Nimitysuutinen: alan konkarit luotsaamaan liikenteen sähköistämistä Enerqo Oy:ssä

Enerqo Oy on ammattiliikenteen latauslaitteiden toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja Suomen ilmastotavoitteiden täyttämiseen. Vuonna 2020 aloittanut yritys on laajentamassa toimintaansa merkittävästi Suomessa vuoden 2022 aikana realistisena tavoitteena markkinajohtajuus alallaan.

Enerqo Oy:n Mikot - toimitusjohtaja Mikko Kytölä ja myyntipäällikkö Mikko Summala - tekevät sähköbussien, raskaan liikenteen ja työkoneiden sähköistämisen helpoksi. Enerqo on toimittanut  250 latauspistettä ja  yli 13 MW lataustehoa  suomalaisille sähköbussioperaattoreille.
Enerqo Oy:n Mikot - toimitusjohtaja Mikko Kytölä ja myyntipäällikkö Mikko Summala - tekevät sähköbussien, raskaan liikenteen ja työkoneiden sähköistämisen helpoksi. Enerqo on toimittanut 250 latauspistettä ja yli 13 MW lataustehoa suomalaisille sähköbussioperaattoreille.

Bussien ja raskaan liikenteen sähköistämiseen erikoistunut Enerqo Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Mikko Kytölä ja myyntipäälliköksi Mikko Summala. Kytölä tuo Enerqoon erityisesti linja-autoalan osaamista. Summalalla on laaja kokemus liikenteen muutoksen ja sähköistämisen johtamisesta.

Operatiiviseksi päälliköksi on nimitetty Juha Rauhalammi. Rauhalammi siirtyi sähkönsiirtoyhtiö Carunalta ja hänellä on pitkä kokemus sähköjakeluverkon rakentamisesta ja kunnossapidosta.

”Odotan innolla, että pääsen tutustumaan tarkemmin raskaan liikenteen toimijoihin ja alan muutospaineisiin. Mitä kaikkea Suomessa onkaan luvassa nyt, kun energiamuutoksessa ollaan siirtymässä sanoista tekoihin”, Kytölä toteaa.

Enerqo Oy on kasvattanut alle kahdessa vuodessa liikevaihtonsa reiluun kolmeen miljoonaan euroon liiketuloksen ollen 5,5% vuonna 2021. Yrityksen toiminta laajenee merkittävästi jo tämän vuoden aikana.

”Tavoitteenamme on nousta alan markkinajohtajaksi. Bussien lisäksi olemme aloittaneet latausjärjestelmien toimittamisen muun raskaan liikenteen ja työkoneiden markkinoille”, Summala sanoo.

Enerqo lataa tällä hetkellä jo yli puolet Suomen sähköbusseista. Yhtiön laitteita on käytössä noin 250 latauspistoolin ja 13MW lataustehon verran eteläisen Suomen suurissa kaupungeissa. Toimitettu latausteho kaksinkertaistuu yli 25MW kesäkuun loppuun mennessä.

Lisätietoja: Myyntipäällikkö Mikko Summala, puh. 040-6403136

Enerqo Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kytölä ja myyntipäällikkö Mikko Summala uuden sähköbussin kyydissä. Yli puolet Suomen sähköbusseista ladataan Enerqon toimittamilla latausjärjestelmillä.