Ohjelmistotalo BearIT Oy vahvistaa pilviteknologiaosaamistaan - kolmasosa työntekijöistä suorittanut AWS-sertifioinnin

Pilvipalvelun tarjoaja AWS eli Amazon Web Services myöntää AWS-sertifiointeja tunnustuksena siitä, että yrityksen työntekijät ovat osoittaneet perehtyneisyyttä AWS-ympäristöön ja -teknologioihin.

Ohjelmistotalo BearIT Oy panostaa yhä vahvemmin pilviteknologiaosaamiseen, ja osoituksena tästä kolmasosa yrityksen työntekijöistä on kuluvan vuoden aikana suorittanut AWS-sertifioinnin: seitsemän yrityksen työntekijää on suorittanut yhteensä seitsemän Associate-tason sertifiointia ja yhden Professional-tason sertifioinnin. BearIT Oy näkee sertifiointien tukevan yrityksen kasvua ja liiketoiminnallisia tavoitteita.

- Painopisteemme on jatkossa yhä vahvemmin pilviteknologiassa, ja AWS-sertifioinnit ovat meille merkittävä askel kohti tätä tavoitetta. Tulevaisuudessa voimme tarjota entistä kokonaisvaltaisempia pilviteknologiaratkaisuja asiakkaillemme, BearIT Oy:n teknologiajohtaja ja pääarkkitehti Marco Ylitörmä kertoo.

- Sertifioinnit ovat konkreettinen osoitus asiantuntijoidemme osaamisesta ja tarjoavat meille mahdollisuuksia panostaa aiempaa enemmän sekä asiakaskokemuksen että oman osaamisemme kehittämiseen. Aiomme rekrytoida lisää pilviteknologiaosaajia kasvuamme vauhdittamaan, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

Mitä?

AWS-sertifioinnit ovat AWS-pilviteknologioiden ja -pilvipalvelujen osaamista osoittavia tunnustuksia. Sertifiointeja on sekä eritasoisia (Foundational-, Associate- ja Professional-tasoisia) että tiettyihin erikoisalueisiin keskittyviä. Erikoisalueita ovat tietoturva, big data ja tietoliikenne.

Miten?

Sertifioinnit suoritetaan kirjallisella kokeella valvotuissa olosuhteissa.

Miksi?

Sertifiointi on yrityksen ulkopuolisen toimijan myöntämä tunnustus pilviteknologiaosaamisesta, ja sen avulla yritys voi siksi osoittaa perehtyneisyyttään AWS-pilviympäristöön.

BearIT Oy on digitaalinen ohjelmistotalo, joka työllistää parisenkymmentä henkilöä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa ja keskitymme enenevissä määrin myös omaan tuotekehitykseen. Ydinosaamistamme ovat pilvi- ja mobiilikehitys sekä terveydenhuollon digitaalipalvelut. Lisäksi valmennamme ohjelmistoalan osaajia ja kehitämme ratkaisuja työllistämisen edistämiseksi.