Nya Fimlab Vasaesplanaden öppnar i juni

Fimlabs nya provtagningscentral Fimlab Vasaesplanaden öppnar sina dörrar i Vasa centrum måndagen den 28 juni 2021.

Fimlab Vasaesplanaden kommer att vara en modern provtagningscentral med fungerande service. Laboratoriets centrala läge nära centrum gör det lätt att komma till centralen både med kollektivtrafik och egen bil. Tack vare parkeringshallen som ligger i närheten är det enkelt att hitta en parkeringsplats.

– Vi får ta i bruk moderna lokaler som är avsedda för laboratorieverksamhet och där vi kan betjäna våra klienter ännu bättre än tidigare. Enligt Fimlabs servicekoncept har man ägnat mycket uppmärksamhet åt lokalernas klarhet, trivsel och funktionalitet. Vårt mål är att erbjuda en så bra serviceerfarenhet som möjligt för klienterna, berättar Susanna Luukkonen, regionchef för Fimlab i Österbotten.

Fimlabs verksamhet på Dammbrunnsvägen upphör. Laboratoriet på Dammbrunnsvägen betjänar klienter fram till torsdagen den 24 juni. Den bekanta och vänliga personalen från verksamhetsstället fortsätter i det nya provtagningscentret vid Vasaesplanaden.

Klientorienterad service

Fimlab Vasaesplanaden betjänar klienter vardagar från måndag till fredag klockan 7–15. Verksamhetsstället omfattar cirka 420 kvadratmeter, och klienter betjänas i åtta provtagningsrum och vid fem Nopsa-snabbservicepunkter.

– På Vasaesplanadens verksamhetsställe betjänas klienter både med tidsbokning och könummer och dessutom genom de nya Nopsa-snabbservicepunkterna, säger Luukkonen.

Nopsa-snabbservicepunkterna kan användas för att smidigt uträtta ärenden utan tidsbokning med en giltig remiss. Nopsa-punkterna är avsedda för blodprovstagning för vuxna eller unga.

Du kan själv anmäla dig till en bokad tid eller kön med könummer via en självbetjäningsautomat, antingen med ett identitetskort som har en streckkod, med personbeteckning eller med en bokningsnyckel som du har fått i samband med tidsbokningen. De som uträttar ärenden i tjänsten Nopsa behöver inte anmäla sig.

Fimlab Vasaesplanaden betjänar klienter från den 28 juni 2021 vardagar må–fr kl. 7–15 på adressen Vasaesplanaden 19.

Susanna Luukkonen, regionchef
susanna.luukkonen@fimlab.fi, 041 730 3324

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 100 laboratorioalan ammattilaista.

Följ Fimlab Laboratoriot Oy

Senaste pressmeddelandena från Fimlab Laboratoriot Oy