Niko Aaltonen jatkaa TRAL:n puheenjohtajana

Keväällä jäsenvaaleilla valittu valtuusto järjestäytyi 26.8. Helsingissä ja valitsi liitolle hallinnon jäsenet seuraavalle kolmivuotiskaudelle.

Valtuuston puheenjohtajaksi valittiin Jaana Carlenius ja varapuheenjohtajaksi opiskelijoiden edustaja Tero Tirkkonen. Valtuusto on TRAL:n ylin päättävä elin, jossa on 35 jäsentä. Opiskelijoilla on valtuustossa viisi paikkaa. Valtuusto valittiin keväällä sähköisellä jäsenvaalilla, jossa jokaisella äänioikeutetulla jäsenellä oli mahdollisuus äänestää ja asettua ehdolle.

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Niko Aaltonen. Hallituksen 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Veli-Matti Peltola sekä 2. varapuheenjohtajaksi Annemari Rautio. Hallituksen jäseniksi valittiin Reetta Ahonen, Mika Haapsaari, Minna Hirvonen, Jaakko Hyvönen, Juho Karhumäki, Marko Pesu, Suvi Rossi ja Heidi Syrjälä.

Opiskelijoita hallituksessa edustaa Tradenomiopiskelijaliitto TROL:n puheenjohtaja Veera Koli. Uusi hallitus aloittaa työnsä heti ja kausi kestää vuoden 2020 jäsenvaaleihin saakka.

- Näillä valinnoilla on hyvä jatkaa liiton menestyksekästä kehittämistä, sanoo puheenjohtaja Niko Aaltonen. - TRAL on edelleen työmarkkinakentässä nuorehko liitto, jolla on jatkossakin halua ja kykyä uudistaa perinteisiä kaavoja, Aaltonen summaa.

Niko Aaltonen, hallituksen puheenjohtaja

Jaana Carlenius, valtuuston puheenjohtaja
p. 040 560 45 56

Tradenomiliitto TRAL on tradenomi- ja tradenomi (ylempi AMK)-tutkinnon suorittaneiden oma ammattijärjestö. Palvelemme ja edustamme tradenomeja työelämään ja koulutukseen liittyvissä kysymyksissä. TRAL on lähes 33 000 jäsenellään Akavan viidenneksi suurin liitto.