SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt tulee ensimmäinen Jouluhihna – perjantaina tiiraillaan jouluostoksia

Tämä on nähty, tästä on tykätty ja siksi Suomen suosituin Facebook-livelähetys Hihna247 tulee taas. Prisman kassahihnan joululahja- ja ruokaostosten kulkue viihdyttää ihmiset kohti joulunviettoa perjantaina 21.12. kello 16–24.

Lähetys nähdään tuttuun tyyliin Prisman Facebook-sivulla. Jouluhihnan näyttämönä on jälleen Helsingin Kannelmäessä sijaitsevan Prisma Kaaren kassahihna numero 26.

Lähetyksen pääosassa ovat asiakkaiden jouluostokset: millaisia lahjoja suomalaiset hankkivat ja mitä herkkuja he joulupöytäänsä valitsevat?

– Hihna-ilmiön ympärille on kahden vuoden aikana syntynyt sitoutunut hihnaheimo. Sadat tuhannet ihmiset ovat hurmioituneet Hihnasta juhannuksena ja itsenäisyyspäivänä. Nyt näemme ensimmäisen Jouluhihnan, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Miljoonayleisön keränneen Hihnan suosiota on vaikea selittää. Se on yhteisöllisyyttä, se on viihdettä ja Hihnan voi halutessaan nähdä myös taiteena.

– Hihna kutkuttaa ihmisiä ehkä samalla tavalla kuin maailmanlaajuiseksi ilmiöksi kasvavat Autonomous Sensory Meridian Response eli ASMR-videot. Hihnakin on rauhallista, meditatiivista irtautumista arjesta, kuvailee tarinallistaja Marko Kulmala S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Jouluhihnalla luvassa odottamattomia yllätyksiä

Hihnassa on ollut joka kerta mukana uusia yllätyselementtejä ja niin on myös Jouluhihnassa. Kuten yllätysten kanssa on tapana, niitä ei paljasteta etukäteen.

Todennäköistä on, että Jouluhihnassa nähdään arkiostosten lisäksi joululahjaostoksia leluista ja elektroniikasta pehmeisiin paketteihin ja urheiluvälineisiin.

– Uskomme, että Hihna tuo paikoin stressaavaan joulunaikaan iloa. Kassalle jonottaminen voikin olla jännittävää ja hauskaa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali HOK-Elannosta toteaa.

Kassa, jossa Jouluhihnaa kuvataan, on selkeästi merkitty. Näin lähetykseen päätyvät vain halukkaiden ostokset.

Hihna247 palkittiin Cannesin pronssileijonalla maailmanluokan viestintäoperaationa toukokuussa 2018.

Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Marko Kulmala, johtaja, tarinallistaminen, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0610
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut.  S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2017 noin 11 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa 37 000 työntekijällään.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Grand Hotel Tammer teki paluun kansainvälisesti arvostetuksi hotelliksi – hotellilegenda juhlii monipuolisesti 90-vuotisjuhlavuottaan9.1.2019 09:00Tiedote

Radisson Blu Grand Hotel Tammer täyttää tänä vuonna 90 vuotta ja juhlistaa merkkivuottaan lukuisilla tapahtumilla. Niiden myötä hotellivierailla ja kaupunkilaisilla on mahdollisuus sukeltaa Tammerin rikkaaseen ja maineikkaaseen menneisyyteen. Tapahtumavuosi käynnistyy Tuhansien tarinoiden muisteluilloilla, joissa kerätään talteen sekä rakennukseen että siellä vierailleisiin henkilöihin liittyviä tarinoita.

S-ryhmä palkkaa noin 14 000 kesätyöntekijää – Tavoitteena tarjota yhtä monta positiivista työkokemusta8.1.2019 07:55Tiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta myymälöissä, liikennemyymälöissä, ravintoloissa ja hotelleissaan ympäri Suomen. Noin puolet pesteistä on Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja alle 18-vuotiaille. Haku kesätöihin on käynnissä nyt. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista: ”Tulevan kesän teema on positiivisuus, kannustaminen ja palautteen anto!”