Ohjelmistotalo BearIT Oy valittu Vuoden työnantajaksi

Tammerkosken Nuorkauppakamari järjestää vuosittain Vuoden työnantaja -kilpailun, jonka tavoitteena on kannustaa työllistämistä Pirkanmaan talousalueella. Tänä vuonna valinnassa painotettiin erityisesti työntekijöistä huolehtimista sekä työntekijöiden motivointia ja kehittämistä.

Tänä vuonna viisi vuotta täyttävä ohjelmistotalo BearIT Oy valittiin Vuoden työnantajaksi Kulttuuriravintola Kivessä 25. tammikuuta pidetyssä palkintotilaisuudessa. Kunniamaininnan saivat Framery Oy ja Koti Puhtaaksi Oy, joka valittiin myös yleisöäänestyksen voittajaksi.

- Emme osanneet odottaa voittoa, joten tämä oli meille erittäin positiivinen yllätys ja opettavainen kokemus. Otamme nöyrin mielin vastaan kisan voiton. Tämä kisa oli meille osoitus siitä, että olemme kasvaneet oikeaksi yritykseksi, ja tältä pohjalta lähdemme rakentamaan seuraavaa viittä vuotta, toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

Näkökulmana työllistäminen

Palkinto on jaettu jo vuodesta 1983 lähtien, ja viime vuosina voiton ovat vieneet Solitan ja Vincitin kaltaiset isot ohjelmistoyritykset. Näistä yrityksistä BearIT eroaa Karhun mukaan koon ja erilaisen näkökulman ansiosta.

- Eroamme viime vuosien voittajista siinä, että olemme suhteellisen pienikokoinen ohjelmistoyritys. Tarinastamme ainutlaatuisen tekee myös aito kiinnostuksemme työllistää ja luoda uusia työpaikkoja ohjelmistoalalle sekä vastata alan työvoimapulaan. Työllistäminen on meille tärkeä arvo.

Viisivuotisjuhlinnan ohella yritys keskittyy tänä vuonna ohjelmistoalan osaajille tarkoitettuun LearnIT-muuntovalmennukseen, rekrytointiin sekä kansainvälistymiseen.

- LearnIT-ohjelmallemme on tällä hetkellä kysyntää ja kiinnostusta, ja haluamme keskittyä tähän enenevissä määrin. Tänä vuonna rekrytoimme lisää työntekijöitä. Olemme saaneet riveihimme myös ulkomaalaisen opiskelijan, ja tämä on ensimmäinen askeleemme kohti kansainvälistymistä, Karhu summaa.

Teemu Karhu, toimitusjohtaja
teemu.karhu@bearit.fi

Ohjelmistotalo BearIT työllistää 21 henkilöä Tampereella, Helsingissä ja Oulussa. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa. Tuotamme joustavasti ohjelmistoratkaisuja asiakkaidemme tarpeisiin, ja keskitymme enenevissä määrin omaan tuotekehitykseemme. Erityisosaamistamme ovat modernit pilvipalveluratkaisut ja paikkatiedon hyödyntäminen sekä terveydenhuollon digitaalipalvelut. Lisäksi koulutamme ICT-alan työttömiä osaajia LearnIT-ohjelmamme kautta - haluamme luoda lisää työpaikkoja ohjelmistoalalle. Alan kokemuksen ansiosta olemme vahva ja luotettava liikekumppani. Olemme Vuoden työnantaja 2017.