Lokakuussa 2013 ensimmäisen tuotteensa julkaissut SaaS-palveluntarjoaja Nosto kehittää pilvipalveluna tarjottavaa markkinointiautomaation ratkaisua verkkokaupoille. Alallaan maailman nopeimmin kasvava palvelu analysoi kävijöiden käyttäytymistä verkkokaupassa ja tarjoaa kullekin vierailijalle henkilökohtaisen ostokokemuksen. Nosto tarjoaa kauppiaille kokonaisvaltaiset työkalut verkkokaupan personointiin. Palvelun avulla kauppiaat parantavat konversiota, asiakasuskollisuutta ja verkkokaupan tuottoa tarjoamalla entistä paremman ostokokemuksen asiakkailleen. Noston ominaisuuksiin kuuluu mm. personoidut tuotesuositukset, sähköpostit ja mainokset sosiaalisissa medioissa kuten Facebook ja Instagram.

Tämä Smart News -julkaisu sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: http://www.businesswire.com/news/home/20170713005380/fi/

Nosto nosti 15 miljoonan jättirahoituksen ja julkisti yhteistyön Facebookin kanssa (Photo: Business Wire)

Nostolla on jo yli 25.000 asiakasta yli 100 maasta ja asiakaskuntaan kuuluu tänä päivänä useita globaaleja brändejä kuten Twinings, Jack Daniels, Everlast ja Volcom. Nostosta tuli tänä vuonna yksi harvoista teknologiajätti Facebookin globaaleista teknologiapartnereista. Yritykset työskentelevät yhteistyössä tarjoten personoituja ostoskokemuksia Facebookin ja Instagramin käyttäjille. Lisäksi Nosto on vauhdittanut globaalia kasvuaan mm. Magento Premier ja Shopify Plus kumppanuuksilla.

”Kuluttajat odottavat entistä personoidumpaa ostokokemusta monikanavaisessa ympäristössä ja olemme kehittäneet ainutlaatuisen SaaS-palvelun jonka avulla mikä tahansa verkkokauppa voi tarjota entistä osuvampia tuotesuosituksia asiakkailleen. Tämän rahoituksen avulla pystymme vauhdittamaan panostuksia tuotekehitykseen ja tutkimukseen sekä palkata lisää maailman parhaita kehittäjiä ja suunnittelijoita auttamaan missiossamme. Tulemme tuomaan uusia innovaatioita markkinoille jotka auttavat entisestään yhdistämään ihmiset oikeiden tuotteiden kanssa”, kertoo Juha Valvanne, yksi Noston perustajista.

EIP:n rahoituksella nopeutetaan Noston käynnissä olevia tuoteinnovaatio- ja tutkimusohjelmia sekä tuetaan yrityksen nopeaa laajentamista Yhdysvaltojen ja Euroopan markkinoilla. Yritys on kasvanut muutamassa vuodessa lähes sataan työntekijään maailmanlaajuisesti.

Euroopan komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen, jolla on vastuualueinaan työllisyys, kasvu, investoinnit ja kilpailukyky, sanoi: “Laajentuminen kansainvälisille markkinoille ja innovatiivisten tuotteiden kehittäminen edellyttää investointeja. Tutkimusinvestoinnit ovat olennaisessa osassa siinä, että Noston kaltaiset eurooppalaiset yritykset pystyvät pitämään kiinni asemastaan innovaation edelläkävijöinä verkkokaupassa kilpaillessaan maailmanlaajuisilla markkinoilla. Olen erittäin tyytyväinen siitä, että Euroopan strategisten investointien rahasto on tarkeässä osassa mahdollistamassa tällaisia investointeja.”

Rahoitus on peräisin Euroopan strategisten investointien rahastosta (ESIR). Yrityksen saamaa lainamuotoista rahoitusta tarjotaan vain kaikista lupaavimmille eurooppalaisille nuorille kasvuyrityksille. EIP:n lisäksi yrityksessä on useita pääomasijoittajia, kuten Wellington Partners ja Open Ocean Capital.

"Rahoitus auttaa meitä laajentamaan toimintaamme ja mahdollistaa Noston patentoidun teknologian viennin uusille markkinoille. Tulemme jatkamaan huippuluokan kykyjen rekrytointia ja investointeja sekä henkilöstöömme että tuotteemme kehitykseen. Tämä mahdollistaa jo äärimmäisen nopeasti kasvavan globaalin liiketoimintaamme kasvattamisen entistä nopeammin. Tavoitteenamme on olla maailman suurin toimija personointiteknologian alalla ", kertoo Noston toimitusjohtaja Matti Rönkkö.

Yhtiö tulee palkkaamaan lisää ohjelmistokehittäjiä Helsingissä sijaitsevan pääkonttoriinsa ja kasvattamaan myynti- ja markkinointitiimiään New Yorkissa, Lontoossa, Tukholmassa ja Berliinissä. Lisäksi Nosto avaa syksyn aikana uuden toimiston Los Angelesiin varmistaakseen yritykselle entistä tukevamman jalansijan USA:n markkinoilla.

Nosto

Nosto Solutions Oy on ohjelmistoyhtiö joka kehittää verkkokaupoille SaaS-palvelua joka muuttaa verkkokaupan asiointikokemusta dynaamisemmaksi ja personoiduksi. Palvelu analysoi kävijöiden käyttäytymistä verkkokaupassa ja tarjoaa kullekin vierailijalle henkilökohtaisen ostokokemuksen. Mihin tahansa verkkokauppaan lisättävä Nosto tarjoaa kauppiaille kokonaisvaltaiset työkalut verkkokaupan personointiin. Nosto on tällä hetkellä käytössä kansainvälisesti jo yli 25.000:ssa verkkokaupassa ja yli sadassa maassa. Toimipisteitä Nostolla on Helsingin päätoimiston lisäksi New Yorkissa, Lontoossa, Berliinissä ja Tukholmassa.

Nosto
Johanna Ruuskanen
johanna.ruuskanen@nosto.com

Westinghouse Accident Tolerant Fuel Development Moves Forward with Cooperation Agreement with ENUSA25.5.2018 09:00Tiedote

Westinghouse Electric Company today announced that it will collaborate in the development of its EnCore® Fuel, the revolutionary accident-tolerant fuel (ATF) design, with ENUSA Industrias Avanzadas (ENUSA) through a Frame Cooperation Agreement (FCA). “This agreement serves to strengthen the technical and commercial relations between ENUSA and Westinghouse as we work to develop leading nuclear fuel technology,” said Torbjörn Norén, European Fuel Group and EMEA Fuel Delivery Director at Westinghouse. “Westinghouse’s work with ENUSA in the Spanish and European Fuel Group markets will help to facilitate agreements with customers to launch EnCore Fuel demonstration programs in their plants.” Under the terms of the agreement, the newly signed FCA establishes the framework that will regulate the different Joint Development Programs (JDPs) to be launched between both companies. The first JDP will evaluate the application of the segmented rod concept and develop models of ATF / EnCore fuel beha

BRIC HOLDING Offers Aimedis – ICO: Germany’s Leading eHealth Platform Goes Public25.5.2018 09:00Tiedote

Since Wednesday, May 16, investors finally have a chance to claim their share of a unique success story, the international market roll-out of Aimedis, by purchasing AIM tokens: AIM tokens are now available with a 20% presale bonus PLUS a 5% early bird-premium only at the Czech investment house BRIC INVEST https://www.bric-holding.com/home_en.html! Aimedis aims to shape the future of healthcare by providing an advanced and fully operational platform, secured by blockchain and supported by AI, that enables patients to take control, secure the exchange of their medical data, access the best healthcare providers, get advice, prescriptions, personal health upgrades and to become part of the health revolution. And we are not talking about the future: The revolutionary Aimedis platform is already deployed as a live working system and is already in use in major hospital groups in Germany! By issuing 300 million AIM tokens at a nominal value of 0,12 USD each, the Aimedis consortium will raise c

Alps Electric to Acquire Greina Technologies, Inc. as Part of Sensor Business Strengthening25.5.2018 05:33Tiedote

Alps Electric Co., Ltd. (TOKYO: 6770; President: Toshihiro Kuriyama; Head Office: Tokyo) today announces that on May 14, 2018 the company signed a share purchase agreement with Greina Technologies, Inc. (Salt Lake City, Utah, U.S.A.; President/CTO: Daniel J. Lee) whereby Alps Electric will acquire Greina Technologies, making it a wholly owned subsidiary. Alps Electric signed a share purchase agreement with Greina Technologies on May 14, 2018. Through the agreement, Alps Electric aims to add even greater value to its sensing solutions for the automotive market, as well as the consumer electronics and mobile market, by combining high-accuracy positioning technology based on original algorithms developed by Greina Technologies with Alps Electric’s compact, high-performance wireless communication module technology. An engineering firm specializing in positioning systems, Greina Technologies was established in Salt Lake City, Utah, in September 2012. Engaging in such activities as design an

IFF Strengthens Innovation Platform as Partner in Amkiri’s Visual Fragrance™ Technology24.5.2018 23:15Tiedote

Regulatory News: International Flavors & Fragrances Inc. (NYSE: IFF) (Euronext Paris: IFF), a leading innovator of sensory experiences that move the world, announced its partnership in Amkiri’s Visual Fragrance Technology -- a new ‘ink’ that can be drawn on the skin that also delivers a long-lasting fragrance, thus connecting the senses of sight and smell. The innovative product’s launch was announced on March 22, 2018 by Amkiri, an Israeli-based start-up that was founded in 2014. “This is a significant innovation in the fragrance category, merging strong and deeply personal visuals with the resonance and emotion of fragrance,” said IFF Chairman and CEO Andreas Fibig. “The Visual Fragrance technology creates a new platform from which IFF can showcase our capabilities, including naturals, molecules, and cosmetic actives. The potential for innovative applications are nearly endless and our teams are truly inspired by the possibilities.” Amkiri’s patented Visual Fragrance is applied to th

Hisense's Zhou Houjian and Huawei's Kevin Ho to Keynote CES Asia; Focus on Mobility, 5G and Connectivity24.5.2018 18:00Tiedote

The Consumer Technology AssociationTM (CTA) today announced that Hisense Chairman Zhou Houjian and Huawei’s president of Handset Product Line Kevin Ho will deliver separate keynote addresses at the upcoming CES AsiaTM 2018. As CES Asia drives the expansion of technology into new areas like artificial intelligence, vehicle technology, AR, VR and more, Chairman Zhou and Mr. Ho will discuss the future of innovation at their respective companies through connectivity and mobility during Asia’s premier tech event. “Hisense and Huawei have become major global brands by challenging the status quo and creating innovative product solutions that engage, entertain and connect consumers around the world,” said Gary Shapiro, president and CEO, CTA. “We are thrilled to welcome Chairman Zhou and Mr. Ho to the CES Asia keynote stage and are eager to learn from these experts who are leading the charge to harness the potential of 5G through various implementation strategies and connection opportunities.”

Maximum Cryptocurrencies Available for EU Traders in Libertex24.5.2018 17:29Tiedote

Libertex trading platform, operated by Indication Investments Ltd, announces that starting from May 23rd 2018, European traders can perform operations with 34 new cryptocurrency CFD instruments. This means that Libertex became one of the leading applications and trading platforms for EU traders in terms of amount of cryptocurrencies available. Andrew Nikolaev, Libertex Executive director highlighted: “Cryptocurrencies are one of the main trends in financial industry for the past couple of years. The demand for these assets grows significantly. We are happy to satisfy the demand of European traders for new innovative crypto-instruments launching them in our cutting edge Libertex platform”. Launch of cryptocurrency pairs in Libertex for EU traders follows Circular from Cyprus financial regulator - CySec issued on May 15th 2018, that introduces new rules for governing derivatives on virtual currencies. According to this Circular, CFDs on virtual currencies are considered as financial inst