Nordean ratkaisu tervetullut

Nordean päätös siirtää pääkonttori Suomeen on tervetullut ratkaisu, Finanssiala ry:n (FA) vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari sanoo. ”On tärkeätä, että Suomi tarjoaa finanssialalle - pienille, keskisuurille ja suurille toimijoille - vakaan ja kilpailukykyisen toimintaympäristön. Suomi pysyy vetovoimaisena, kun emme ota käyttöön EU-tasoa ylittävää kansallista sääntelyä eikä ylimääräisiä veroja ja maksuja.”

Kivisaaren mukaan Suomen vahvuus on, että olemme osa euroaluetta ja pankkiunionia.

”Pankkiunionissa on yhteinen valvonta sekä kriisiratkaisujärjestelmä pankkikriisien osalta.

Suomalaisten etu on, että meillä on EU:ssa yhteiset pelisäännöt, yhdenmukainen valvonta ja laadukas sijoittajansuoja. Näillä periaatteilla turvataan rahoitusmarkkinoiden vakaus ja luotettavuus Euroopassa”, Kivisaari muistuttaa.