NIEMI PALVELUT JULKISHALLINNON SOPIMUSTOIMITTAJAKSI HANSELIIN

Hansel Oy on hyväksynyt Niemi Palvelut Oy:n sopimustoimittajaksi muuttokuljetusten dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Muuttokuljetusten sopimuskausi astui voimaan 26.1.2021 ja jatkuu vuoteen 2026 saakka.

Hankintajärjestelmässä Hanselin asiakas – valtionhallinto, kunta tai muu julkinen taho – voi kilpailuttaa sopimus­toimittajia keskenään ja tehdä hankintasopimuksen kilpailutuksen voittaneen toimijan kanssa. Asiakas laatii järjestelmässä kilpailutukselleen valintakriteerit, jotta tärkeät eri osa-alueet tulevat huomioiduiksi mahdollisimman hyvin ja kattavasti.

Hinta harvoin paras mittari kilpailutuksissa

”Julkisissa hankintapäätöksissä on yhä useammin alettu huomioida hinnan lisäksi myös muita seikkoja. Luotettavuus, vastuullisuus- ja ympäristökysymykset sekä turvallisuus ovat nousseet yhä tärkeämmiksi valintaperusteiksi”, johtaja Esa Niemi Niemi Palvelut Oy:stä sanoo.

”Eri valintaperusteiden painotukset on hyvä miettiä tarkkaan jo tarjouspyyntövaiheessa. Hinnaltaan halvin ei useinkaan ole kokonaistaloudellisesti edullisin.”

Viisi vinkkiä muuttopalveluiden julkiseen kilpailutukseen:

• Panosta tarjouspyyntöön - se kannattaa!
  • Kokonaistaloudellisesti edullisin vai hinnaltaan halvin? Hinta on harvoin paras mittari tarjousten vertailussa.
  • Varmista toimijan vastuullisuus: tilaajavastuulaki velvoittaa työn tilaajaa.
  • Huomioi muuton turvallisuus: tietoturva, henkilöturvallisuus, työturvallisuus. Sama miehistö koko muuton ajan lisää turvallisuutta.
  • Kierrätys ja ympäristöasiat: varmista jätelain velvoitteiden toteutus ja ajoneuvokaluston käyttövoimien vähäpäästöisyys.
Niemen yritysvideo

johtaja Esa Niemi, p. 0400 452 400; esa.niemi@niemi.fi

avainasiakaspäällikkö Sanna Sivén, p. 050 518 2250; sanna.siven@niemi.fi

johtaja Esa Niemi, Niemi Palvelut Oy

Kotimuuttojen, yritysmuuttojen ja ulkomaanmuuttojen ohella olemme erikoistuneet tapahtuma-, logistiikka- ja messupalveluihin. Huolehdimme vuosittain noin 36 000 muuttoa ja noin 62 000 muuta palveluprojektia. Palveluksessamme on noin 1300 palvelutehtävien erikoisosaajaa. Toimintakeskuksemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vaasassa. Tapahtumapalvelut-yksikkömme toimii Messukeskuksessa Helsingissä.

Koko autokalustomme operoi täysin fossiilittomasti: kaikki automme kulkevat joko biokaasulla, uusiutuvalla dieselillä tai täyssähköllä.