Notkee.com ja Tricton Lahden alueen Kasvupolun voittoon

Lahden alueen lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu yritys lahtelainen uudenlaisia mainosformaatteja toteuttava Notkee.com. Kunniamaininnan sai tapahtumaosaaja Tricton Oy. Voittajayritykset etenevät valtakunnallisiin Kasvu Open -jatkosparrauksiin ja -finaaliin, jossa valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset Start again ja Startup -sarjoissa.
Kuvassa (vasemmalla) voittajaksi valittu Notkee.comin Karri Naakka ja kunniamainittu Trictonin Pasi Rantanen.

Valinnat tehtiin kaikkiaan 15 kasvuhaluisen yrityksen joukosta, jotka seulottiin alan asiantuntijoiden kahden päivän sparraukseen 37 hakijasta.

Tuomaristo kiinnitti valintoja tehdessään huomiota mm. motivaatioon, markkinapotentiaaliin, skaalautuvuuteen, liikeidean uskottavuuteen ja ainutlaatuisuuteen.

Vuonna 2016 perustettu Notkee.com toteuttaa mainosformaatteja omaa alustaansa hyödyntäen. Alusta mahdollistaa interaktiivisten ja kolmiulotteisten mainosten joustavan tuottamiseen nopeasti. Tuomariston mukaan Notkee.com on "born global" eli omaa vahvan kasvupotentiaalin suoraan kansainvälisille markkinoille. Sen innovatiivinen alusta mahdollistaa skaalautuvan liiketoiminnan. Yrityksellä on oppimiskykyinen ja kasvua tukeva tiimi.

Vuonna 2012 perustettu lahtelainen Tricton Oy tapahtumatoteuttamisen moniosaaja, jolla on laajaa teknistä osaamista sekä suunnittelun että muotoiluun. Tuomariston mukaan yrityksellä on järkevää hulluutta, joka tuottaa innovaatioita kansainvälisille elämysmarkkinoille. Tiimistä löytyy rohkeutta, ideoita, energiaa ja monipuolista osaamista kasvuun.

Asiantuntijoiden kahden päivän maksuttoman sparrauksen saivat myös Dinox Sport Oy, Ekomuovi Oy ja Holmet Oy Hollolasta, Lehmonkärki Asikkalasta, Orima-Tuote Oy Orimattila, HEMMI kodit Oy Heinolasta, Ettonet Oy, Sarin-Väisänen Oy, Kitetirri Tmi, Chic Mini Me Oy, Mainostoimisto MBE sekä Tricton Oy Lahdesta, Tapahtumahotelli Tallukka Vääksystä ja Tiva Myynti Oy Nastolasta.

Tuomaristoon kuuluivat Timo Wallenius Henkilöstörahoituspalvelut Oy:stä, Jussi Eerikäinen Hämeen Kauppakamarista, Päivi Leppänen Lahden Seudun Kehitys Ladec Oy:stä, Piia Aaltonen Lunnista, Henna Erkamo Koulutuskeskus Salpauksesta, Heikki Mäkilä Heinolan kaupungista, Jari Hautamäki LAMKista, Kari Sartamo Ely-keskuksesta ja Juha Hertsi Päijät-Hämeen liitosta.

Lahden alueen Kasvupolku on osa Kasvu Openia, jonka valtakunnallinen finaali, Kasvu Open Karnevaali järjestetään 24.─25.10.2018 Jyväskylässä. Finaaliin pääsee kaikkiaan 100 yritystä eri Kasvupoluilta, joita järjestetään tänä vuonna eri toimialoilla ja alueilla yhteensä 26.

Lisätietoja:
Emilia Suosalo, Kasvupolun fasilitoija, Aava & Bang*, p. 0400 802 926, emilia.suosalo@bang.fi
Timo Wallenius, toimitusjohtaja, Henkilöstörahoituspalvelut Oy, p. 050 592 5284, timo.wallenius@herasto.fi

Kasvu Open on valtakunnallinen sparrausohjelma pk-yrityksille, joka auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa. Sparraus on valituksi tulleille yrityksille maksutonta. Vuonna 2018 Kasvu Open antaa ohjausta 411 yritykselle yli tuhannen asiantuntijan voimin 26 Kasvupolulla. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2018, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.

--------------------------

Kasvupolun mahdollistavat Lahden Seudun Kehitys Ladec Oy, Ely-keskus, Päijät-Hämeen liitto, Heinolan kaupunki, Hämeen kauppakamari, Lahden ammattikorkeakoulu, Koulutuskeskus Salpaus, Lunni, Rantalainen ja Henkilöstörahoituspalvelut Oy sekä valtakunnalliset kumppanit Nordea, Finnvera, Technopolis, TT-säätiö, Varma, If, BusinessJKL, Keski-Suomen Liitto, Grano, Laukaan kunta, Jyväskylän Messut, Jyväs-Caravan, Isku ja San Francisco Oy.

-------------------------

*Aava & Bang Oy on valtuutettu Kasvu Open -tapahtumien järjestäjä ja voittoa jakamattoman Kasvu Open Oy:n osakas. Muut osakkaat ovat Keski-Suomen kauppakamari, Jyväskylän kaupunki ja Kasvun Roihu Oy.