NoHo Partners ja Sikke Sumari yhteistyöhön – lämminhenkinen ja mutkaton Sikke's avautuu maaliskuussa

Ravintoloitsija, kokki ja keittokirjailija Sikke Sumari avaa maaliskuussa Sikke's-ravintolan yhdessä NoHo Partnersin kanssa. Eiran ja Punavuoren naapurustoon avautuvan ravintolan keittiömestarina debytoi kokki ja keittokirjailija Pipsa Hurmerinta. Remontti ravintolan tiloissa on jo käynnissä.

Ravintoloitsija Sikke Sumari avaa maaliskuussa Sikke's-ravintolan yhdessä NoHo Partnersin kanssa. Ravintolan keittiömestarina debytoi kokki ja keittokirjailija Pipsa Hurmerinta.

Yrittäjäyhteistyö NoHo Partnersin strategian keskiössä

NoHo Partners julkisti marraskuussa 2018 uuden strategiansa, jonka keskiössä on ajatus yrittäjämäisestä intohimosta ja yhtiökumppanimallista.

- Tarjoamme kunnianhimoisille tekijöille parhaan mahdollisen toimintaympäristön ravintolan kehittämiseen, kertoo NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström. – Etsimme kumppaneita, joilla on vahva näkemys ja kokemus. Yhteistyö Sikke Sumarin kanssa on siitä erinomainen esimerkki.

- Yhteistyö NoHo Partnersin kanssa on käynnistynyt loistavasti. Minuun luotetaan ja saan rauhassa tehdä omannäköiseni ravintolan, Sikke Sumari puolestaan toteaa.

Sikke's tarjoaa puhdasta ja mutkatonta Sikken ruokaa

Sikke Sumarin ruokafilosofia on tuttu muun muassa lukuisista kotikokkaajien rakastamista keittokirjoista ja Virossa Muhun saarella sijaitsevasta Nami Namaste -tilausravintolasta. Vuonna 1995 Sumari perusti yhdessä puolisonsa kanssa Tony's Deli -ravintolan, jota pariskunta pyöritti vuosikymmenen verran.

- Sikke's tarjoaa puhdasta ja mutkatonta, selkeää ruokaa, Sumari linjaa. – Tyyliä voisi verrata Ruotsissa arvostettuun husmanskostiin, joka on laadukkaisiin paikallisiin ruoka-aineisiin perustuvaa perinteista ruokaa uusine muunnoksineen. Käytämme aina sesongin parhaita raaka-aineita. Menu tulee olemaan lyhyt ja vaihtumaan usein.

Sikellä ja Pipsalla yhteinen näkemys hyvästä ruoasta

- Uskon vahvasti Siken näkemykseen, ravintolan keittiömestari Pipsa Hurmerinta kertoo. – Ravintolatyö ei ollut suunnitelmissani, mutta kun Sikke soitti ja tarjosi tätä mahdollisuutta, halusin ehdottomasti mukaan.

Hurmerinnan mielestä kokin tehtävä on tehdä perusteltuja valintoja ja tarjota asiakkaille parhaista saatavilla olevista, eettisesti tuotetuista raaka-aineista taiten valmistettua ruokaa.

- Usein ruoka on sitä parempaa, mitä vähemmän sitä on käsitelty, yksinkertaista ruokaa arvostava Hurmerinta kuvailee.

- Pipsan kanssa meillä synkkaa loistavasti, ja ajattelemme hyvästä ruoasta samalla tavalla, toteaa puolestaan Sumari. – Sujuva yhteistyö on tärkeää. Nyt kokoan niin keittiöön kuin salin puolelle yhteen hiileen puhaltavaa perhettä, joka saa asiakkaan tuntemaan olonsa tervetulleeksi.

Tehtaankadun monipuolista ravintolakeskittymää täydentävän ravintolan lämminhenkisen sisustuksen on suunnitellut sisustusarkkitehti Ilkka Mälkiäinen.

Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners, puh. +358 44 011 1989
Sikke Sumari, ravintoloitsija, Sikke's, puh. +358 40 901 0301

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 220 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Yes Yes Yes, Stefan's Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi ja Cock's & Cows. NoHo Partners Oyj:n vuoden 2018 liikevaihto oli 323,2 miljoonaa euroa ja käyttökate 28,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 4 500 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. NoHo Partnersin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oyj työllisti tilikauden 2018 aikana noin 10 000 työntekijää.

NoHo Partners -kuluttajasivustot: www.ravintola.fi ja www.royalravintolat.fi
Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi

NoHo Partners laajentaa lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinaan – Pihka-ravintolat ja K-Kampus yhtiön ravintolaportfolioon5.8.2019 10:00:00 EESTTiedote

NoHo Partners laajentaa ravintolatoimintaansa kasvavaan ja kehittyvään lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinaan. Ravintolayhtiö perustaa Juuri Yhtiöt Oy:n kanssa yhteisyrityksen, joka operoi jatkossa neljää Pihka-henkilöstöravintolaa sekä Tapahtumatalo Bankia. Lisäksi NoHo Partners vastaa K-ryhmän uuden päätoimitalo K-Kampuksen ravintola-, kokous- ja tapahtumapalveluista.

NoHo Partnersin kansainvälistymistrategiassa seuraava askel – Toimintaa laajennetaan Norjaan3.4.2019 08:01:00 EESTTiedote

NoHo Partners Oyj laajentaa ravintolaliiketoimintaansa strategiansa mukaisesti uudelle markkina-alueelle Norjaan. Konserni perustaa yhdessä paikallisen ravintolatoimija Crea Diem-gruppenin kanssa yhteisyrityksen, josta NoHo Partnersin omistus on 80 prosenttia. Perustettava yhtiö ostaa tiettyjen Carpe Diem- ja Crea Diem -tytäryhtiöiden osakekannat sekä 70 prosenttia Trobbelskyter-yhtiön osakekannasta. Kaupan ja 15 ravintolan myötä NoHo Partnersista tulee merkittävä toimija Norjan ravintolamarkkinassa.

Savoylle ja Palacelle kovan tason omistajajoukko: Uusi ravintolayhtiö tähtää maailman huipulle1.3.2019 10:30:28 EETTiedote

Suomeen syntyy uusi huippuluokan ravintolayhtiö, joka ottaa hoitaakseen juuri Michelin-tähdellä palkitun Palacen ja legendaarisen Savoyn toiminnan. Uuden yhtiön perustajina ja omistajina toimivat NoHo Partners ja uuden yhtiön johtoryhmän muodostava nelikko: Lontoosta Suomeen palaava keittiömestari Helena Puolakka, Ravintola Palacen keittiömestari Eero Vottonen sekä yrittäjät Saku Tuominen ja Jyrki Sukula.