Nokia 8:n myynti alkaa Suomessa

Nokia 8, ensimmäinen uuden sukupolven Nokia-älypuhelin, jossa on Zeiss-optiikkaa sekä täysin uusia innovaatioita, on nyt myynnissä verkkokaupoissa. Myymälöihin Nokia 8 tulee 8.9.2017.

Nokia 8

Nokia-puhelinten uusi koti, HMD Global kertoi, että Nokia 8:n myynti alkaa tänään Elisan, DNA:n, Telian, Gigantin ja Verkkokauppa.comin verkkokaupoissa. Laitteen myynti näiden liikkeissä alkaa 8.9.2017. Puhelimen suositeltu vähittäismyyntihinta Suomessa on 579 euroa.

Nokia 8 on erinomaisella suorituskyvyllä varustettu, kauniisti muotoiltu älypuhelin, jossa on kolme täysin uutta innovaatiota Android-älypuhelimiin, mm. ensimmäiset yhteistyön tulokset ZEISSin kanssa. Nokia 8:ssa on kaikki todellisen Nokia-lippulaivapuhelimen tunnusmerkit kuten vahva suorituskyky, puhdas Android sekä kaikkien aikojen edistyksellisin yhdestä alumiinikappaleesta valmistettu runko.

HMD Globalin Pohjoismaiden liiketoimintajohtaja Ossi Korpela sanoo: “Fanimme etsivät aina uusia tapoja tuottaa ja jakaa rikasta sisältöä, ja Nokia 8 on suunniteltu juuri sujuvaa sisällöntuotantoa varten. Toimme puhelimeen kolme täysin uutta ominaisuutta: ZEISS-optiikan, Nokia OZO spatial 360° audio -tilaäänen ja mahdollisuuden lähettää kaksipuolista videokuvaa livenä sosiaaliseen mediaan. Nokia 8 on myös erittäin suorituskykyinen älypuhelin monipuoliseen käyttöön.”

Unohda selfie, nyt tulee bothie: Nokia 8:ssa on tarjolla ensimmäisenä maailmassa mahdollisuus kuvata kaksipuolisesti videota ja still-kuvia ja videon voi julkaista livenä suoraan sosiaaliseen mediaan, Facebookiin ja YouTubeen. Kaksipuolisessa kuvauksessa hyödynnetään puhelimen etu- ja taka-kameraoita. Molempien kameroiden taltioimat kuvat ja videot näkyvät yhtä aikaa puhelimen kahteen osaan jaetulla näytöllä. Maailman ensimmäinen yhdellä napin painalluksella live-lähetyksen käynnistävä puhelin tarjoaa aiempaa upeammat kokemukset sisällöntuottamiseen ja hetkien jakamiseen.

Nokia 8 on myös ensimmäinen älypuhelin, jossa on Nokia OZO Audio, joka tarjoaa Hollywood-tason teknologiaa älypuhelimeesi. Nokia OZO 360° Audio -tilaääni tarjoaa mukaansatempaavan audiokokemuksen 4K-videoon. Huippuluokan 360°-audiotaltionti varmistaa, että videon äänimaailma on todella laadukas.

Yhdestä 6000-sarjan alumiinikappaleesta tarkkuushiottu Nokia 8 on reunoilta 4,6 mm ohut ja sen keskimääräinen paksuus on vain 7,3 mm. Sen puhdas muotoilu on viimeistelty 40-vaiheisessa prosessissa, jossa puhelimen runko on tarkkuushiottu, anodisoitu ja kiillotettu. Osassa puhelimen värivaihtoehtoja on korkeakiiltoinen viimeistely, jonka virheettömän lopputuloksen varmistamiseen on käytetty 20 tuntia. Puhelimen erinomaisen suorituskyvyn varmistavat Qualcommin tehokas SnapdragonTM 835 -mobiilialusta sekä turvallinen ja ajan tasalla oleva puhdas Android-käyttöjärjestelmä.

Innovaatioita ja tarkkaa suunnittelua

Nokia 8:ssa on Qualcomm® SnapdragonTM 835 -mobiilialusta, mikä tuo sille erinomaisen suorituskyvyn.

Nokia 8:n suunnittelun lähtökohtana ovat olleet kuluttajien tarpeet sisällön tallentamiseen ja jakamiseen. Nämä on otettu tarkoin huomioon niin laitteen sisällön kuin ulkomuodon suunnittelussa. Muotoilu- ja suunnittelutiimit ovat tehneet tiivistä yhteistyötä varmistaakseen, että laite toimii tehokkaammin ja pitempään. Työn tuloksena on syntynyt grafiitilla suojattu kuparinen viilennysputki, joka haihduttaa korkeatehoisen järjestelmän tuottaman lämmön koko puhelimen pituudelta ja leveydeltä. Nokia 8 pysyy viileänä jopa vaativimmissa käyttötilanteissa.

Nokia 8 on Qualcomm® Quick ChargeTM 3.0 -yhteensopiva, mikä nopeuttaa akun lataamista.

Aina puhdas Android

Nokia-älypuhelimissa on aina puhdas Android-käyttökokemus, jossa ei ole tarpeettomia sovelluksia hidastamassa laitteen toimintaa. Nokia 8:ssa innovatiivinen suunnittelu yhdistää puhtaan Androidin kaikkiin Qualcomm®SnapdragonTM 835 -mobiilialustan tarjoamiin mahdollisuuksiin. Nokia 8:n kuukausittaiset turvapäivitykset varmistavat, että puhelin on aina turvallinen ja ajan tasalla. Laitteessa on sormenjälkitunnistus, mikä lisää osaltaan turvallisuutta.

Värit

Nokia 8 on alkuun tarjolla teräksen ja mattasinisen värisenä. Myöhemmin värivalikoima täydentyy korkeakiiltoisella sinisellä ja korkeakiiltoisella kuparilla.

ossi.korpela@hmdglobal.com

HMD Global on Nokia-puhelinten ja -tablettien uusi koti, jonka pääkonttori on Espoossa. HMD muotoilee ja markkinoi älypuhelin- ja peruspuhelinvalikoimaa, joka on kohdennettu useille eri kuluttajaryhmille ja joka tarjoaa puhelimia useissa eri hintakategorioissa. Innovointiin ja korkeaan laatuun sitoutunut HMD Global Oy on Nokia-puhelinten ja -tablettien lisensoija yksinoikeudella. www.hmdglobal.com

Nokia on Nokia Oyj:n rekisteröimä tavaramerkki. OZO on Nokia Technologies Oy:n rekisteröimä tavaramerkki. Android ja Google ovat Google Inc:n tavaramerkkejä. Qualcomm Snapdragon ja Qualcomm Quick Charge ovat Qualcomm Technologies Inc:n tuotteita. ZEISS ja ZEISS-logo ovat Carl Zeiss AG:n rekisteröimiä tavaramerkkejä ja niitä käytetään Carl Zeiss Vision GmbH:n lisenssillä.

Nokia 8 #bothie
Nokia 8

HMD Global keräsi 100 miljoonan dollarin rahoituksen kiihdyttääkseen seuraavaa kasvuvaihettaan21.5.2018 12:10Tiedote

Espoo, 21.5.2018 - Suomalainen startup HMD Global – Nokia-puhelinten uusi koti – on kerännyt eri sijoittajilta 100 miljoonan dollarin lisärahoituksen. Rahoituksella kasvatetaan HMD Globalin liiketoimintaa ja rahoitetaan yrityksen kasvua sen toisena toimintavuonna. Rahoituskierrosta johti Genevessä sijaitseva Ginko Adventures, joka on osa Alpha Ginko Ltd:tä, ja kierrokseen osallistuivat DMJ Asia Investment Opportunity Limited ja FIH Mobile Ltd:n tytäryhtiö Wonderful Stars Pte. Ltd.

Nokia 8 Siroccon ennakkomyynti alkaa tänään klo 12 Elisalla ja DNA:lla. Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 plus ja uusi Nokia 6 tulevat myyntiin Suomessa 19.4.26.3.2018 11:45Tiedote

Helmikuun lopussa esitellyt Nokia 8 Sirocco, Nokia 7 Plus sekä uusi Nokia 6 edustavat Nokia-puhelimille tyypillistä viimeisteltyä laatua, kestävyyttä ja luotettavuutta. Ne tulevat myyntiin Suomessa 19.4., ja niiden ennakkomyynti alkaa tänään. Nokia 8 Siroccon suositeltu vähittäismyyntihinta on 749 euroa, Nokia 7 plussan 399 euroa ja Nokia 6:n 299 euroa.