Nyt se ilmestyy – Camilla Läckbergin ja mentalisti Henrik Fexeuksen hykerryttävän jännittävä trilogian avaus

On murhia, jotka ovat kuin karmeita taikatemppuja. Dekkarikuningattaren ja Ruotsin suosituimman mentalistin uusi jännitystrilogia alkaa, kun ensimmäinen osa Mentalisti julkaistaan Suomessa viikolla 38.

Gröna Lundin ulkopuolelta löytyy veitsin lävistetty laatikko, jonka sisällä on ruumis. Poliisi Mina Dabiri alkaa selvittää erikoista tapausta apunaan mentalisti Vincent Walder.

Vincentin mukaan murha näyttää epäonnistuneelta miekkalaatikko-taikatempulta. Hän huomaa myös jotain, mikä poliisilta on mennyt ohi: ruumiiseen on kaiverrettu roomalainen numero. Kun löydetään toinen numerolla merkitty ruumis, joka tuo jälleen mieleen taikatempun, selviää, että kyseessä on lähtölaskenta. Ketkä ovat seuraavat uhrit?

Ruotsalainen Camilla Läckberg on yksi maailman menestyneimmistä kirjailijoista. Läckbergin teoksia on käännetty 43 kielelle ja julkaistu yli 60 maassa. Henrik Fexeus on kirjailija, suosittu luennoitsija ja palkittu mentalisti. Hänen kirjansa ovat voittaneet lukuisia palkintoja, ja niitä on käännetty yli 27 kielelle.

Mentalisti ilmestyy painettuna, e-kirjana sekä Krista Kososen lukemana äänikirjana.

Trilogia ilmestyy samaan aikaan ruotsinkielisten alkuperäisversioiden kanssa.

Camilla Läckberg ja Henrik Fexeus ovat haastateltavissa Helsingissä lokakuussa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa16.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.

Guinnessin maailmanennätyskirjassa pohditaan ilmastonmuutoksen torjuntaa – suomalaissaavutuksissa maistuu laku ja koetellaan fyysisiä voimia15.9.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Huippusuosittu Guinness World Records 2022 -kirja on täynnä toinen toistaan uskomattomampia ennätyksiä meiltä ja maailmalta. 16.9. julkaistavaan teokseen lähetettiin 41 959 ennätysyritystä, mikä tarkoittaa yli 800 hakemusta viikossa. Suomalaisten ennätysten tekijöiden joukosta löytyy tänäkin vuonna tuttuja nimiä: mukana on muun muassa formulakuski Kimi Räikkönen.

Pajtim Statovcin Finlandia-palkittu Bolla on Kirkus Prize -palkintoehdokkaana Yhdysvalloissa13.9.2021 16:00:00 EEST | Tiedote

Pajtim Statovcin kolmas romaani Bolla julkaistiin äskettäin Yhdysvalloissa, jossa siitä on jo kirjoitettu lukuisia ylistäviä arvioita. Statovcia on kutsuttu suureksi lahjakkuudeksi ja hänen kirjallisia kykyjään "pettämättömiksi". Kirkus Reviews -kirjallisuuslehti valitsi Bollan kuuden finalistin joukkoon 328 kaunokirjallisen teoksen joukosta lehden nimeä kantavan kirjallisuuspalkinnon saajaksi. Palkintoa pidetään yhtenä kirjallisuusmaailman suurimmista ja sen arvo on 50 000 dollaria. Palkinto jaetaan 28.10.2021.