Nortal keräsi 50 miljoonan euron lisärahoituksen joukkovelkakirjalainalla pääasiassa Pohjoismaista

Nortalin perustaja ja toimitusjohtaja Priit Alamäe.

Nyt julkistettu joukkovelkakirjalaina on Nortalin historian suurin ja sen merkinneet tahot ovat pääasiassa tunnettuja institutionaalisia sijoittajia.

“Tämän joukkovelkakirjalainan onnistuminen, sijoittajien erittäin aktiivinen kiinnostus ja 4,75 prosentin korkotaso ovat kaikki osoituksia sijoittajayhteisön vahvasta luottamuksesta Nortalia kohtaan”, sanoo Nortalin perustaja ja toimitusjohtaja Priit Alamäe ja jatkaa: ”Olen erityisen tyytyväinen siihen, että joukkovelkakirjalainaan osallistui niin paljon sijoittajia Pohjoismaista, joka on meille hyvin tärkeä kotimarkkina: 75% osallistujista on sijoittajia pääasiassa Suomesta, Ruotsista ja Norjasta ja loput 25% sijoittajia sekä eläkeyhtiöitä Latviasta, Virosta ja Keski-Euroopasta.”

Viime vuosina Nortal on kasvanut vauhdilla kaikilla osa-aluilla: yhtiö on rekrytoinut voimakkaasti ja kasvattanut sekä liikevaihtoaan että kansainvälistä toiminta-aluettaan. Vuonna 2018 Nortal osti yhdysvaltalaisen pilviliiketoimintaan keskittyneen Dev9 ohjelmistokonsulttiyhtiön tavoitteenaan vahvistaa jo ennestään vahvaa pilvipuolen osaamistaan. Yhtiö on myös investoinut vahvaan kasvuun Saksan markkinoilla.

”Maantieteellisesti lähiaikojen tavoitteisiimme kuuluu laajentuminen ja kasvaminen Saksassa, Pohjoismaissa ja Yhdysvalloissa”, Alamäe jatkaa.

Tällä 50 miljoonan euron joukkovelkakirjalainalla Nortal uudelleenrahoittaa aikaisemman joukkovelkakirjalainan sekä hakee kasvua nykyisiltä markkinoiltaan taktisten yritysostojen kautta. Viiden vuoden ja 4,75 prosentin koron joukkovelkakirjasta maksetaan korkoa joka toinen vuosi.

Joukkovelkakirjalainan globaalina pääkoordinaattorina toimii Pareto Securities ja järjestäjinä mukana ovat myös Redgate Capital sekä Nordic Trustee Oy.

Kristiina Pauskar, Viestintäjohtaja, Nortal AS
press@nortal.com

Tietoa Nortalista:

Nortal on monikansallinen informaatioteknologiayritys ja strateginen digitaalisen liiketoiminnan mahdollistaja. Ainutlaatuiseen asiakaskokemukseen tähdäten Nortal luo saumattomia datapohjaisia liiketoimintasovelluksia ja -prosesseja niin julkishallinnolle kuin yksityiselle sektorille Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Pohjois-Amerikassa. Yhtiö työllistää 850 asiantuntijaa 10 maassa ja sen asiakaskuntaan kuuluu maailman johtavia telekommunikaatio-, rahoitus-, teollisuus-, logistiikka- ja terveydenhoitoalan yrityksiä sekä valtiohallinnon virastoja ja yksiköitä.

Nortal vahvistaa pilviteknologiaosaamistaan merkittävällä yritysostolla3.10.2018 09:01:00 EESTTiedote

Nortalin Marek Helmistä ensimmäinen virolainen, jolle myönnetään Suomen Tullin ansioristi21.8.2018 12:00:00 EESTTiedote