Nyt kaivataan tehokasta ja turvallista latausta – palkittu Anker DNA:n lataustuotteiden pääbrändiksi

DNA toi ensimmäisenä eurooppalaisena operaattorina korkealaatuiset ja turvalliset Anker-lataustuotteet myyntiin vuonna 2018. Nyt DNA vastaa Anker-tuotteiden nopeasti kasvavaan kysyntään tuomalla laajennetun valikoiman tarjolle kaikkiin DNA:n myyntikanaviin.

Aiemmin Ankerin tuotteet ovat olleet saatavilla DNA:n nettikaupasta ja myymälöistä vain eräluonteisesti, mutta nopeasti kasvaneen kysynnän vuoksi DNA tuo laajan pikalatausvalikoiman saataville kaikkiin DNA:n myyntikanaviin. Latausvalikoimasta löytyy muun muassa kaapeleita, vara-akkuja ja adaptereita. Myös Ankerin muu tuotevalikoima tulee kasvamaan DNA:lla vuoden 2021 aikana.

Mistä pikalatauksessa on kyse?

Laitteiden virrankulutus on kasvanut ja käyttötarpeet ovat entisestään monipuolistuneet. Aiempaa suurempi suorituskyky ja esimerkiksi pelaaminen, videot sekä erilaiset hyvinvointisovellukset edellyttävät tehokasta ja nopeaa latausta. Laitteiden lataustavat ovat kehittyneet huimasti viime vuosina, mutta esimerkiksi pikalataus on yhä suurelle osalle kuluttajista tuntematon käsite. Ei välttämättä tiedetä, tukeeko oma puhelin pikalatausta tai mistä tunnistaa omaan laitteeseen sopivan pikalaturin.

Uudet puhelimet ja muut laitteet tukevat yhä useammin pikalatausta. Tämän ansiosta laitteille saa reilusti käyttöaikaa aiempaa lyhyemmällä latauksella.

”Pikalataus on vielä harmillisen vähän hyödynnetty ominaisuus. Puhelin on yhä tärkeämpi osa arkea, joten akun tyhjeneminen tuottaa haasteita. Pikalatauksen ansiosta ei tarvitse turhaan odotella kotona puhelimen latausta päästäkseen esimerkiksi kauppaan lähtemään. Pikalatauksen avulla akku saa nopeasti virtaa esimerkiksi lounastauon aikana tai lenkkivaatteita päälle laittaessa”, DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko kertoo.

”Kuluttajan tulisikin ymmärtää, että kotona pyörivät vanhat laturit ja varavirrat eivät tue pikalatausta. Latureissa on todella suuria eroja, minkä vuoksi ne kannattaa hankkia asiantuntijan avulla erikoisliikkeestä”, Aavikko jatkaa.

Nopeat ja turvalliset Anker-pikalataustuotteet

Anker-tuotteet ovat menestyneet ympäri maailmaa. Suuri suosio ei ole ihme, sillä kyseisissä lataustuotteissa on kiinnitetty erityistä huomiota tehoon, kestävyyteen ja turvallisuuteen.

Tyypillisesti pikalatauksen hyödyntäminen edellyttää laitevalmistajan alkuperäisen pikalaturin hankintaa. Anker tarjoaa PowerIQ-teknologiansa ansiosta valmistajariippumattoman pikalatauksen kaikille puhelimille ja tableteille sekä USB-C-liitännällä ladattaville kannettaville tietokoneille.

Ankerin patentoima MultiProtect-ominaisuus on yhdentoista erilaisen turvallisuus- ja suojausteknologian yhdistelmä, joka ehkäisee muun muassa ylikuumenemista, virtapiikkejä, ylilatausta ja ylipurkautumista. MultiProtect takaa turvallisuuden kaikille ladattaville laitteille ja – kaikkein tärkeimpänä – laitteiden käyttäjälle.

”Olemme kahden vuoden aikana huomanneet, miten Ankerin tuotteiden korkea laatu, turvallisuus ja arkea helpottava pikalataus on saanut kuluttajat innostumaan näistä tuotteista. Edelleen voin suositella brändiä varauksetta juuri näistä syistä. Olemmekin hyvin mielissämme voidessamme nyt tarjota Ankerin johtavat latausratkaisut laajemmin tarjolle omissa myyntikanavissamme. Anker-tuotevalikoimamme tulee kasvamaan entisestään vuonna 2021”, Aavikko kertoo.

"Tarvitsemme asiantuntijoita kaikilla markkinoilla auttamaan meitä edelleen laajentamaan tuotteidemme saatavuutta. Uskomme, että yhteistyö DNA:n kanssa auttaa meitä saavuttamaan laajentumistavoitteet vuonna 2021", toteaa Euroopan myyntijohtaja Ethan Moon.

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli 942 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA:n koko vuoden ja joulukuun 2020 myydyimmät puhelimet ja älykellot sekä tietokoneet – vuosi oli poikkeuksellinen myös laitteiden myynnin osalta4.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Poikkeuksellinen vuosi näkyi myös laitteiden myynnissä. Laadukkaiden laitteiden sekä yhteyksien merkitys kasvoi vuoden aikana entisestään. DNA:lla 5G-puhelimien myynti kehittyi merkittävästi – joulukuussa niiden osuus oli jo lähes 50 % puhelimien myynnistä. Älykellojen myynti kaksinkertaistui ja kannettavien tietokoneiden lisäksi myös pöytätietokoneiden myynti kasvoi vuoteen 2019 verrattuna.

A significant difference in the amount of data transferred with 5G and 4G, although the use is driven by the same logic — but expert expects this to change30.12.2020 10:15:00 EETPress release

Much has been said about the potential of 5G, but we have not had much evidence of consumers’ actual 5G behaviour until now. DNA’s data comparison* shows how big of a difference there actually is in the amount of transferred data depending on whether the consumer’s internet or mobile subscription has a 3G, 4G or 5G connection.

5G:llä ja 4G:llä siirretyn datan määrissä valtavia eroja, mutta käyttöä ohjaa sama logiikka – asiaan on kuitenkin tulossa muutos, sanoo asiantuntija30.12.2020 10:15:00 EETTiedote

5G:n mahdollisuuksista on puhuttu paljon, mutta kuluttajien toteutuneesta 5G-käyttäytymisestä ei tähän asti ole ollut paljoakaan näyttöä. DNA:n datavertailusta* käy ilmi, kuinka suuria erot siirretyn datan määrässä todellisuudessa ovat sen mukaan, onko netti- tai mobiililiittymän kuluttajalla käytössään 3G-, 4G- vai 5G-yhteys.