Nordic Waterproofing tuo markkinoille uuden ympäristöystävällisen kattotuotesarjan

Kerabit Nature™ on uusi ympäristöystävällinen kattotuotesarja, jossa bitumista merkittävä osa korvataan mäntyöljyllä. Ensimmäiset tuotteet lanseerataan tämän vuoden aikana.

Kerabit-bitumikatteita ja -vedeneristystuotteita valmistava Nordic Waterproofing tuo markkinoille uuden ympäristöystävällisen Kerabit Natureksi™ nimetyn tuotesarjan. Nature-sarjan tuotteissa pääraaka-aineesta eli bitumista korvataan merkittävä osa selluloosatuotannon tähteenä syntyvällä mäntyöljyllä. Mäntyöljyjalosteiden kasvihuonekaasupäästöt ja hiilijalanjälki ovat pienemmät kuin vastaavien fossiilista raaka-aineista valmistettujen tuotteiden ja myös pienemmät kuin monien muista kasviöljyistä valmistettujen tuotteiden.

- Tuotteita on suunniteltu jo jonkin aikaa ja ensimmäiset koeajot on tehty, kertoo tuotepäällikkö Mikko Nikander Nordic Waterproofing Oy:stä. Hyvältä näyttää, jatkamme kehitystyötä ja tutkimme muun muassa mahdollisuuksia mäntyöljyn osuuden kasvattamiseen sekä kierrätysmateriaalien käyttöön raaka-aineena. Mäntyöljyn käyttö ei vaikuta tuotteiden teknisiin ominaisuuksiin tai ulkonäköön. Tarkoituksemme on tuoda ensimmäiset Kerabit Nature™ -sarjan tuotteet markkinoille tämän vuoden aikana.

Mäntyöljyn lisäksi Kerabit Nature™ -tuotteisiin on mahdollista erilaisten sirotteiden avulla yhdistää myös muita ympäristöä säästäviä ominaisuuksia. Esimerkiksi LESSNOX®-pinnoite hajottaa liikenteen ja teollisuuden tuottamia, ihmisille ja luonnolle haitallisia typen oksideja. Valkoinen sirote puolestaan auttaa alentamaan katon lämpötilaa jopa muutamalla kymmenellä asteella ja näin jäähdytyksen tarve katon alla olevissa sisätiloissa vähenee.

- Näemme ympäristöä säästävien tuotteiden kehittämisen erittäin tärkeänä, Mikko Nikander toteaa.

tuotepäällikkö Mikko Nikander, puh. 050 564 2376 tai mikko.nikander@kerabit.fi

Nordic Waterproofing Group on yksi Euroopan johtavista rakennuksiin ja infraan kohdistuvien vedeneristystuotteiden ja -palveluiden toimittajista. Suomen markkinoilla toimimme kuudella brändillä, jotka edustavat alansa kärkeä: Kerabit ja Mataki (katto- ja vedeneristystuotteet), AL-Katot ja KerabitPro (katto- ja vedeneristysurakointi), SPT-Painting (lattiapinnoiteurakointi ja ruiskutettavat pinnoitteet) ja LA Kattohuolto (kattohuollot, -pinnoitukset ja korjaukset). Lisätietoa osoitteesta www.nwsuomi.fi.

Nordic Waterproofing on hankkinut enemmistöosuuden aurinkosähköratkaisuja tarjoavasta Playgreen Finland Oy:stä8.12.2022 08:21:46 EET | Tiedote

Nordic Waterproofing Group on tänään allekirjoittanut sopimuksen hankkia 31 % suomalaisesta Playgreen Finland Oy:stä ("Playgreen"), joka suunnittelee, myy ja asentaa aurinkosähköratkaisuja. Sopimus allekirjoitettiin ja kauppa toteutui samanaikaisesti. Vuonna 2020 Nordic Waterproofing hankki 33 % Playgreenin osakekannasta, joten omistusosuus on nyt kaikkiaan 64 %. Nordic Waterproofingilla on optio ostaa loputkin 36 % osakkeista.

Nordic Waterproofing hankkii 70 % EG-Trading Oy:stä2.9.2022 10:15:27 EEST | Tiedote

Nordic Waterproofing Group on allekirjoittanut sopimuksen hankkia 70 % suomalaisesta EG-Trading Oy:stä ("EG-Trading"). Tammisaarella päätoimipistettään pitävä EG-Trading kasvattaa maksaruohomattoa ja tarjoaa laajan valikoiman viherrakentamisen ratkaisuja. EG-Tradingilla on 15 työntekijää ja vuotuinen liikevaihto on kolme (3) miljoonaa euroa. Hankinta laajentaa viherrakentamisen liiketoimintamme kattavuutta pohjoismaisessa markkinassa.