NOKAN PIENTILATORI TULEE JÄLLEEN

Ravintola Nokka järjestää jo perinteeksi muodostuneen pientilatorin Helsingin Katajanokalla elokuun viimeisenä lauantaina 26.8. Kaikille avoin ruokatapahtuma lopettaa kesän kunnialla ja herauttaa takuulla veden kielelle. Pientilatori on avoinna ja grilli kuumana kello 11.00 - 17.00.

Kun haussa on sesongin parhaat, kotimaiset huippu raaka-aineet, kulku kannattaa suunnata Kanavarannan henkiin herätettyyn sykkeeseen ja siellä sijaitsevaan Ravintola Nokkaan. ”Puhtaat, kotimaiset raaka-aineet ansaitsevat enemmän huomiota myös ravintoloissa”, sanoo ravintoloitsija ja keittiöpäällikkö Ari Ruoho. Jo seitsemättä kertaa järjestettävässä Ravintola Nokan Pientilatori -tapahtumassa pääsee maistelemaan laadukasta kotimaista lähiruokaa ja -juomaa sekä tekemään ostoksia parinkymmenen eri tuottajan tiskiltä.

Grilli käy kuumana Nokan terassilla ja nälän yllättäessä voi nauttia kokonaisena grillattua luomupossua ja luomukasvisherkkuja. Myös jano on mukava sammuttaa merinäköalasta nauttien. Saatavilla on luomuvirvokkeita, viiniä ja olutta. Nokan puotikahvilassa toimii Nokan oma myyntipiste, josta saa myös pientä syötävää sekä kahvia, teetä, erikoiskahveja ja keittiön omaa pientä makeaa.

Nokan ideologia on alusta asti rakentunut kolmen avainasian ympärille: kotimaisuus, puhtaat raaka-aineet ja ekologisuus. ”Meille on tärkeää, että tunnemme ihmisen tuotteen takana. Sen vuoksi joka kesä järjestämämme Pientilatori-tapahtuma on tärkeä niin henkilökunnalle kuin vierailijoillekin”, kertoo ravintoloitsija ja ravintolapäällikkö Terhi Vitikka.

Mukana tapahtumassa mm: Ahlberg, Anjan Luontoherkku, Arctic Superfoods, Bovik, Chjoko, Feri’s Sausages, Goodio, Herrakunnan Lammas, Laidun Hereford, Mustila Viini, Pienikylä, Sallan Villiporo, Stadin Tarhaajat ja Hunajafrendit ry, Svarfars, Viiniverla, Vääksyn Mylly, Wanhantuvan Ankkala, Åby Foods

Ravintola Nokan Pientilatori järjestetään lauantaina 26.8.2017.
Ovet ovat avoinna klo 11.00 - 17.00.

Ravintola Nokka, Kanavaranta 7 F, 00160 Helsinki.

Terhi Vitikka
Ravintolapäällikkö
terhi.vitikka@ravintolanokka.fi

Ari Ruoho
Keittiöpäällikkö
ari.ruoho@ravintolanokka.fi

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa ja 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa.

Royal Ravintolat laajentaa Tapahtumakeskus Telakalle - ravintolabrändien avulla tarjontaan uudenlaisia tapahtumaelämyksiä22.11.2017 09:00Tiedote

Royal Ravintolat mukaan viinimarkkinoille - ostaa osuuden Viinitiestä21.11.2017 10:00Tiedote

Royal Ravintolat ostaa vähemmistöosuuden Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluvasta Viinitie Oy:stä. Viinitie on erikoistunut artesaaniviinien saattamiseen yhä useampien kuluttajien ulottuville, sillä yhtiön omissa ja sen edustamissa laatuviineissä pyritään parhaaseen hinta-laatusuhteeseen. Royal Ravintolat uskoo osallisuuden pienten viinitalojen tuotteiden maahantuontiin paitsi antavan ravintoloille paremman mahdollisuuden erottautua viinilistoillaan, myös osaltaan tukevan suomalaisen viinikulttuurin yleistä kehitystä.

Ravintola Farouge tekee paluun23.10.2017 09:00Tiedote

Värikkään ja maistuvan libanonilaiskeittiön Suomeen vuonna 1995 tuonut ravintola Farouge tekee paluun yhteistyössä Royal Ravintoloiden kanssa. Mannerheimintielle alkujaan perustettu ja sittemmin lähes kaksi vuosikymmentä Yrjönkadun ja Iso-Roobertinkadun kulmassa ilahduttanut Farouge tuli tunnetuksi paitsi erinomaisesta ja Suomessa tuolloin uudesta, lähi-idän yrttipitoisesta makumaailmastaan, myös niin ikään eksoottisesta, sydämellisen palvelun synnyttämästä tunnelmastaan. Yhteistyö Royal Ravintoloiden kanssa herättää legendaarisen Farougen henkiin aluksi tapahtuma- ja catering-palveluna samalla, kun ravintolalle etsitään Helsingistä sopivaa liiketilaa.

Ravintola Nokka suurempaan rooliin suomalaisen ruoan lähettiläänä19.10.2017 15:00Tiedote

Royal Ravintolat luo suomalaisen ruokakulttuurin hyväksi tekemästään intohimoisesta työstään tunnetun Nokka-ravintolan ympärille ravintolaryhmän. Keittiöpäällikkö Ari Ruohon ja aisaparinsa, vuoden ravintolapäällikkönä keväällä palkitun Terhi Vitikan luotsaaman Nokka-ryhmän tehtävä on toimia entistä aktiivisempana linkkinä kotimaisten tuottajien ja kuluttajien välillä. Nokka-ravintolat käsittävät Katajanokalla sijaitsevan nimeään kantavan lippulaivaravintolan lisäksi ruoanlaittoon liittyvää koulutusta, pientilallisia esitteleviä kuluttajatapahtumia, lähiruokaan liittyvää konsultointia, sekä uutena yksikkönä myös keväällä avatun Hieta-ravintolan.