Nina Elomaa vastuullisuusjohtajaksi S-ryhmään

DI Nina Elomaa on nimitetty vastuullisuusjohtajaksi SOK:lle, S-ryhmän vastuullisuutta kehittämään. Hän on toiminut viimeiset kuusi vuotta Fazer-konsernin vastuullisuusjohtajana ja aloittaa uudessa tehtävässään 23.3.2020.

”Ninalla on vahva ja monipuolinen tausta sekä kokemus vastuullisuuden eri osa-alueista. Kokemus energia-alalta, kuluttajatuotteista, hankintaketjuista, ihmisoikeustyöstä ja vastuullisuuden integroinnista liiketoimintastrategioihin antavat erinomaiset edellytykset johtaa S-ryhmän vastuullisuustyötä. Toivotan Ninan tervetulleeksi S-ryhmään”, kenttäjohtaja Arttu Laine SOK:lta sanoo.

”On hienoa päästä jatkamaan upeaa ja pitkäjänteistä vastuullisuustyötä, jota S-ryhmässä on tehty. Edessä on monia vastuullisuushaasteita, ja S-ryhmän eri toimialoilla on merkittävä rooli näiden haasteiden taklaamisessa ja ratkaisujen löytämisessä, yhdessä sidosryhmien kanssa. Konkreettiset toimenpiteet ovat keskeisessä roolissa, esimerkiksi sen ratkomisessa, miten teemme vastuulliset valinnat mahdollisiksi kaikille kuluttajille”, Nina Elomaa kuvailee.

Mielenterveystyöllä S-ryhmässä poikkeuksellisen lupaavia tuloksia – ”Työnantajilta vaaditaan kokonaisvaltaista otetta ja tabujen purkua”22.1.2020 10:01:07 EETTiedote

Mielenterveyden oireet ja niiden vuoksi lisääntyvät työkyvyttömyyseläkkeet ovat kasvava haaste työelämälle. S-ryhmässä tehty kehitystyö osoittaa, että ilmiötä tulee tarkastella kokonaisvaltaisesti. Mielenterveyden ongelmat linkittyvät usein moniin elämän osa-alueisiin kuten elintapoihin, elämäntilanteeseen ja elämänhallintaan. Työkulttuurilla ja esimiehillä on erityisen iso vaikutus. S-ryhmän Nuori Mieli Työssä -ohjelmassa kehitetyllä Mielen tuki -mallilla on saatu lupaavia tuloksia.

Herkullinen bliniateria kruunaa talvipäivän. Helsinkiläisbistro Manussa blinit nautitaan rennossa tunnelmassa.13.1.2020 09:00:00 EETTiedote

Blinisesongin käynnistyminen heti tammikuun alussa tarjoaa herkullisen makumatkan talven ruokakauteen. Blinejä paistetaan sesonkia juhlistavissa S-ryhmän ravintoloissa jälleen 8. tammikuuta alkaen. Helsinkiläisessä Original Sokos Hotel Presidentissä sijaitsevan Bistro Manun keittiömestari Janne Tihtonen suosittelee blinejä niin arkeen kuin juhlaan.

Suomen myydyimmän hedelmän vastuullisuuslupaus vahvistuu – vain vastuullisia banaaneja S-ruokakaupoista9.1.2020 11:01:27 EETTiedote

Suomalaiset ovat banaaninsyönnissä maailmanluokkaa. Banaani on S-ruokakauppojen myydyin hedelmä ja sitä ostetaan 45 miljoonaa kiloa joka vuosi. Kaikki S-ruokakaupoissa myytävät banaanit ovat jo vuosia olleet sertifioituja vastuullisuuden osalta. Nyt S-ryhmän myymien Chiquita-banaanien vastuullisuuslupaus vahvistuu entisestään tuotanto-olosuhteiden sosiaaliseen vastuuseen keskittyvän SA8000-sertifioinnin myötä.