Nokia 8 Siroccon ennakkomyynti alkaa tänään klo 12 Elisalla ja DNA:lla. Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 plus ja uusi Nokia 6 tulevat myyntiin Suomessa 19.4.

Helmikuun lopussa esitellyt Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 Plus sekä uusi Nokia 6 edustavat Nokia-puhelimille tyypillistä viimeisteltyä laatua, kestävyyttä ja luotettavuutta. Ne tulevat myyntiin Suomessa 19.4., ja niiden ennakkomyynti alkaa tänään. Nokia 8 Siroccon suositeltu vähittäismyyntihinta on 749 euroa, Nokia 7 plussan 399 euroa ja Nokia 6:n 299 euroa.

HMD Global vie lupaustaan puhtaasta, älykkäästä, turvallisesta ja ajan tasalla olevasta Android-käyttökokemuksesta jälleen askeleen eteenpäin. Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 plus ja uusi Nokia 6 liittyvät Android One -perheeseen, joka tarjoaa Googlen suunnitteleman korkeatasoisen ohjelmistokokemuksen. Nämä puhelimet pysyvät aina tuoreina, koska niihin päivitetään uusia tekoälyllä varustettuja innovaatioita sekä Googlen korkeimman tason turvallisuusominaisuudet.

”Kiinnostus uutta puhelinvalikoimaamme kohtaan on ollut suurta. Nyt ennakkomyyntiin tuleva Nokia 8 Sirocco edustaa eleganttia muotoilua tiiviissä paketissa. Se on myös erittäin suorituskykyinen puhelin.  Siinä on muun muassa kaksipuolinen kuvaus, ZEISSin optiikka ja huolellisesti viritetty akustiikka”, toteaa HMD Globalin pohjoismaiden liiketoimintajohtaja Ossi Korpela. ”Nokia 8 Sirocco on myös yksi kaikkien aikojen kauneimmista älypuhelimista. Ennakkotilaamalla puhelimen varmistat, että saat sen ensimmäisten joukossa!”

Nokia 7 Plus -puhelimen tarkka 6 tuuman 18:9 Full HD+ -näyttö tekee siitä täydellisen puhelimen viihteen kuluttamiseen ja tehokkaaseen työskentelyyn. Puhelimen näyttö, virrankäyttö, muotoilu ja ominaisuudet on suunniteltu upean sisällön tuottamiseen, ja sen akku kestää jopa kaksi päivää. Puhelimessa on 12 megapikselin ykköskamera, joka toimii erinomaisesti sekä heikossa valossa että erittäin kirkkaissa olosuhteissa, sekä 13 megapikselin kakkoskamera 2x optisella zoomilla.

Uusi Nokia 6 pohjautuu suosittuun edeltäjäänsä, mutta sen aiempaa pienempään runkoon on pakattu entistä enemmän suorituskykyä ja uusia ominaisuuksia. Se on 60 % nopeampi kuin palkittu edeltäjänsä, siinä on ZEISS-optiikkaa, USB-C-pikalataus sekä tehokkaampi näytön koko suhteessa runkoon. Qualcomm® Snapdragon™ 630 -mobiilialustan ansiosta uusi Nokia 6 toimii nopeasti ja sulavasti, ja sen akku kestää koko päivän.

Uusissa puhelimissa on Android Oreo™ -käyttöjärjestelmä, joten käyttäjät pääsevät nauttimaan sen uusimmista ominaisuuksista. Näitä ovat esimerkiksi sovellusten moniajossa näppärä kuva-kuvassa-toiminto; Android Instant Apps, joka auttaa löytämään uusia sovelluksia ja käyttämään niitä mahdollisimman vaivattomasti; 60 uutta upeaa emojia sekä akun kestoa maksimoivat ominaisuudet, kuten taustalla toimivien sovellusten määrän rajoitus.

Puhdasta Androidia käyttävien Nokia-älypuhelinten käyttöliittymää ei ole tarpeettomasti muokattu eikä siinä ole akkua kuluttavia ja puhelinta hidastavia taustaprosesseja. Uusissa puhelinmalleissa on vain vähän esiasennettuja sovelluksia, joten käytössä on enemmän tallennustilaa.

Lisätiedot:
ossi.korpela@hmdglobal.com

HMD Global on Nokia-puhelinten uusi koti, jonka pääkonttori on Espoossa. HMD muotoilee ja markkinoi älypuhelin- ja peruspuhelinvalikoimaa, joka on kohdennettu useille eri kuluttajaryhmille ja joka tarjoaa puhelimia useissa eri hintakategorioissa. Innovointiin ja korkeaan laatuun sitoutunut HMD Global Oy on Nokia-puhelinten ja -tablettien lisensoija yksinoikeudella. www.hmdglobal.com

Nokia on Nokia-yhtymän rekisteröity tavaramerkki. Android, Android One, Google ja Google Photos ovat Google LLC:n tavaramerkkejä; Oreo on Mondelez International, Inc. Groupin tavaramerkki. Qualcomm ja Snapdragon ovat Qualcomm Incorporatedin tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Qualcomm Snapdragon on Qualcomm Technologies, Inc. ja/tai sen tytäryhtiöiden tuote. ZEISS on Carl Zeiss AG:n rekisteröity tavaramerkki, jota käytetään Carl Zeiss Vision GmbH:n luvalla.