Nuorisosäätiö selkeyttää toimintaansa

Nuorisosäätiö on käynyt ARAn tarkastuksen tulokset tarkasti läpi ja kokee, että raportin pohjalta säätiön on hyvä parantaa ja selkeyttää toimintaansa entistä läpinäkyvämpään suuntaan.

Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA on suorittanut Nuorisosäätiö sr:ää käsittelevän tarkastuksen aikavälillä 6.6.2016–30.3.2017. Nuorisosäätiö on antanut tarkastuskertomukseen vastineensa 30.5.2017.

ARAn selvitys nosti esiin muun muassa Nuorisosäätiön sijoitustoiminnan ja sisäiset tilapäislainoitukset, joissa Nuorisosäätiön tulee tarkastella menettelytapojaan ja parantaa toimintaansa.

Nuorisosäätiö on ottanut tulokset vastaan ja näkee raportin sisällön tilaisuutena kehittää ja selkeyttää toimintaansa, lisätä viestintäänsä sekä olla jatkossa entistä läpinäkyvämpi kaikille osapuolille. Nuorisosäätiö on velvoitettu korjaamaan toimintaansa 29.9.2017 mennessä.

Toimenpiteisiin on jo ryhdytty: yhtenä merkittävänä korjaustoimenaan Nuorisosäätiö on jo aloittanut koko konsernin rakennejärjestelyiden muutosvalmistelut. Lisäksi säätiön sääntöihin on tehty muutoksia.

Pahoittelemme Nuorisosäätiön toiminnassa olleita epäkohtia, jotka nyt korjataan, jotta voimme jatkossa tehdä entistä paremmin ja monipuolisemmin töitä nuorten asumisen ja itsenäistymisen eteen sekä kehittää toimintaamme.

Toimintamme ydin on nyt ja tulevaisuudessa nuorten itsenäistymisen tukeminen ja asumisen kehittäminen.  Tämän eteen teemme töitä joka päivä. Haluamme olla mukana luomassa hyvää ja huolehtia siitä, että teemme asiat oikein.

Yhteydenotot:
viestintäpäällikkö Tytti Aarnio, tytti.aarnio@nuorisosaatio.fi, puh. 040 536 0367.

NUORISOSÄÄTIÖ

Vuokrakoteja työssäkäyville ja työelämään hakeutuville 18–29-vuotiaille nuorille aikuisille.

Nuorisosäätiö on yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoituksena on sosiaalinen nuorisotyö ja erityisesti nuorison kasvatustyön kehittäminen sekä nuorten itsenäistymisen tukeminen.

Nuorisosäätiö tukee nuoria aikuisia itsenäiseen asumiseen ja elämään rakennuttamalla ja ylläpitämällä vuokrakoteja. Säätiön vuokra-asunnoissa saa asua 35-vuotiaaksi saakka. Nuorisosäätiö tarjoaa asukkailleen myös itsenäiseen asumiseen liittyvää neuvontaa, ohjausta ja tukea elämänhallintaan sekä järjestää vapaa-ajan toimintaa.

NUORISOASUNTOJEN ISÄNNÖINTI OY

Nuorisosäätiö-konsernin yhtiö, joka hoitaa säätiön kohteiden isännöinnin.

NUORISOSÄÄTIÖ JATKAA KORJAUSTOIMIAAN, JOTTA SE TÄYTTÄISI YLEISHYÖDYLLISYYSVAATEET TULEVAISUUDESSA4.6.2018 14:49:49 EEST | Tiedote

Nuorisosäätiö on vastaanottanut ARAn 4.6.2018 antaman päätöksen, jonka mukaan ARA peruttaa Nuorisosäätiön yleishyödyllisyysaseman. Nuorisosäätiön johto käy päätöksen huolella läpi ja arvioi vakavasti ratkaisun yksityiskohtiin liittyviä vaikutuksia. Nuorisosäätiö jatkaa aloittamiaan korjaustoimia, jotta säätiö täyttäisi arava- ja korkotukilain yleishyödyllisyyssäännökset.