Nouse nosturilla Jätkäsaaren ylle

Hartela on mukana rakentamassa uutta Helsinkiä Jätkäsaareen ja muille rakenteilla oleville tulevan kantakaupungin alueille. Kaupunkielämää Jätkäsaaressa -tapahtuman merkeissä Hartela tuo tontilleen henkilönostimen, jolla tarjotaan nosturikyytejä korkeuksiin aina 50 metriin asti Asuntomessujen kävijöille lauantaina ja sunnuntaina.

Nosturivuoroja on tarjolla messukävijöille lauantaina 8.9. ja sunnuntaina 9.9. klo 15-17 välisenä aikana. Vuoroja nostimeen voi varata tontilta molempina päivinä klo 10-14. Nosturi nousee säävarauksella. Kyyti kestää n. 20 minuuttia ja mukaan mahtuu kerralla viisi henkilöä. Vuorot jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Maan tasalla on mahdollisuus katsoa maisemia myös virtuaalilaseilla. Nosturi löytyy Atlantinkadun ja Bahamankadun risteyksestä.

- Haluamme tarjota yleisölle mahdollisuuden kurkistaa jo etukäteen millaisia maisemia tulevan 16-kerroksinen asuinkohteemme Jätkäsaaren Pollarin korkeuksista näkyy. Kun Pollari valmistuu parin vuoden päästä, se tulee olemaan alueen korkein asuinrakennus, kertoo Hanne Miettinen Hartelasta.

Hartela rakentaa yhteisölliseen Jätkäsaareen modernin kerrostalokorttelin vuoteen 2020 mennessä, jonka ensimmäiseksi rakennukseksi nousee komea Jätkäsaaren Pollari. Jätkäsaaren alueesta on tulossa eläväinen asuinalue, jossa yhdistyvät merellisyys sekä kantakaupungin palvelut.

- Olemme innoissamme näin rakennuttajan näkökulmasta Helsingin uudenlaisista aluehankkeista ja modernia kaupunkielämää edistävien ratkaisujen tukemisesta. Tulevaisuudessa Helsingin uusilla alueilla nähdään kattopuutarhoja, erilaisia yhteisöllisiä yhteistiloja ja yhteiskäyttöisiä kortteliautoja. Tämä antaa myös meille luovuutta suunnitella ja kehittää uudenlaisia asumisen konsepteja, iloitsee Miettinen.

Lisätietoja:

Viestintäsuunnittelija

Tiia Krook

Hartela Etelä-Suomi Oy

tiia.krook@hartela.fi

www.hartela.fi

www.hartela.fi/kaupunkielamaa

Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin. Rakennamme asuntoja ja toimitiloja sekä kehitämme kiinteistöjä ja alueita. 76-vuotias, suomalainen perheyhtiö työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Konserniin kuuluvat Turun ja Tampereen seudulla sekä Satakunnassa ja Länsi-Uudellamaalla toimiva Hartela Länsi-Suomi Oy, pääkaupunkiseudulla ja ympäristökunnissa sekä Lahdessa toimiva Hartela Etelä-Suomi Oy sekä Oulun talousalueella toimiva Hartela Pohjois-Suomi Oy. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.