NoHo Partners vastaamaan Helsingin Narinkkatorin uuden elokuva- ja ravintolakeskittymän ravintolapalveluista

Ravintolayhtiö NoHo Partners on valittu vastaamaan Helsingin ytimeen nousevan elokuvateatteri- ja ravintolakeskittymän ravintolapalveluista. Vanhaan linja-autoasemaan Narinkkatorille suunniteltu keskus tarjoaa laadukkaita elokuvakokemuksia, ravintolaelämyksiä ja tapahtumia. Hankkeella halutaan vahvistaa Helsingin asemaa vetovoimaisena kulttuurikaupunkina.

Vanha linja-autoasemarakennus ja Lasipalatsinaukio heräävät uuteen eloon elokuvateatteri- ja ravintolahankkeen myötä. Kuva: Ilona Studios

Hankkeen tavoitteena on tehdä Narinkkatorin alueesta entistä kiinnostavampi kaupunkilaisille, turisteille ja muille kaupungissa vieraileville. Tiloihin on suunnitteilla kolme elokuvasalia sekä persoonallisia ravintoloita ja baareja, jotka paitsi tukevat elokuvateatterikokemusta, myös virkistävät pääkaupungin ruokakulttuuria.

NoHo Partners tulee vastaamaan keskuksen ravintolatoiminnan ja elokuvaruokailun lisäksi myös Lasipalatsinaukion puolelle suunnitellun lasipaviljongin tapahtumatoiminnasta. Monipuolinen tila luo mainiot puitteet erilaisille kulttuuri- ja elokuvatapahtumille sekä muille tilaisuuksille.

Hankkeesta vastaavan Ilona Studiosin hallituksen puheenjohtaja Ari Tolppanen uskoo, että hankkeeseen on onnistuttu löytämään parhaat mahdolliset partnerit.

– NoHo Partnersin laaja-alaisella osaamisella saamme toteutettua keskukseen elämyksellisiä ravintola- ja kahvilapalveluja sekä muistettavia tapahtumia, jotka sekä syventävät elokuvakokemusta että tarjoavat uutta koko kaupungin ravintolakulttuurille. Laadukkaat palvelut, viihtyvyys, elokuva-aiheinen miljöö ja korkeatasoinen ohjelmisto vievät elokuvateatterikokemuksen aivan uudelle tasolle, Tolppanen toteaa.

– On kunnia olla mukana näin merkittävässä hankkeessa elävöittämässä koko Helsingin kaupunkikulttuuria. Satsaaminen isoihin ravintola- ja tapahtumahankkeisiin on osa kannattavan kasvun strategiaamme ja tämä yhteistyö tukee tavoitteitamme loistavasti, NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström sanoo.

Keskuksen rakennustyöt on tarkoitus aloittaa kesän 2020 aikana ja saattaa ne loppuun syksyllä 2021. Helsingin kaupunkiympäristölautakunta käsittelee hankkeen viimeisimpiä suunnitelmia kokouksessaan 5.11.2019.

– Kilpailu kaupunkilaisten ajasta ja huomiosta kasvaa jatkuvasti. Kotisohvalta kaupungille lähtö vaatiikin nyt entistä kiinnostavamman, kokonaisvaltaisemman ja kilpailukykyisemmän konseptin. Uskon, että tällä uudella keskuksella voimme saavuttaa tämän, Vikström toteaa.

Hankkeen takana ja elokuvaoperaattorina toimivan Ilona Studiosin omistavat CapManin perustajiin kuuluva Ari Tolppanen, kasvuyrityssijoituksissa profiloitunut Mikko Leino, elokuvatuotantoyhtiö Bufo sekä Suomen toiseksi suurin elokuvateatteriketju Bio Rex Cinemas. Suunnitelman mukaan kiinteistöomistajana tulee toimimaan Amos Rex -taidemuseon omistava Föreningen Konstsamfundet.

Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj, puh. +358 44 011 1989

Ari Tolppanen, hallituksen puheenjohtaja, Ilona Studios Oy, puh. +358 50 040 7343, info@ilonastudios.fi

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 220 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Yes Yes Yes, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi ja Cock’s & Cows. NoHo Partners Oyj:n vuoden 2018 liikevaihto oli 323,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 7,2 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 4 500 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna.

NoHo Partners -kuluttajasivustot: www.ravintola.fi ja www.royalravintolat.fi

NoHo Partners laajentaa lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinaan – Pihka-ravintolat ja K-Kampus yhtiön ravintolaportfolioon5.8.2019 10:00:00 EESTTiedote

NoHo Partners laajentaa ravintolatoimintaansa kasvavaan ja kehittyvään lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinaan. Ravintolayhtiö perustaa Juuri Yhtiöt Oy:n kanssa yhteisyrityksen, joka operoi jatkossa neljää Pihka-henkilöstöravintolaa sekä Tapahtumatalo Bankia. Lisäksi NoHo Partners vastaa K-ryhmän uuden päätoimitalo K-Kampuksen ravintola-, kokous- ja tapahtumapalveluista.