NIEMI PALVELUT JULKISHALLINNON SOPIMUSTOIMITTAJAKSI HANSELIIN

Hansel Oy on hyväksynyt Niemi Palvelut Oy:n sopimustoimittajaksi muuttokuljetusten dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Muuttokuljetusten sopimuskausi astui voimaan 26.1.2021 ja jatkuu vuoteen 2026 saakka.

Hankintajärjestelmässä Hanselin asiakas – valtionhallinto, kunta tai muu julkinen taho – voi kilpailuttaa sopimus­toimittajia keskenään ja tehdä hankintasopimuksen kilpailutuksen voittaneen toimijan kanssa. Asiakas laatii järjestelmässä kilpailutukselleen valintakriteerit, jotta tärkeät eri osa-alueet tulevat huomioiduiksi mahdollisimman hyvin ja kattavasti.

Hinta harvoin paras mittari kilpailutuksissa

”Julkisissa hankintapäätöksissä on yhä useammin alettu huomioida hinnan lisäksi myös muita seikkoja. Luotettavuus, vastuullisuus- ja ympäristökysymykset sekä turvallisuus ovat nousseet yhä tärkeämmiksi valintaperusteiksi”, johtaja Esa Niemi Niemi Palvelut Oy:stä sanoo.

”Eri valintaperusteiden painotukset on hyvä miettiä tarkkaan jo tarjouspyyntövaiheessa. Hinnaltaan halvin ei useinkaan ole kokonaistaloudellisesti edullisin.”

Viisi vinkkiä muuttopalveluiden julkiseen kilpailutukseen:

• Panosta tarjouspyyntöön - se kannattaa!
  • Kokonaistaloudellisesti edullisin vai hinnaltaan halvin? Hinta on harvoin paras mittari tarjousten vertailussa.
  • Varmista toimijan vastuullisuus: tilaajavastuulaki velvoittaa työn tilaajaa.
  • Huomioi muuton turvallisuus: tietoturva, henkilöturvallisuus, työturvallisuus. Sama miehistö koko muuton ajan lisää turvallisuutta.
  • Kierrätys ja ympäristöasiat: varmista jätelain velvoitteiden toteutus ja ajoneuvokaluston käyttövoimien vähäpäästöisyys.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Niemen yritysvideo

johtaja Esa Niemi, p. 0400 452 400; esa.niemi@niemi.fi

avainasiakaspäällikkö Sanna Sivén, p. 050 518 2250; sanna.siven@niemi.fi

johtaja Esa Niemi, Niemi Palvelut Oy

Kotimuuttojen, yritysmuuttojen ja ulkomaanmuuttojen ohella olemme erikoistuneet tapahtuma-, logistiikka- ja messupalveluihin. Huolehdimme vuosittain noin 36 000 muuttoa ja noin 62 000 muuta palveluprojektia. Palveluksessamme on noin 1300 palvelutehtävien erikoisosaajaa. Toimintakeskuksemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vaasassa. Tapahtumapalvelut-yksikkömme toimii Messukeskuksessa Helsingissä.

Koko autokalustomme operoi täysin fossiilittomasti: kaikki automme kulkevat joko biokaasulla, uusiutuvalla dieselillä tai täyssähköllä.

Jätealan toisinajattelija Kapasity mukaan Niemi40haasteeseen: ”Laitteiden kunnostaminen on valmistavan teollisuuden tulevaisuutta”21.12.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Jätteenhuollon edelläkävijä Kapasity Oy lähtee Niemi40haasteeseen rohkealla tavoitteella. Kapasity aikoo kunnostaa yhtä monta laitetta, kuin se on koko olemassaolonsa aikana valmistanut. ”Laitteet pitäisi rakentaa kunnostuskelpoisiksi, koska uusien valmistaminen tuottaa päästöjä. Tämän haasteen heitämme eteenpäin”, Kapasityn toimitusjohtaja Iiro Kankaansyrjä linjaa. Niemi Palvelut Oy tuntee Kapasityn. ”Kapasity nostaa kestävästi kierrätyksen tuottavuutta, ja tekee hienoa ilmastotyötä”, toimitusjohtaja Juha Niemi arvioi.

Niemi40haasteeseen lähtevä Kuljetusrinki: ”Haastamme muutkin YTP ry:n jäsenet tähtäämään hiilineutraaliuteen palveluissaan”14.12.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Hiilineutraalisti ympäristönhuoltopalveluita tuottava Kuljetusrinki Oy liittyy Niemi40haasteeseen ja haastaa myös kaikki muut Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry:n jäsenet. ”Me YTP:n jäsenet voimme yhdessä tehdä toimialastamme vieläkin vastuullisemman”, Kuljetusringin toimitusjohtaja Petri Saarinen kannustaa. ”On hienoa saada haasteeseen mukaan yritys, joka kannustaa muitakin ympäristönhuollon palveluyrityksiä ilmastotekoihin”, Niemi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Juha Niemi iloitsee.

”Urheilun sankarteot tehdään hiilineutraalilla Stadionilla jo vuonna 2024” – Olympiastadion lähtee kovalla tavoitteella mukaan Niemi40haasteeseen7.12.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisen urheilun ja tapahtumien perinteikäs maamerkki Olympiastadion lähtee Niemi40haasteeseen kunnianhimoisella tavoitteella: tähtäin on hiilineutraalius jo vuonna 2024. ”Ilmastotyömme on hyvässä vauhdissa. Uskomme, että ympäristöasiat korostuvat entisestään myös tapahtumajärjestäjien valintakriteeristössä”, Olympiastadionin johtaja Ari Kuokkanen arvioi. Niemi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Juha Niemi on samaa mieltä: ”Ilmastovastuu on sekä välttämättömyys että valtti.”