Suomen NNKY-liitto ry

NNKY etsii vuoden 2017 tunnustuspalkintoehdokkaita teemalla kulttuuri ja taide hyvän elämän voimaannuttajana

Suomen NNKY-liitto etsii tunnustuspalkintoehdokkaita. Tänä vuonna 10 000 euron arvoinen NNKY:n tunnustuspalkinto luovutetaan teemalla kulttuuri ja taide hyvän elämän voimaannuttajana.

Merkittävän rahapalkinnon taustalla on vuonna 2002 perustettu Riutulan rahasto, jonka vuosituotolla liitto palkitsee NNKY:n toiminta-ajatuksen mukaisia ja naisten ja tyttöjen hyvinvointia edistäviä toimintoja.

Palkintoa ei jaeta NNKY:n toiminnalle, mutta se voidaan jakaa usean ehdokkaan kesken. Tunnustuspalkinto ei ole apuraha, vaan se on nimensä mukaisesti tunnustus ansiokkaasti toteutuneesta työstä.

Vuotuinen NNKY:n tunnustuspalkinto jaetaan nyt 15. kerran. Tunnustuspalkinto luovutetaan 24.4.2017 Maailman NNKY-päivän tilaisuudessa Helsingissä.

Allekirjoitetut esitykset tunnustuspalkinnon saajista toimitetaan perjantaihin 31.3.2017 klo 15 mennessä osoitteeseen: Suomen NNKY-liitto ry, Tunnustuspalkinto 2017, Pohjoinen Rautatiekatu 23 B, 00100 Helsinki.

Suomen NNKY-liitto ry
Pohjoinen Rautatiekatu 23 B

09 434 2290http://www.ywca.fi

NNKY (Nuorten Naisten Kristillinen Yhdistys) on kansainvälinen, ekumeeninen ja monikulttuurinen naisten ja tyttöjen liike, jossa erilaisuuden ymmärtämisen kautta halutaan rakentaa väkivallatonta ja turvallista maailmaa. NNKY:n tavoitteena on tyttöjen ja naisten voimaannuttaminen sekä tasa-arvon ja ekumenian edistäminen. NNKY:n paikallisyhdistyksissä on tarjolla toimintaa kaikenikäisille naisille. Suomeen vuonna 1896 perustettu NNKY on yksi Suomen vanhimmista naisjärjestöistä.

www.ywca.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suomen NNKY-liitto ry

IKIOMA ensikirja on näkövammaisen lapsen ensikosketus tarinoiden maailmaan23.3.2017 15:39:23 EETTiedote

Ensimmäiset näkövammaisille lapsille valmistetut kosketeltavat ensikirjat, IKIOMA-kirjat, ovat valmistuneet. Ne luovutetaan Keikyän kyläpäivillä jaettavaksi Pirkanmaan alueella perheisiin, joissa on alle kaksivuotias näkö- tai monivammainen lapsi. IKIOMA koskettelukirjat ovat syntyneet kymmenien vapaaehtoisten käsissä Sastamalassa, Köyliössä, Kiikassa ja Nurmossa sekä Oulussa, joka on idean äidin Vuokko Keräsen kotikaupunki. Keikyän kyläjuhlassa 8.4. jaettavat kirjat ovat Tyrvään Tyykityttöjen aikaansaannos.

NNKY:n 10 000 euron tunnustuspalkinto Lukumummi- ja vaaritoiminnalle ja Laulukontti -hankkeelle25.4.2016 08:00:00 EESTTiedote

Suomen NNKY-liiton tunnustuspalkinto myönnettiin tänä vuonna teemalla sukupolvien välinen vuorovaikutus Niilo Mäki Instituutin ja Mannerheimin lastensuojeluliiton Lukumummi- ja vaaritoiminnalle (6 000 €) sekä Suomen Valkonauhaliiton Laulukontti -hankkeelle (4 000 €). Sekä Lukumummi- ja vaaritoiminta että Laulukontti -hanke kokoavat luontevasti eri sukupolvet yhteen, yhteisen tekemisen äärelle.