SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt tulee ensimmäinen Jouluhihna – perjantaina tiiraillaan jouluostoksia

Tämä on nähty, tästä on tykätty ja siksi Suomen suosituin Facebook-livelähetys Hihna247 tulee taas. Prisman kassahihnan joululahja- ja ruokaostosten kulkue viihdyttää ihmiset kohti joulunviettoa perjantaina 21.12. kello 16–24.

Lähetys nähdään tuttuun tyyliin Prisman Facebook-sivulla. Jouluhihnan näyttämönä on jälleen Helsingin Kannelmäessä sijaitsevan Prisma Kaaren kassahihna numero 26.

Lähetyksen pääosassa ovat asiakkaiden jouluostokset: millaisia lahjoja suomalaiset hankkivat ja mitä herkkuja he joulupöytäänsä valitsevat?

– Hihna-ilmiön ympärille on kahden vuoden aikana syntynyt sitoutunut hihnaheimo. Sadat tuhannet ihmiset ovat hurmioituneet Hihnasta juhannuksena ja itsenäisyyspäivänä. Nyt näemme ensimmäisen Jouluhihnan, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Miljoonayleisön keränneen Hihnan suosiota on vaikea selittää. Se on yhteisöllisyyttä, se on viihdettä ja Hihnan voi halutessaan nähdä myös taiteena.

– Hihna kutkuttaa ihmisiä ehkä samalla tavalla kuin maailmanlaajuiseksi ilmiöksi kasvavat Autonomous Sensory Meridian Response eli ASMR-videot. Hihnakin on rauhallista, meditatiivista irtautumista arjesta, kuvailee tarinallistaja Marko Kulmala S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Jouluhihnalla luvassa odottamattomia yllätyksiä

Hihnassa on ollut joka kerta mukana uusia yllätyselementtejä ja niin on myös Jouluhihnassa. Kuten yllätysten kanssa on tapana, niitä ei paljasteta etukäteen.

Todennäköistä on, että Jouluhihnassa nähdään arkiostosten lisäksi joululahjaostoksia leluista ja elektroniikasta pehmeisiin paketteihin ja urheiluvälineisiin.

– Uskomme, että Hihna tuo paikoin stressaavaan joulunaikaan iloa. Kassalle jonottaminen voikin olla jännittävää ja hauskaa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali HOK-Elannosta toteaa.

Kassa, jossa Jouluhihnaa kuvataan, on selkeästi merkitty. Näin lähetykseen päätyvät vain halukkaiden ostokset.

Hihna247 palkittiin Cannesin pronssileijonalla maailmanluokan viestintäoperaationa toukokuussa 2018.

Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Marko Kulmala, johtaja, tarinallistaminen, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0610
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Kansainvälinen matkailualan tunnustus Radisson Blu Seaside Hotelille9.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kansainvälinen World Travel Awards on jakanut vuoden 2019 matkailualan palkinnot. Radisson Blu Seaside Hotelin Seaside Suite palkittiin Suomen johtavana hotellisviittinä. Tunnustus on Seaside Hotelille jo kolmas – johtavan hotellisviitin tunnustuksen Seaside sai myös viime vuonna, ja aiemmin hotelli on palkittu myös Suomen parhaana hotellina. Palkinnot luovutettiin myöhään lauantai-iltana Madeiran saarella Portugalissa pidetyssä juhlagaalassa.