Nimekkäitä alueellisia vaikuttajia Laurean varainhankinnan tukiryhmään

Laurea-ammattikorkeakoulu on käynnistänyt varainhankintakampanjansa. Laurea sai Poliisihallituksen myöntämän rahankeräysluvan tammikuussa ja tavoitteena on kerätä 1,2 miljoonaa euroa vuoden 2018 loppuun mennessä. Laurean varainhankintakampanjan tukena on merkittävistä alueellisista vaikuttajista koostuvat kampanjaryhmä.
Laurean varainhankinnan kampanjaryhmää. Kuvassa vasemmalta oikealle Jyrki Mattila, Hyvinkään kaupunki, Mika Sivula, Lohjan kaupunki, Petri Graeffe, Uudenmaan Yrittäjät, Anne Pevkur, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari, Erkki Pärssinen, Espoon Yrittäjät, Esa Mänttäri, Vantaan Yrittäjät, sekä Laurean rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski.

Varainhankintakampanjallaan Laurea hakee lahjoituksia niin yrityksiltä, yhteisöiltä kuin yksityishenkilöiltäkin. Laurealle tehdyt lahjoitukset antavat lahjoittajille mahdollisuuden tukea tulevaisuuden osaajien koulutusta. Laurean kehittämiseen osoitetut lahjoitukset käytetään opiskelijoiden hyväksi.

Laurean varainhankintakampanjan tueksi on koottu erityinen kampanjaryhmä, joka muodostuu Laurean avainkumppaneiden edustajista. Ryhmän muodostavat Uudenmaan Yrittäjien toimitusjohtaja Petri Graeffe, Etelä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtaja Minna Karhunen, Hyvinkään kaupunginjohtaja Jyrki Mattila, Vantaan Yrittäjien toimitusjohtaja Esa Mänttäri, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Pevkur, Espoon Yrittäjien toimitusjohtaja Erkki Pärssinen, Lohjan kaupunginjohtaja Mika Sivula sekä Laurean tunnetut alumnit Marjo Rantanen ja Antti Seppinen.

"Ammattikorkeakouluilla on erittäin tärkeä rooli, sillä ne tuottavat hyvin työelämäläheistä koulutusta, jossa yhdistyvät teoria ja käytäntö", korostaa Uudenmaan Yrittäjien toimitusjohtaja Petri Graeffe.

"Laurea on tässä tehtävässä onnistunut erinomaisesti - siitä osoituksena on ammattikorkeakoulumme opiskelijoiden erinomainen työllistyminen. Ikäluokkien pienentyessä ja nykyisessä kohentuvassa taloustilanteessa on osaavan työvoiman tarve Uudellamaalla erityisen suuri", Graeffe jatkaa.

Keväällä 2017 voimaan tullut lakimuutos sallii ammattikorkeakoulujen tehdä varainhankintaa. Vuoden 2018 loppuun mennessä tehdyistä lahjoituksista valtio maksaa ammattikorkeakouluille vastinrahaa suhteessa kerättyihin lahjoituksiin.

Yli 10 000 euron lahjoitukset voidaan kohdentaa Laureassa lahjoittajan valitsemalle koulutusalalle. Näin lahjoittaja voi auttaa varmistamaan tulevaisuuden osaajien riittävyyden toimintansa kannalta tärkeillä aloilla.

Teemu Ylikoski

markkinointi- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Laurea-ammattikorkeakoulu

Puh. 040 555 3564. teemu.ylikoski@laurea.fi

Kuvat

Laurea-ammattikorkeakoulu toimii Uudellamaalla kuudella kampuksella. Opiskelussa Laureassa keskeistä ovat työelämän tarpeista tulevat aidot toimeksiannot, kuten projektit, joiden ansiosta opiskelijamme verkostoituvat jo opiskeluaikanaan ja oppivat tärkeitä työelämässä tarvittavia taitoja. Laurea-yhteisöön kuuluu noin 7 800 opiskelijaa, 500 henkilökunnan jäsentä ja 24 000 alumnia. Laurea on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton yhteisö.

Glamouria ja rajojen ylittämistä: Laurea ja Red Carpet yhteistyöhön14.3.2019 09:25:35 EET | Tiedote

Laurea-ammattikorkeakoulu ja Red Carpet Film Festival ovat aloittaneet yhteistyön. Laurean opiskelijat ovat aktiivisessa roolissa loppukesällä 2019 Hyvinkäällä järjestettävän elokuvafestivaalin järjestämisessä. Yhteistyö perustuu laurealaiseen kehittämispohjaisen oppimisen malliin, jossa opiskelijoiden oppiminen viedään aitoihin työelämän tilanteisiin. -Yritysten kanssa tehtävät kehittämisprojektit ovat Laurealle jo tavaramerkki, kertoo rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski. -Olemme jo vuosikymmenten ajan yhdistäneet oppimisen aitoihin työelämän kehittämishankkeisiin, joista hyötyvät niin opiskelijat kuin toimeksiantajatkin. Sitoutumisemme Red Carpet -festivaaliin on osa Laurean seutukaupunkiyhteistyötä Uudellamaalla. Koulutuksen, tutkimuksen ja aluekehityksen palveluille on suuri tarve Uudenmaan keskeisissä aluekeskuksissa. -Red Carpet -festivaalin periaatteisiin kuuluu erilaisten rajojen ylittäminen, kertoo festivaalin perustaja, taiteellinen johtaja Antti Luusuaniemi. Ideologiamme on