Odotetut Kalevala Korun uutuudet kruunaavat kevään ja kesän juhlat

Kalevala Korun kevään 2016 uutuudet ovat monipuolinen valikoima tämän päivän korunkäyttäjien tulevia suosikkeja – hopeaa, kirkasta pronssia ja hehkuvia värejä. Miesten korumallisto laajentuu Kantti-sarjalla. Hopeinen Ystävänristi-riipus tukee Kotimaanavun Suurella Sydämellä -vapaaehtoistoimintaa.
Haave. Design Tiina Arkko. KALEVALA KORU

Kevään uutuudet edustavat nuorekasta ja trendikästä muotoilua.

– Mallistossa korostuvat eri materiaalien raikkaat ja ennakkoluulottomat yhdistelmät ja siinä on pyritty huomioimaan myös erilaiset korunkäyttäjäryhmät sekä kevään ja kesän juhlien lahjaideat, toteaa Kalevala Korun muotoilujohtaja Kirsti Doukas.

Malliston lanseeraus käynnistyi luontevasti ystävänpäivänä leikkisällä Euran sydän -riipuksella. Materiaaliksi valikoitui poikkeuksellisesti värjätty alumiini ja värisävyt kirkkaan punainen, sininen ja lila. Viime vuonna julkistettu Sydänystävä-riipus tuotiin mallistoon nyt rosekultaisena.

Herkkää ja rohkeaa

Korumuotoilija Tiina Arkon Haave-sarja saa innoituksensa seppelemäisistä muodoista. Herkkä hopeasarja on suunniteltu hienovaraisten korujen ystäville. Korusarjaan kuuluvat kaula- ja rannekoru sekä rengasmaiset korvakorut.

Näyttävän Hehku-korusarjan on suunnitellut italialainen Antonio Mazzamauro. Hän on tunnettu rohkeista linjoista ja poikkeuksellisista väriyhdistelmistä, jotka ovat ihastuttaneet Kalevala Korun korunkäyttäjiä mm. hänen aiemmin suunnittelemassaan Kosmos-sarjassa. Uudessa korusarjassa Mazzamauro yhdistelee taidokkaasti hohtavaa pronssia ja Swarovskin syvänvihreää lasia luodakseen modernin korukokonaisuuden.

– Hehku-mallisto ottaa vaikutteita muodin maailmasta ja puhuttelee pukeutumisesta ja muodista kiinnostuneita, toteaa Kirsti Doukas.

Korumuotoilija Elina Makkonen on tänä vuonna inspiroitunut miesten koruista. Hän on suunnitellut keväälle Kantti-sarjan, jossa hän yhdistää hopeaa ja nahkaa napakaksi kokonaisuudeksi. Korusarjaan kuuluvat nahkainen rannekoru ja hopeiset kalvosinnapit sekä solmioneula.

Ystävänristi on koru elämän tärkeisiin hetkiin. Suunnittelija Tiina Lahtisen mukaan koru antaa voimaa kulkea elämän polkua eteenpäin. Korulla tuetaan Kotimaanavun Suurella Sydämellä -vapaaehtoistoimintaa, jossa keskeistä on välittäminen ja huolenpito lähimmäisestä.

Ripaus retroa modernissa tulkinnassa

Vesa Nilssonin korusarja Pyörre yhdistää iloisesti 1950-luvun vaikutteita tässä päivässä. Korusarja tarjoaa mahdollisuuksia yhdistellä materiaaleja keskenään. Korusarjaa valmistetaan kirkkaasta pronssista ja oksidoidusta hopeasta. Korun pyöreä muoto yhdistää kauniisti valoja ja varjoja.

Tekstiilisuunnittelijana tunnettu Erja Hirvi on suunnitellut Kalevala Koruun nyt kolmannen korumallistonsa. Näyttävä ja muotoilultaan rohkea Tuuli on saanut innoituksensa Hirven tutkittua pyöreää muotoa ja sen loputtomia mahdollisuuksia. Hirven mukaan ympyrä on muotona mielenkiintoinen, koska sillä ei ole alkua eikä loppua sekä se symboloi elämän kiertokulkua.

Korut ovat myynnissä Kalevala Korun omissa myymälöissä sekä verkkokaupassa 18.3. lähtien sekä valtuutetuilla jälleenmyyjillä 21.3. alkaen. Euran sydän-riipukset ja Sydänystävä ovat jo kaupoissa.

Lisätietoja: Petra Nikkinen, puh. 040 521 7772, petra.nikkinen@kalevalakoru.fi

Haave. Design Tiina Arkko. KALEVALA KORU
Hehku. Design Antonio Mazzamauro
Ystävänristi. Design Tiina Lahtinen
Tuuli. Design Erja Hirvi
Kantti. Design Elina Makkonen
Pyörre. Design Vesa Nilsson

Kalevala Koru Oy on alansa suurimpia yrityksiä Pohjois-Euroopassa ja markkinajohtaja alallaan Suomessa. Yritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia kulta-, hopea- ja pronssikoruja tuotemerkeillä Kalevala Koru ja Lapponia Jewelry. Kaikki korut valmistetaan Suomessa ja niitä myydään valtuutetuissa jälleenmyyjäliikkeissä.

Kalevala Koru esittäytyy Kööpenhaminan muotiviikoilla yhdessä Rolf Ekrothin kanssa3.8.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Kalevala Koru on ensimmäisenä suomalaisena korubrändinä mukana Kööpenhaminan muotiviikoilla. Uraauurtavan KALEVALA Pidetty -malliston second hand -korut ovat osa Rolf Ekrothin ja Kalevala Korun yhteismallistoa, joka lanseerataan muotiviikoilla 8. elokuuta. KALEVALA Pidetty -korujen ja Rolf Ekroth -yhteistyön esitteleminen Kööpenhaminan muotiviikoilla tukee Kalevala Korun kansainvälisen kasvun strategiaa tekemällä Suomen tunnetuinta korubrändiä tutuksi myös laajemmalle kansainväliselle yleisölle.

Ruusut puhkeavat pimeässä – Kalevala Koru lanseeraa vaatesuunnittelija Anni Ruuthin suunnitteleman korusarjan19.1.2023 12:00:00 EET | Tiedote

Kalevala Korun kevään uutuuskokonaisuuden avaa tänään julkistettava Kesäyön ruusu. Korusarjan on suunnitellut ylellisistä juhla-asuistaan tunnettu vaatesuunnittelija Anni Ruuth. Vintage pronssi -sävyinen Kesäyön ruusu -korusarja ammentaa suomalaisen kesäyön taiasta, menneiden aikojen lumosta ja kauniiden hetkien viattomuudesta. Se kannustaa haaveilemaan ilosta ja kauneudesta aikana, jona jokainen meistä odottaa muutosta parempaan. Kesäyön ruusu on ensimmäinen Anni Ruuthin suunnittelema korumallisto.

85 vuotta nuori – Kalevala Koru panostaa vastuullisuuteen ja kiertotalouteen, mutta hyvän tekeminen on edelleen kaiken ytimessä8.12.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisten naisten perustama ja omistama Kalevala Koru on aina ollut enemmän kuin muotoilutalo. Perustamisestaan lähtien yrityksen missiona on ollut naisten ja tyttöjen aseman vahvistaminen. Tänään 85 vuotta täyttävässä Kalevala Korussa hyvän tekemisen perinne elää vahvana edelleen: Tavoitteena on, että yhtiön vuosittaisesta tuloksesta kolmasosa jaetaan työntekijöille ja hyvän tekemiseen. Tänä vuonna yhtiö on ottanut monta merkittävää askelta matkallaan – niin vastuullisuudessa, hyvän tekemisessä kuin kansainvälistymisessäkin.

Kalevala Koru lähtee hakemaan kasvua second handista – “Haluamme osoittaa, että myös korubisnes voi rakentua vahvasti kiertotalouteen”15.11.2022 09:34:51 EET | Tiedote

Kalevala Koru lähtee ensimmäisenä suomalaisena korubrändinä rakentamaan liiketoimintaansa kiertotalouden varaan. Uusi korumallisto Kalevala Pidetty on kiertotalousponnistus, jonka kautta Kalevala myy uudenveroisiksi kunnostettuja korujaan. Tähtäimessä on, että vuoteen 2025 mennessä käytettyjen korujen myynti kattaa yhtiön suorasta kuluttajakaupasta neljänneksen.