Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

Nuorilta viljelijöiltä nakukalenteri – teemana aito kauneus

Maaseutunuoret julkaisivat hyväntekeväisyyskalenterin, jonka teemana on ”Aito on kaunista”. Pilke silmäkulmassa tehty vuoden 2015 kalenteri kurkistaa suomalaisten ruuantuottajien maailmaan ja viestii siitä, että ihminen on kauneimmillaan juuri sellaisena kuin hän on. Kalenterin tuotto lahjoitetaan Syömishäiriöliitto – SYLI ry:lle syömishäiriöön sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi tehtävään neuvonta- ja tukityöhön.

− Eri ammattiryhmien ja opiskelijoiden rohkeita kalentereita on Suomessa tehty jo ennestään useita. Valtaosa niistä on kuitenkin pin-up –tyyppisiä. Me nuoret viljelijät halusimme tehdä uudenlaisen, hauskan seinäkalenterin ja esitellä siinä samalla maaseudun maisemia ja elinkeinoja, sanoo kalenterin tekoon osallistunut MTK:n maaseutunuorten valiokunnan varapuheenjohtaja, eteläpohjalainen maidontuottaja Antti Yli-Hynnilä.

Suomalaisilla maatiloilla kuvatussa kalenterissa esiintyy parisenkymmentä nuorta mies- ja naisviljelijää eri puolilta Suomea. Kalenterin teemat ovat nuorten itsensä ideoimia. Nuoret halusivat tulla mukaan projektiin vapaaehtoisesti ja palkkiotta sellaisena kuin ovat.

− Ruuan tuottaminen on raskasta ja vastuullista hommaa, mutta myös antoisaa. Halusimme kalenterin kautta viestiä sitä tekemisen meininkiä, asennetta ja intohimoa, jolla suhtaudumme työhömme. Emme tee asioita puolittain vaan intohimolla ja otamme riskejä tarttumalla uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, Yli-Hynnilä jatkaa.

Hyväntekeväisyyskalenteri on osa MTK:n maaseutunuorten Intohimon teemavuoden toimintaa. Teemavuoden tarkoitus on aktivoida nuorten maaseutuyrittäjien yhteistoimintaa ja viestintää. Lisätietoja teemavuodesta ja maaseutunuorista: www.maaseutunuoret.fi

Kalenterin kappalehinta on 14,50 euroa + postitus- ja käsittelykulut. Kymmenen kappaleen tilauksesta eteenpäin kalenteri maksaa 13 euroa kappale + postitus- ja käsittelykulut. Kalenterin voi tilata osoitteesta: http://maaseutunuoret.valmiskauppa.fi

Julkaisuvapaat kalenterikuvat: www.mtk.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedotteet_2014/maaliskuu/fi_FI/Nuorten_kalenteri_julkaisujajakuvat/

Lisätietoja

Antti Yli-Hynnilä, MTK:n maaseutunuorten valiokunnan varapuheenjohtaja, maidontuottaja, p. 040 837 3127

Meri Ojanen, MTK:n maaseutunuorten asiamies, p. 040 532 9636

Kalenterin tekoon osallistuneita maaseutunuoria alueittain

Pohjois-Suomi, Laura Mulari, 050 342 3803
Keski-Pohjanmaa, Jarkko Pajunpää, 050-5463121
Etelä-Pohjanmaa, Antti Yli-Hynnilä, 040 837 3127
Varsinais-Suomi, Juuso Hulmi, 040 838 2046
Pohjois-Karjala, Otto Saikkonen, 044 361 1066

Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
Simonkatu 6

020 4131http://www.mtk.fi

Lue lisää julkaisijalta Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

MTK-Vähäkyrö on Vuoden Helmi24.4.2024 12:06:17 EEST | Tiedote

MTK-Vähäkyrö on valittu Vuoden 2023 Helmeksi. Palkinto luovutettiin MTK-Vähäkyrölle MTK:n valtuuskunnan kokouksessa 24.4. Espoossa. Vuoden Helmi on MTK-yhdistysten ja metsänhoitoyhdistysten arvostettu tunnustus, joka myönnetään vuosittain yhdistykselle, joka on osoittanut erityistä ansioitumista maaseudun kehittämisessä ja yhteisöllisyyden edistämisessä. MTK-Vähäkyrö ansaitsi tunnustuksen erityisesti ideoimalla ja järjestämällä maaseutuaiheisen valokuvanäyttelyn keväällä 2023. Näyttely koottiin Viljelijä välittää -valokuvakilpailun kuvista.

Mediakutsu: MTK:n valtuuskunnan kevätkokous 24.4. – pääministeri Orpo vierailee kokouksessa klo 1022.4.2024 14:33:21 EEST | Kutsu

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan MTK:n valtuuskunnan kevätkokousta keskiviikkona 24.4.2023 klo 9.00 – n. 18.00. Pääministeri Petteri Orpo vierailee kokouksessa klo 10. Kokousta voi seurata paikan päällä Hanasaaren kulttuurikeskuksessa, Hanasaarenranta 5, Espoo. Median edustajat ovat tervetulleita myös valtuuskunnan tulevaisuusseminaariin 23.4. "Kestävä ja turvallinen Suomi 2030".