Odotetut Kalevala Korun uutuudet kruunaavat kevään ja kesän juhlat

Kalevala Korun kevään 2016 uutuudet ovat monipuolinen valikoima tämän päivän korunkäyttäjien tulevia suosikkeja – hopeaa, kirkasta pronssia ja hehkuvia värejä. Miesten korumallisto laajentuu Kantti-sarjalla. Hopeinen Ystävänristi-riipus tukee Kotimaanavun Suurella Sydämellä -vapaaehtoistoimintaa.

Haave. Design Tiina Arkko. KALEVALA KORU

Kevään uutuudet edustavat nuorekasta ja trendikästä muotoilua.

– Mallistossa korostuvat eri materiaalien raikkaat ja ennakkoluulottomat yhdistelmät ja siinä on pyritty huomioimaan myös erilaiset korunkäyttäjäryhmät sekä kevään ja kesän juhlien lahjaideat, toteaa Kalevala Korun muotoilujohtaja Kirsti Doukas.

Malliston lanseeraus käynnistyi luontevasti ystävänpäivänä leikkisällä Euran sydän -riipuksella. Materiaaliksi valikoitui poikkeuksellisesti värjätty alumiini ja värisävyt kirkkaan punainen, sininen ja lila. Viime vuonna julkistettu Sydänystävä-riipus tuotiin mallistoon nyt rosekultaisena.

Herkkää ja rohkeaa

Korumuotoilija Tiina Arkon Haave-sarja saa innoituksensa seppelemäisistä muodoista. Herkkä hopeasarja on suunniteltu hienovaraisten korujen ystäville. Korusarjaan kuuluvat kaula- ja rannekoru sekä rengasmaiset korvakorut.

Näyttävän Hehku-korusarjan on suunnitellut italialainen Antonio Mazzamauro. Hän on tunnettu rohkeista linjoista ja poikkeuksellisista väriyhdistelmistä, jotka ovat ihastuttaneet Kalevala Korun korunkäyttäjiä mm. hänen aiemmin suunnittelemassaan Kosmos-sarjassa. Uudessa korusarjassa Mazzamauro yhdistelee taidokkaasti hohtavaa pronssia ja Swarovskin syvänvihreää lasia luodakseen modernin korukokonaisuuden.

– Hehku-mallisto ottaa vaikutteita muodin maailmasta ja puhuttelee pukeutumisesta ja muodista kiinnostuneita, toteaa Kirsti Doukas.

Korumuotoilija Elina Makkonen on tänä vuonna inspiroitunut miesten koruista. Hän on suunnitellut keväälle Kantti-sarjan, jossa hän yhdistää hopeaa ja nahkaa napakaksi kokonaisuudeksi. Korusarjaan kuuluvat nahkainen rannekoru ja hopeiset kalvosinnapit sekä solmioneula.

Ystävänristi on koru elämän tärkeisiin hetkiin. Suunnittelija Tiina Lahtisen mukaan koru antaa voimaa kulkea elämän polkua eteenpäin. Korulla tuetaan Kotimaanavun Suurella Sydämellä -vapaaehtoistoimintaa, jossa keskeistä on välittäminen ja huolenpito lähimmäisestä.

Ripaus retroa modernissa tulkinnassa

Vesa Nilssonin korusarja Pyörre yhdistää iloisesti 1950-luvun vaikutteita tässä päivässä. Korusarja tarjoaa mahdollisuuksia yhdistellä materiaaleja keskenään. Korusarjaa valmistetaan kirkkaasta pronssista ja oksidoidusta hopeasta. Korun pyöreä muoto yhdistää kauniisti valoja ja varjoja.

Tekstiilisuunnittelijana tunnettu Erja Hirvi on suunnitellut Kalevala Koruun nyt kolmannen korumallistonsa. Näyttävä ja muotoilultaan rohkea Tuuli on saanut innoituksensa Hirven tutkittua pyöreää muotoa ja sen loputtomia mahdollisuuksia. Hirven mukaan ympyrä on muotona mielenkiintoinen, koska sillä ei ole alkua eikä loppua sekä se symboloi elämän kiertokulkua.

Korut ovat myynnissä Kalevala Korun omissa myymälöissä sekä verkkokaupassa 18.3. lähtien sekä valtuutetuilla jälleenmyyjillä 21.3. alkaen. Euran sydän-riipukset ja Sydänystävä ovat jo kaupoissa.

Lisätietoja: Petra Nikkinen, puh. 040 521 7772, petra.nikkinen@kalevalakoru.fi

Haave. Design Tiina Arkko. KALEVALA KORU
Hehku. Design Antonio Mazzamauro
Ystävänristi. Design Tiina Lahtinen
Tuuli. Design Erja Hirvi
Kantti. Design Elina Makkonen
Pyörre. Design Vesa Nilsson

Kalevala Koru Oy on alansa suurimpia yrityksiä Pohjois-Euroopassa ja markkinajohtaja alallaan Suomessa. Yritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia kulta-, hopea- ja pronssikoruja tuotemerkeillä Kalevala Koru ja Lapponia Jewelry. Kaikki korut valmistetaan Suomessa ja niitä myydään valtuutetuissa jälleenmyyjäliikkeissä.