Nordean ratkaisu tervetullut

Nordean päätös siirtää pääkonttori Suomeen on tervetullut ratkaisu, Finanssiala ry:n (FA) vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari sanoo. ”On tärkeätä, että Suomi tarjoaa finanssialalle - pienille, keskisuurille ja suurille toimijoille - vakaan ja kilpailukykyisen toimintaympäristön. Suomi pysyy vetovoimaisena, kun emme ota käyttöön EU-tasoa ylittävää kansallista sääntelyä eikä ylimääräisiä veroja ja maksuja.”

Kivisaaren mukaan Suomen vahvuus on, että olemme osa euroaluetta ja pankkiunionia.

”Pankkiunionissa on yhteinen valvonta sekä kriisiratkaisujärjestelmä pankkikriisien osalta.

Suomalaisten etu on, että meillä on EU:ssa yhteiset pelisäännöt, yhdenmukainen valvonta ja laadukas sijoittajansuoja. Näillä periaatteilla turvataan rahoitusmarkkinoiden vakaus ja luotettavuus Euroopassa”, Kivisaari muistuttaa.

Finanssiala ry (FA) edustaa Suomessa toimivia pankkeja, henki-, työeläke- ja vahinkovakuutusyhtiöitä sekä rahasto- ja rahoitusyhtiöitä ja arvopaperivälittäjiä. Rakennamme jäsenillemme toimintaympäristöä, jossa ne voivat liiketoiminnallaan lisätä suomalaista hyvinvointia.

Alakouluille kipeästi kaivattu ilmainen talousopetusmateriaali22.8.2017 09:10Tiedote

Alakoulujen talousosaamisen opetusta varten on avattu maksuton verkko-oppimismateriaali, Mini-Zaldo. Yhteiskuntaoppi tuli 4.–6.-vuosiluokkien opetusohjelmaan viime vuonna. Alakouluille ei kuitenkaan ole vielä tarjolla kovin paljon talousosaamisen opetukseen soveltuvaa opetusmateriaalia. Mini-Zaldo on tehty aiemman, yläkoululaisille suunnatun ja nyt uusitun Zaldo-oppimateriaalin pohjalta. Molemmat Zaldot löytyvät osoitteesta Zaldo.fi.