelpoisia, potilaskeskeisiä mittaristoja eri tautiryhmien hoidon vaikuttavuuden mittaamiseen.

”Henkilöstömme on koulutettu auttamaan sairaala-asiakkaitamme ICHOMin standardimittaristojen implementoinnissa ja kehittämisessä eri tautiryhmissä. Lisäksi tuemme tarvittaessa sairaaloita laajemmin ottamaan käyttöön vaikuttavuuteen liittyviä parhaita käytäntöjä ja johtamaan toimintaansa vaikuttavuusperusteisesti,” Nordic Healthcare Groupin toimitusjohtaja Vesa Kämäräinen kertoo.

ICHOM Standard Set -mittaristot ovat moniammatillisten tiimien kokoamia, tautikohtaisia mittaristoja. Niiden sisältämät mittarit ovat avoimia ja käytössä globaalisti. Mittaristojen käyttöönotto mahdollistaa tulosten kansainvälisen vertailukelpoisuuden, mikä tuo valtavaa etua etenkin niissä tautiryhmissä, joissa potilasmäärät ovat pienet.

”NHG:n valinta ICHOMin kumppaniksi on myös osoitus siitä, miten pitkälle asiakkaamme ovat päässeet omassa vaikuttavuuden kehityksessään. Suomessa on jo paljon kokemusta vaikuttavuusperusteisten mittareiden implementoinnista, esimerkiksi Keski-Suomen sairaanhoitopiiri on ottanut sepelvaltimotautipotilaiden kokemusten järjestelmällisen keräämisen ja analysoinnin osaksi hoidon vaikuttavuuden mittaamista ja Tays vastaavasti mittaa vaikuttavuutta keuhkosyöpäpotilaiden hoidon osalta. Vaikuttavuusajattelussa ollaan meillä Suomessa pitkällä, ja se on huomattu myös kansainvälisesti. ICHOMin kumppanina NHG on saanut jo kyselyitä laajasti, jopa Japanista asti,” Kämäräinen toteaa.

Lisätiedot:

Vesa Kämäräinen, toimitusjohtaja, Nordic Healthcare Group (NHG), p. 050 545 9025, vesa.kamarainen@nhg.fi

Vesa Komssi, liiketoimintajohtaja, Nordic Healthcare Group (NHG), p. 050 331 7978, vesa.komssi@nhg.fi

Nordic Healthcare Group (NHG) on vuonna 2004 perustettu sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijapalveluihin erikoistunut suomalainen kasvuyritys. Asiakkaamme ovat sairaanhoitopiirejä, kuntia, yksityisiä palveluntarjoajia, lääketeollisuuden yrityksiä, pääomasijoittajia ja terveydenhuollon teknologiayrityksiä. Palveluksessamme on yli 120 kokenutta osaajaa ja nuorta lahjakkuutta. www.nhg.fi

NHG toimii International Consortium for Health Outcomes Measurementin (ICHOM) certified implementation partnerina Euroopassa. ICHOM on alan kansainvälinen voittoa tavoittelematon järjestö, joka kehittää terveydenhuollon vaikuttavuuden mittaamista maailmanlaajuisesti. ICHOMin perustajiin kuuluu mm. nimekäs professori Michael E. Porter. www.ichom.org

ICHOM Standard Set -mittaristot ovat standardoituja tuloksia, mittaamisen työkaluja, mittauspisteitä ja riskinhallintatekijöitä tietylle tautiryhmälle. Standard Setit ovat asiantuntijoiden ja potilaiden edustajien kehittämiä mittareita, jotka keskittyvät potilaalle merkityksellisimpiin asioihin. Tällä hetkellä ICHOM on julkaissut 28 Standard Setsiä eri tauti- ja potilasryhmille. Nämä kattavat yli 50 % maailman tautitaakasta. https://www.ichom.org/standard-sets/

Nordic Healthcare Group köper svenska Precuris20.3.2023 15:00:00 EET | Tiedote

En av Nordens största expertrådgivare inom life science och hälso- och sjukvårdssektorn, Nordic Healthcare Group köper svenska Precuris. Uppköpet innebär ökad kapacitet för att implementera, stödja och projektleda införandet av ny teknik och nya arbetssätt i vården. I veckan signerades avtalet mellan Nordic Healthcare Group (NHG) och Precuris, båda expertrådgivningsföretag, med vården och life science-sektorn som primära kunder.

NHG kasvaa Pohjoismaissa – ostaa ruotsalaisen Precuriksen20.3.2023 15:00:00 EET | Tiedote

Nordic Healthcare Group ostaa ruotsalaisen sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijayrityksen Precuris AB:n, joka täydentää osaamisellaan NHG:n tarjontaa Ruotsissa ja Pohjoismaissa uusien teknologioiden ja toimintatapojen implementoinnissa sekä projektinjohtamisessa. Nordic Healthcare Group (NHG) ja Precuris ovat molemmat asiantuntijayrityksiä, jotka ovat keskittyneet sosiaali- ja terveydenhuoltoon. Yrityskauppa allekirjoitettiin viime viikolla.

NHG is growing in the Nordics – acquires Precuris in Sweden20.3.2023 15:00:00 EET | Press release

Nordic Healthcare Group acquires Sweden-based company Precuris. Their expertise in implementing, supporting and project management of new technologies and ways of working in healthcare will complement NHG’s offering in Sweden and the Nordics. Nordic Healthcare Group (NHG) and Precuris are both advisory companies focusing on clients in healthcare and life sciences. The acquisition was signed last week.