SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt tulee ensimmäinen Jouluhihna – perjantaina tiiraillaan jouluostoksia

Jaa

Tämä on nähty, tästä on tykätty ja siksi Suomen suosituin Facebook-livelähetys Hihna247 tulee taas. Prisman kassahihnan joululahja- ja ruokaostosten kulkue viihdyttää ihmiset kohti joulunviettoa perjantaina 21.12. kello 16–24.

Lähetys nähdään tuttuun tyyliin Prisman Facebook-sivulla. Jouluhihnan näyttämönä on jälleen Helsingin Kannelmäessä sijaitsevan Prisma Kaaren kassahihna numero 26.

Lähetyksen pääosassa ovat asiakkaiden jouluostokset: millaisia lahjoja suomalaiset hankkivat ja mitä herkkuja he joulupöytäänsä valitsevat?

– Hihna-ilmiön ympärille on kahden vuoden aikana syntynyt sitoutunut hihnaheimo. Sadat tuhannet ihmiset ovat hurmioituneet Hihnasta juhannuksena ja itsenäisyyspäivänä. Nyt näemme ensimmäisen Jouluhihnan, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Miljoonayleisön keränneen Hihnan suosiota on vaikea selittää. Se on yhteisöllisyyttä, se on viihdettä ja Hihnan voi halutessaan nähdä myös taiteena.

– Hihna kutkuttaa ihmisiä ehkä samalla tavalla kuin maailmanlaajuiseksi ilmiöksi kasvavat Autonomous Sensory Meridian Response eli ASMR-videot. Hihnakin on rauhallista, meditatiivista irtautumista arjesta, kuvailee tarinallistaja Marko Kulmala S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Jouluhihnalla luvassa odottamattomia yllätyksiä

Hihnassa on ollut joka kerta mukana uusia yllätyselementtejä ja niin on myös Jouluhihnassa. Kuten yllätysten kanssa on tapana, niitä ei paljasteta etukäteen.

Todennäköistä on, että Jouluhihnassa nähdään arkiostosten lisäksi joululahjaostoksia leluista ja elektroniikasta pehmeisiin paketteihin ja urheiluvälineisiin.

– Uskomme, että Hihna tuo paikoin stressaavaan joulunaikaan iloa. Kassalle jonottaminen voikin olla jännittävää ja hauskaa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali HOK-Elannosta toteaa.

Kassa, jossa Jouluhihnaa kuvataan, on selkeästi merkitty. Näin lähetykseen päätyvät vain halukkaiden ostokset.


Hihna247 palkittiin Cannesin pronssileijonalla maailmanluokan viestintäoperaationa toukokuussa 2018.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Marko Kulmala, johtaja, tarinallistaminen, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0610
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut. S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2018 noin 11,5 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa yli 38 000 työntekijällään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme