NoHo Partners ja Sikke Sumari yhteistyöhön – lämminhenkinen ja mutkaton Sikke's avautuu maaliskuussa

Ravintoloitsija, kokki ja keittokirjailija Sikke Sumari avaa maaliskuussa Sikke's-ravintolan yhdessä NoHo Partnersin kanssa. Eiran ja Punavuoren naapurustoon avautuvan ravintolan keittiömestarina debytoi kokki ja keittokirjailija Pipsa Hurmerinta. Remontti ravintolan tiloissa on jo käynnissä.

Ravintoloitsija Sikke Sumari avaa maaliskuussa Sikke's-ravintolan yhdessä NoHo Partnersin kanssa. Ravintolan keittiömestarina debytoi kokki ja keittokirjailija Pipsa Hurmerinta.

Yrittäjäyhteistyö NoHo Partnersin strategian keskiössä

NoHo Partners julkisti marraskuussa 2018 uuden strategiansa, jonka keskiössä on ajatus yrittäjämäisestä intohimosta ja yhtiökumppanimallista.

- Tarjoamme kunnianhimoisille tekijöille parhaan mahdollisen toimintaympäristön ravintolan kehittämiseen, kertoo NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström. – Etsimme kumppaneita, joilla on vahva näkemys ja kokemus. Yhteistyö Sikke Sumarin kanssa on siitä erinomainen esimerkki.

- Yhteistyö NoHo Partnersin kanssa on käynnistynyt loistavasti. Minuun luotetaan ja saan rauhassa tehdä omannäköiseni ravintolan, Sikke Sumari puolestaan toteaa.

Sikke's tarjoaa puhdasta ja mutkatonta Sikken ruokaa

Sikke Sumarin ruokafilosofia on tuttu muun muassa lukuisista kotikokkaajien rakastamista keittokirjoista ja Virossa Muhun saarella sijaitsevasta Nami Namaste -tilausravintolasta. Vuonna 1995 Sumari perusti yhdessä puolisonsa kanssa Tony's Deli -ravintolan, jota pariskunta pyöritti vuosikymmenen verran.

- Sikke's tarjoaa puhdasta ja mutkatonta, selkeää ruokaa, Sumari linjaa. – Tyyliä voisi verrata Ruotsissa arvostettuun husmanskostiin, joka on laadukkaisiin paikallisiin ruoka-aineisiin perustuvaa perinteista ruokaa uusine muunnoksineen. Käytämme aina sesongin parhaita raaka-aineita. Menu tulee olemaan lyhyt ja vaihtumaan usein.

Sikellä ja Pipsalla yhteinen näkemys hyvästä ruoasta

- Uskon vahvasti Siken näkemykseen, ravintolan keittiömestari Pipsa Hurmerinta kertoo. – Ravintolatyö ei ollut suunnitelmissani, mutta kun Sikke soitti ja tarjosi tätä mahdollisuutta, halusin ehdottomasti mukaan.

Hurmerinnan mielestä kokin tehtävä on tehdä perusteltuja valintoja ja tarjota asiakkaille parhaista saatavilla olevista, eettisesti tuotetuista raaka-aineista taiten valmistettua ruokaa.

- Usein ruoka on sitä parempaa, mitä vähemmän sitä on käsitelty, yksinkertaista ruokaa arvostava Hurmerinta kuvailee.

- Pipsan kanssa meillä synkkaa loistavasti, ja ajattelemme hyvästä ruoasta samalla tavalla, toteaa puolestaan Sumari. – Sujuva yhteistyö on tärkeää. Nyt kokoan niin keittiöön kuin salin puolelle yhteen hiileen puhaltavaa perhettä, joka saa asiakkaan tuntemaan olonsa tervetulleeksi.

Tehtaankadun monipuolista ravintolakeskittymää täydentävän ravintolan lämminhenkisen sisustuksen on suunnitellut sisustusarkkitehti Ilkka Mälkiäinen.

Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners, puh. +358 44 011 1989
Sikke Sumari, ravintoloitsija, Sikke's, puh. +358 40 901 0301

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 200 ravintolaa Suomessa ja Tanskassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Hanko Sushi, Sandro, Savoy, Teatteri ja Cock's & Cows. NoHo Partners Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 4 000 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. NoHo Partnersin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oyj työllistää tilikauden 2018 aikana noin 10 000 työntekijää.

NoHo Partners -kuluttajasivustot: www.ravintola.fi ja www.royalravintolat.fi
Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi

NoHo Partnersin kansainvälistymistrategiassa seuraava askel – Toimintaa laajennetaan Norjaan3.4.2019 08:01:00 EESTTiedote

NoHo Partners Oyj laajentaa ravintolaliiketoimintaansa strategiansa mukaisesti uudelle markkina-alueelle Norjaan. Konserni perustaa yhdessä paikallisen ravintolatoimija Crea Diem-gruppenin kanssa yhteisyrityksen, josta NoHo Partnersin omistus on 80 prosenttia. Perustettava yhtiö ostaa tiettyjen Carpe Diem- ja Crea Diem -tytäryhtiöiden osakekannat sekä 70 prosenttia Trobbelskyter-yhtiön osakekannasta. Kaupan ja 15 ravintolan myötä NoHo Partnersista tulee merkittävä toimija Norjan ravintolamarkkinassa.

Savoylle ja Palacelle kovan tason omistajajoukko: Uusi ravintolayhtiö tähtää maailman huipulle1.3.2019 10:30:28 EETTiedote

Suomeen syntyy uusi huippuluokan ravintolayhtiö, joka ottaa hoitaakseen juuri Michelin-tähdellä palkitun Palacen ja legendaarisen Savoyn toiminnan. Uuden yhtiön perustajina ja omistajina toimivat NoHo Partners ja uuden yhtiön johtoryhmän muodostava nelikko: Lontoosta Suomeen palaava keittiömestari Helena Puolakka, Ravintola Palacen keittiömestari Eero Vottonen sekä yrittäjät Saku Tuominen ja Jyrki Sukula.

Huippuluokan ravintolayhtiö syntyy Suomeen – Kutsu mediatilaisuuteen pe 1.3. klo 10, Savoy26.2.2019 14:00:00 EETKutsu

Arvoisa median edustaja, tervetuloa tiedotustilaisuuteen kuulemaan lisää uuden ravintolayhtiön toiminnasta, sen tulevaisuuden suunnitelmista sekä tapaamaan sen maineikkaita luotsaajia. Aika: Perjantai 1.3.2019 klo 10.00 Paikka: Ravintola Savoy, Eteläesplanadi 14, 00130 Helsinki Tilaisuudessa on kahvitarjoilu klo 10.00 alkaen. Tiedotustilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan torstaihin 28.2.2019 klo 12.00 mennessä osoitteeseen tiedottaja@noho.fi tai puh. +358 50 576 1609. Tervetuloa! Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj Saku Tuominen, yrittäjä, hallituksen jäsen, NoHo Partners Oyj