Nya Fimlab Vasaesplanaden öppnar i juni

Fimlabs nya provtagningscentral Fimlab Vasaesplanaden öppnar sina dörrar i Vasa centrum måndagen den 28 juni 2021.

Fimlab Vasaesplanaden kommer att vara en modern provtagningscentral med fungerande service. Laboratoriets centrala läge nära centrum gör det lätt att komma till centralen både med kollektivtrafik och egen bil. Tack vare parkeringshallen som ligger i närheten är det enkelt att hitta en parkeringsplats.

– Vi får ta i bruk moderna lokaler som är avsedda för laboratorieverksamhet och där vi kan betjäna våra klienter ännu bättre än tidigare. Enligt Fimlabs servicekoncept har man ägnat mycket uppmärksamhet åt lokalernas klarhet, trivsel och funktionalitet. Vårt mål är att erbjuda en så bra serviceerfarenhet som möjligt för klienterna, berättar Susanna Luukkonen, regionchef för Fimlab i Österbotten.

Fimlabs verksamhet på Dammbrunnsvägen upphör. Laboratoriet på Dammbrunnsvägen betjänar klienter fram till torsdagen den 24 juni. Den bekanta och vänliga personalen från verksamhetsstället fortsätter i det nya provtagningscentret vid Vasaesplanaden.

Klientorienterad service

Fimlab Vasaesplanaden betjänar klienter vardagar från måndag till fredag klockan 7–15. Verksamhetsstället omfattar cirka 420 kvadratmeter, och klienter betjänas i åtta provtagningsrum och vid fem Nopsa-snabbservicepunkter.

– På Vasaesplanadens verksamhetsställe betjänas klienter både med tidsbokning och könummer och dessutom genom de nya Nopsa-snabbservicepunkterna, säger Luukkonen.

Nopsa-snabbservicepunkterna kan användas för att smidigt uträtta ärenden utan tidsbokning med en giltig remiss. Nopsa-punkterna är avsedda för blodprovstagning för vuxna eller unga.

Du kan själv anmäla dig till en bokad tid eller kön med könummer via en självbetjäningsautomat, antingen med ett identitetskort som har en streckkod, med personbeteckning eller med en bokningsnyckel som du har fått i samband med tidsbokningen. De som uträttar ärenden i tjänsten Nopsa behöver inte anmäla sig.

Fimlab Vasaesplanaden betjänar klienter från den 28 juni 2021 vardagar må–fr kl. 7–15 på adressen Vasaesplanaden 19.

Susanna Luukkonen, regionchef
susanna.luukkonen@fimlab.fi, 041 730 3324

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 100 laboratorioalan ammattilaista.

Följ Fimlab Laboratoriot Oy

Senaste pressmeddelandena från Fimlab Laboratoriot Oy

Fimlabin vakava tietojärjestelmähäiriö ohi16.12.2021 06:23:02 EET | Tiedote

Fimlabin laboratoriotietojärjestelmissä keskiviikkona 15.12. klo 16.30 alkanut vakava häiriö on saatu korjattua. Palvelut palautuivat vaiheittain yöllä 16.12 kello 02 alkaen. Pyrimme palauttamaan kaikki palvelumme normaalitilaan torstaipäivän aikana. Näin ollen Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueiden laboratoriot aukeavat normaalisti aamun aikana. Fimlab haluaa kiittää pitkäaikaisten yhteistyökumppaneidensa osaavien asiantuntijoiden sekä töissä olleen ja työhön hälytetyn henkilöstönsä erittäin tärkeää panosta tämän poikkeuksellisen ja vakavan häiriötilanteen nopeassa ratkaisussa. Pahoittelemme häiriöstä asiakkaillemme aiheutunutta häiriötä.

Fimlabissa vakava tietojärjestelmähäiriö15.12.2021 21:48:29 EET | Tiedote

Fimlabissa on tällä hetkellä vakava tietojärjestelmähäiriö. Häiriö ilmeni tavanomaisen huoltotoimenpiteen jälkeen keskiviikkona 15.12. noin klo 16. Käytännössä häiriö ilmenee siten, että Taysin hoitoyksiköt eivät pysty tekemään laboratoriotutkimuspyyntöjä eikä Fimlab pysty välittämään tutkimusvastauksia takaisin hoitoyksiköihin sähköisesti. Pyynnöt joudutaan tällä hetkellä tekemään varamenetelmällä eli käsin ja vastaukset välitetään laboratoriosta hoitoyksiköihin puhelimitse. Laboratorioon on hälytetty lisää henkilöstöä töihin auttamaan tilanteessa. Järjestelmähäiriötä korjataan parhaillaan. Mikäli tilanne jatkuu yön yli, Fimlab ei pysty huomenna aamulla palvelemaan asiakkaita alueellisissa laboratorioissa. Potilaille tullaan varaamaan tässä tapauksessa uusi aika. Koronanäytteenotto Nekalassa pyritään hoitamaan mahdollisuuksien mukaan manuaaliprosessilla, mutta vastausviiveisiin on syytä varautua. Sama tietojärjestelmähäiriö vaikuttaa myös Kanta-Hämeen alueella Fimlabin toimintoihin.

Fimlabin laboratorio aukeaa Hollolan uudessa sote-keskuksessa tammikuussa9.12.2021 09:39:16 EET | Tiedote

Toimipisteverkostomme uudistuu jälleen, kun Salpakankaan laboratorio aukeaa Hollolan uudessa sote-keskuksessa maanantaina 3.1.2022. Salpakankaan nykyinen laboratorio palvelee vanhoissa tiloissa perjantaihin 31.12.2021 saakka. Vesikansan laboratorio palvelee jatkossa keskiviikkoisin klo 7.30–13 (pl. viikot 51–52). – Salpakankaan uudessa sote-keskuksessa saamme käyttöömme laboratoriotoimintaan suunnitellut, modernit tilat, joissa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Fimlabin palvelukonseptin mukaisesti tilojen selkeyteen, viihtyvyyteen ja toimivuuteen on kiinnitetty paljon huomiota, kertoo aluejohtaja Tiina Lehto. Asiakkaat palvellaan ajanvarauksella – päivystysasiakkaat vuoronumerolla Uudessa Salpakankaan laboratoriossa asiakkaita palvellaan verinäytteenotossa neljässä näytteenottohuoneessa, joista yksi on lisäksi EKG-huone ja yksi on varusteltu gynekologiseen näytteenottoon. Asiakkaita palvellaan ajanvarauksella, ja päivystysasiakkaita palvellaan myös vuoronumerolla. Pä

Fimlabin Tampereen koronanäytteenotto keskitetään Nekalaan 15.11. alkaen8.11.2021 14:08:13 EET | Tiedote

Maanantaista 15. marraskuuta alkaen Tampereen alueen koronatestaus tapahtuu keskitetysti Nekalan koronanäytteenottopisteessä Viinikankadulla. Säiden kylmetessä toiminta Hakametsän drive-in-koronatestauspisteen teltassa päättyy sunnuntaina 14.11. klo 16. Muutoksen taustalla vaikuttavat Hakametsän näytteenottotilan olosuhteet, jotka eivät mahdollista näytteenottotoimintaa talvella. Tilaa ei saada riittävän lämpimäksi, ja lisäksi on odotettavissa, että lumentulo tulee aiheuttamaan merkittäviä haasteita telttarakenteille. Jo tällä hetkellä muun muassa runsaat sateet ovat aiheuttaneet toimintavaikeuksia. – Työskentelyolosuhteita ei saada sellaisiksi, että työntekijämme voisivat jatkaa Hakametsän toimipisteellä. Laadukkaasti toteutettu näytteenotto on edellytys luotettavalle tutkimustulokselle, sanoo Fimlabin Pirkanmaan aluejohtaja Anna-Maija Haapala. Nekalan toimipisteessä asioidaan jalkaisin Nekalan näytteenottopisteessä voidaan ottaa tällä hetkellä noin 500 näytettä päivässä. Määrää on ma