Nuorisosäätiö käynnistää uuden toimitusjohtajan rekrytoinnin

Nuorisosäätiö on käynnistänyt uuden toimitusjohtajan rekrytoinnin. Nykyisen toimitusjohtajan Aki Haaron kanssa on hyvässä yhteisymmärryksessä sovittu tehtävien hallitusta siirtämisestä uudelle rekrytoitavalle toimitusjohtajalle mahdollisimman pikaisesti – tavoitteena kuitenkin viimeistään säätiön uuden organisaatiorakenteen astuttua voimaan syksyllä 2018.

"Tämän kaltaiset rekrytoinnit kestävät usein kuukausia, joten aloitimme prosessin jo nyt. Uusi organisaatiorakenteemme astuu voimaan kesän jälkeen ja tarvitsemme silloin uudenlaista osaamista. Haluamme jatkaa säätiön arvojen mukaista työtä sen eteen, että kaikilla nuorilla, tuloista tai taustoista riippumatta, on mahdollisuus asua myös keskeisillä paikoilla kohtuuhintaisesti", hallituksen puheenjohtaja Mikko Henttonen toteaa.

Nuorisosäätiön tarkoituksena on nuorten itsenäistymisen tukeminen. Tarkoitustaan säätiö toteuttaa rakennuttamalla ja vuokraamalla koteja työssäkäyville ja työelämään hakeutuville 18–29-vuotiaille nuorille aikuisille sekä tarjoamalla heille tarvittaessa tukea asumiseen. Säätiön asunnoissa asuu tällä hetkellä noin 5 500 nuorta.

Lisätietoja:

Mikko Henttonen,
hallituksen puheenjohtaja

Nuorisosäätiö on yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoituksena on sosiaalinen nuorisotyö ja erityisesti nuorison kasvatustyön kehittäminen sekä nuorten itsenäistymisen tukeminen.

Nuorisosäätiö tukee nuoria aikuisia itsenäiseen asumiseen ja elämään rakennuttamalla ja ylläpitämällä kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Säätiön vuokra-asunnoissa saa asua 35 ikävuoteen saakka. Nuorisosäätiö tarjoaa asukkailleen myös itsenäiseen asumiseen liittyvää neuvontaa, ohjausta ja tukea elämänhallintaan.

NUORISOSÄÄTIÖ JATKAA KORJAUSTOIMIAAN, JOTTA SE TÄYTTÄISI YLEISHYÖDYLLISYYSVAATEET TULEVAISUUDESSA4.6.2018 14:49:49 EEST | Tiedote

Nuorisosäätiö on vastaanottanut ARAn 4.6.2018 antaman päätöksen, jonka mukaan ARA peruttaa Nuorisosäätiön yleishyödyllisyysaseman. Nuorisosäätiön johto käy päätöksen huolella läpi ja arvioi vakavasti ratkaisun yksityiskohtiin liittyviä vaikutuksia. Nuorisosäätiö jatkaa aloittamiaan korjaustoimia, jotta säätiö täyttäisi arava- ja korkotukilain yleishyödyllisyyssäännökset.