Nopeasti kasvava eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi

Yrityksien liiketoiminnan digitalisoimiseen erikoistunut suomalainen eCraft rekrytoi 10-15 uutta IT-alan ammattilaista ja kouluttaa heidät pilvipalvelujen asiantuntijoiksi MasterClass-koulutusohjelmansa kautta. Nyt käynnissä olevan rekrytoinnin tavoitteena on löytää kokeneita IT-alan ammattilaisia, jotka haluavat päivittää osaamistaan alueella, joka kasvaa nopeasti yritysten siirtäessä toimintojaan perinteisistä konesaleista pilvipalveluiden piiriin. Koulutusohjelma toteutetaan yhdessä Microsoftin kanssa ja se keskittyy erityisesti Azuren dataratkaisujen hyödyntämiseen liiketoiminnassa.

Teknologian kehittyminen ja viimeisimpänä koronapandemian myötä nopeasti lisääntynyt etätyö ovat kiihdyttäneet yrityksien panostuksia toimintojensa digitalisoimiseen ja vanhojen liiketoimintajärjestelmien uudistamiseen. Tiedon täytyy kulkea ongelmitta eri järjestelmien välillä, ja kertynyttä tietoa täytyy pystyä hyödyntämään päätöksenteossa paljon aiempaa enemmän, nopeammin ja yhä useammin myös tulevaa ennustaen, esimerkiksi tekoälyä hyödyntäen.

Muun muassa nämä tarpeet toimivat ajureina sille, että yritykset siirtävät IT-järjestelmiään pois perinteisistä konesaleista ja hyödyntävät pilven tarjoamia mahdollisuuksia liiketoimintojensa digitalisoimisessa ja uusien palveluiden rakentamisessa asiakkailleen. Nopealla muutoksella on suora vaikutus myös IT-ammattilaisten urakehitykseen: monen on nyt päivitettävä osaamisensa uusista teknologioista, ja koska tekijöistä on pulaa, IT-alan yritykset kouluttavat osaajansa itse.

”Järjestimme eCraftin ensimmäisen MasterClass-koulutusohjelman viime keväänä ja se ylitti odotuksemme. Saimme joukkoomme kolme uutta kollegaa, joilla oli jo ennestään arvokasta työkokemusta IT-alalta useamman vuoden ajalta, ja koulutusohjelman jälkeen lisäksi tuorein tieto viimeisimmistä teknologioista, joita asiakkaamme kipeästi tarvitsevat. Osallistujat olivat myös hyvin innostuneita, kun oman osaamisen uudistamiseen sai kerrankin keskittyä ajan kanssa samalla, kun palkka edelleen juoksi”, kertoo Pasi Lepistö, yksi koulutusohjelman rakentajista.

Koulutusohjelmien kautta on rekrytoitu jo yli sata uutta kollegaa

eCraftilla on pitkä kokemus omien rekrytoivien koulutusohjelmien järjestämisestä, ja niiden kautta yritykseen on työllistynyt jo yli sata henkilöä. Mukana on myös NewCrafters-ohjelman kautta tulleita alanvaihtajia, joista osalla ei ole ollut lainkaan aiempaa IT-alan työkokemusta.

Nyt käynnistyvä MasterClass-koulutusohjelma on suunnattu IT-alalla jo pidempään työskennelleille. Osallistujien ensimmäiset kuukaudet kuluvat tiiviisti uusimpiin pilvi- ja datateknologioihin liittyvissä koulutuksissa, jotka järjestetään yhteistyössä Microsoftin kanssa.

”Kouluttajina toimivat kokeneet kollegamme eCraftissa sekä Microsoftin parhaimmat Azure-pilviratkaisujen asiantuntijat. Ohjelmaan valitut osallistuvat myös Microsoftin sisäisiin koulutuksiin ja voivat hankkia itselleen arvostettuja sertifikaatteja”, kertoo Pasi Lepistö.

Osallistujat palkataan suoraan vakituiseen ja kokoaikaiseen työsuhteeseen, jossa on tavanomainen kuuden kuukauden koeaika. Asiakasprojekteihin heidät kiinnitetään vasta koulutusohjelman loppupuolella, jotta opiskeluun on hyvin aikaa. Tuleva työrooli voi olla esimerkiksi liiketoimintatiedon hyödyntämiseen erikoistuneen asiantuntijan, arkkitehdin tai konsultin työ eCraftilla.

Nopeaa kasvua osana kansainvälistä Fellowmind-konsernia

eCraft on kasvanut nopeasti viime vuosina sekä orgaanisesti että yritysostoin: yhtiön liikevaihto on noussut 26 miljoonasta eurosta (2018) 45 miljoonaan euroon (2020).

Tammikuussa 2019 eCraft osti EVRY Finlandin Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Marraskuussa samana vuonna eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyivät ja loivat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisuihin ja digitaalisiin palveluihin keskittyvän yhtiön. Seuraavaksi joulukuussa 2020 eCraft osana Fellowmind Groupia osti suomalaisen Softaidean ja viimeisin yrityskauppa toteutui kesäkuussa 2021, kun suomalainen Project-IT liitettiin eCraftiin ja Fellowmindiin.

eCraft toimii Suomessa nyt kuudessa eri kaupungissa ja Fellowmind puolestaan kuudessa Euroopan maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonaa euroa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.MasterClass-koulutusohjelman rekrytointivideo

Pasi Lepistö, Recruiting Lead, eCraft part of Fellowmind
050 490 3670, pasi.lepisto@ecraft.com

Pia Dahlqvist, PR- ja viestintäpäällikkö, eCraft part of Fellowmind
040 526 7813, pia.dahlqvist@ecraft.com

eCraft

eCraft Oy Ab on vuonna 1999 perustettu IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt asiantuntijayritys. Se toimii asiakkaidensa kumppanina modernien digitaalisten liiketoimintaratkaisujen suunnittelemisessa, rakentamisessa, kehittämisessä ja ylläpidossa. eCraftin asiakkaita ovat erityisesti valmistavan teollisuuden ja projektituotannon sekä energian, kaupan ja palvelualojen yritykset. eCraftilla työskentelee noin 450 asiantuntijaa seitsemässä eri kaupungissa Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 45 miljoonaa euroa. eCraft on osa kansainvälistä Fellowmind-konsernia.

Vuonna 2005 perustettu Fellowmind on kasvanut 1 650 asiantuntijan yhtiöksi ja se toimii Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa 35 eri toimipisteessä. Fellowmindin liikevaihto vuonna 2020 oli yli 224 miljoonan euroa ja sen tavoitteena on kasvaa Euroopan johtavaksi liiketoimintajärjestelmien, pilviratkaisujen, datan ja analytiikan sekä modernin työskentelyn asiantuntijaksi. Fellowmindin pääomistaja on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital.

Lue lisää: www.ecraft.com ja www.fellowmindcompany.com

Lue lisää julkaisijalta Fellowmind

Uusi Microsoft Cloud for Sustainability -pilvipalvelu auttaa tallentamaan, raportoimaan ja pienentämään ympäristövaikutuksia29.6.2022 07:58:11 EEST | Tiedote

Fellowmind perustaa uuden kestävän kehityksen osaamiskeskuksen ja haluaa olla ensimmäisiä Microsoft-kumppaneita, joka toteuttaa asiakkailleen Cloud for Sustainability -ratkaisuja. Cloud for Sustainability on uusi, laajennettava SaaS-ratkaisu, joka auttaa yrityksiä tallentamaan dataa ympäristövaikutuksistaan automatisoitujen tietoyhteyksien avulla, raportoimaan niistä sekä tuottamaan käytännönläheistä tietoa vaikutusten vähentämiseksi.

Fellowmind laajentaa toimintaansa kolmeen uuteen kaupunkiin Suomessa, muuttaa uuteen toimitilaan Tampereella ja siirtää Espoon toimistonsa Helsinkiin16.5.2022 06:55:00 EEST | Tiedote

Euroopan johtava Microsoft-kumppani Fellowmind kasvaa vauhdilla Suomessa ja investoi samalla merkittävästi uusiin toimitiloihin. Yhtiön Espoon ja Tampereen toimipisteiden työntekijät saavat käyttöönsä täysin uudet tilat vuonna 2023, ja jo tämän vuoden aikana yhtiö laajenee lisäksi Ouluun, Kuopioon ja Seinäjoelle. Ville Hemmilä, Fellowmindin maajohtaja Suomessa: ”Menemme sinne, missä osaajamme haluavat työskennellä ja panostamme paljon siihen, että työpaikalle halutaan tulla.”

Tutkimus: Yritysten pandemiainvestoinnit vaarassa valua hukkaan – työkaluja liikaa, osaamista liian vähän16.11.2021 12:20:11 EET | Tiedote

Fellowmindin tuoreesta kyselytutkimuksesta käy ilmi, että suomalaisyritykset ovat investoineet merkittävästi tuottavuutta ja yhteistyötä tukeviin ratkaisuihin pandemian aikana. Silti suomalaiset suosivat asiakasyhteydenpidossa yrityksen tarjoamien työkalujen ulkopuolelle jääviä pikaviestimiä. Peräti 35 % vastaajista kertoo käyttävänsä WhatsAppia tai vastaavia pikaviestintäsovelluksia asiakkaiden kanssa viestimiseen. Samalla 37 % vastaajista kokee yrityksen tuottavuus- ja viestintätyökalujen käytön liian vaikeaksi ja vastaavasti 37 % kokee, että työkaluja on jo liian monta käytössä.