SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt selviää oma kasvisten kulutus – S-ryhmä jatkaa datan valjastamista asiakkaiden käyttöön

Jaa
Keikkuuko ostotietojesi kärjessä kurkku ja tomaatti? Onko teidän perheen suosikkihedelmä appelsiini vai kuulutteko banaanienemmistöön? Syötkö päivittäin ravitsemussuosituksen mukaiset puoli kiloa hedelmiä ja vihanneksia? Omaa kasvisten kulutusta voi nyt seurata S-ryhmän Omat ostot -palvelussa.

S-ryhmän asiakkaiden omaa ostodataa visualisoivaan Omat ostot -palveluun on lisätty monen toivoma ominaisuus, painoon perustuva kasvisten kulutuksen seuranta. Palvelusta näkee nyt, kuinka monta kiloa hedelmiä ja vihanneksia on ostanut vuodessa tai kuukaudessa yhteensä tai keskimäärin päivässä.

Kulutusta voi seurata kaikki kasvisostokset yhteen laskien, eroteltuna hedelmiin, juureksiin, marjoihin ja vihanneksiin tai aina yksittäisiin tuoteryhmiin kuten banaaneihin, rypäleisiin ja kiiveihin asti. 

Ravitsemussuositusten mukaan vihanneksia, hedelmiä ja marjoja tulisi syödä vähintään 500 grammaa päivässä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n tuoreen tutkimuksen mukaan miehistä vain 14 prosenttia ja naisista 22 prosenttia syö suosituksen mukaisesti.

- S-ryhmän tavoitteena on saada suomalaiset syömään enemmän kasviksia, ja nyt meillä on tarjolla siihen erinomainen työkalu. Uskomme, että kasvisten kulutuksen seuranta voi auttaa syömään terveellisemmin samalla tavalla kuin esimerkiksi askelmittarit voivat kannustaa liikkumaan, S-ryhmän vähittäiskaupan valikoimajohtaja Antti Oksa kertoo.

Data kuuluu asiakkaalle

Datan käytöstä on keskusteltu julkisuudessa viime aikoina erittäin paljon. Kansainvälisten jättien tietovuodot ja Cambridge Analytican kaltaiset väärinkäyttöskandaalit ovat horjuttaneet ihmisten luottamusta dataa kerääviin yhtiöihin. Samalla ihmiset ovat kuitenkin entistä kiinnostuneempia personoiduista palveluista ja itsensä mittaamisesta, minkä data puolestaan mahdollistaa.

- Datan oikeudenmukainen käyttö on yksi aikamme tärkeimpiä yhteiskunnallisia kysymyksiä. Asiakkaidemme omistamana yrityksenä meidän näkökulma on tässä selkeä: asiakas on meillä aina kuskin paikalla ja päättää mihin hänen tietojaan saa käyttää. Datasta kehitetään palveluita, jotka hyödyttävät ennen kaikkea asiakkaita itseään, Omat ostot -palvelun kehityksestä vastaava kehityspäällikkö Kai Kuikkaniemi SOK MEDIAsta kertoo. 

Omat ostot -palveluun kehitetään jatkuvasti uusia asiakkaiden toivomia ominaisuuksia. 

Lisätietoja:
Valikoimajohtaja Antti Oksa, SOK:                        010 76 80699
Kehityspäällikkö Kai Kuikkaniemi, SOK:                010 76 80138
www.s-kanava.fi/omatostot

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye