Nordic Foodtech VC sijoittaa SUPERFINNS®-yritys Tracegrow’n teknologian skaalaamiseen

Suomalainen kiertotalousyhtiö Tracegrow Oy valmistaa patentoimallaan teknologialla käytetyistä alkaliparistoista luomusertifioituja lannoitteita.

Yritys vastaa globaaliin jäteongelmaan, kun se tekee muuten ongelmajätteeksi päätyvistä paristoista korkean jalostusarvon lannoitetuotteita.

”Liiketoimintamme vastaa EU:n kiertotalous- ja kierrätystavoitteisiin, kun haemme aktiivisesti ratkaisuja maailmanlaajuisiin haasteisiin. Vastuullisuuteen pohjautuva innovaatiotoiminta on yhtiömme dna:ssa”, Tracegrow’n toimitusjohtaja Mikko Joensuu sanoo.

Nordic Foodtech VC on ruokateknologiaan sijoittava pääomarahasto.

”Tracegrow’n ainutlaatuinen innovaatio tuo ruokasysteemiin alkutuotannon avuksi ympäristöystävälliset ja kasvien kasvua edistävät lannoitteet teknologialla, joka kuulostaa taikuudelta. Olemme erittäin iloisia, että voimme tukea Tracegrown teknologista ja kaupallista skaalautumista, Nordic Foodtech VC:n perustajaosakas Mika Kukkurainen kertoo yhtiön tiedotteessa.

SUPERFINNS®-OHJELMASTA OPPEJA JA VERKOSTOITUMISMAHDOLLISUUKSIA

Tracegrow osallistui vuonna 2022 Kasvu Openin ja Nordean SUPERFINNS ®-sparrausohjelmaan, joka on suunnattu kunnianhimoista, kansainvälistä kasvua suunnitteleville suomalaisyrityksille.

Nordea ja viisi Suomen johtavaa pääomasijoittajaa valitsivat kiertotalouden edelläkävijä Tracegrow’n ohjelman lupaavimmaksi kasvuyritykseksi.

”Minkä tahansa yrityksen toimintaa tervehdyttää aina se, kun joku ulkopuolinen sparraaja saa omat paatuneet ajatukset lentämään uusille innovatiivisille urille”, Joensuu sanoo.

Mikko Joensuu, toimitusjohtaja
mikko.joensuu@tracegrow.com
Tracegrow Oy

Mika Kukkurainen, partner
mika@nft.vc
Nordic Foodtech VC

Inka Hyvönen
inka.hyvonen@kasvuopen.fi
SUPERFINNS ®-OHJELMA

Kasvu Open tarjoaa monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kehittäminen ja kasvu. Kasvu Openin palveluiden ytimessä on liiketoiminnan sparraus.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, If, Keski-Suomen Liitto, KPMG, KPY, Staffpoint Executive, Technopolis, Varma ja Yksityisyrittäjän säätiö.