Ohjelmistoyhtiö Pinjalle 13 miljoonan euron sopimus HUSin digitalisaatiokehityksestä

Pinja ja Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri ovat solmineet neljän vuoden mittaisen sopimuskokonaisuuden tiedolla johtamisen asiantuntijapalveluista. Sopimuksen arvo on noin 13 miljoonaa euroa. Sen myötä Pinjan kumppanuus HUSin kanssa syvenee.

“Tiedolla johtaminen tuottaa parempia ja nopeampia päätöksiä sekä hyötyjä käytännön tasolla. Sen avulla sote-maailmassa esimerkiksi tehostetaan leikkaussalien käyttöastetta, edesautetaan nopeampaa hoitoon pääsyä ja sujuvoitetaan monia arjen asioita”, Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen kertoo. Kuva: Pinja

“Tiedolla johtaminen tuottaa parempia ja nopeampia päätöksiä sekä hyötyjä käytännön tasolla. Sen avulla sote-maailmassa tehostetaan esimerkiksi leikkaussalien käyttöastetta, edesautetaan nopeampaa hoitoon pääsyä ja sujuvoitetaan monia arjen asioita”, Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen kertoo.

Tehdyn sopimuskokonaisuuden piirissä ovat tiedolla johtamisen projektipäällikköpalvelut, ratkaisuarkkitehti- ja integraatioasiantuntijapalvelut sekä raportoinnin asiantuntijapalvelut.  Sopimus HUSin ja Pinjan välillä on allekirjoitettu 11.4.2022. Sen myötä Pinja vauhdittaa asiantuntijoiden palkkaamista yhtiön useaan eri toimipisteeseen.

“Datan hyödyntäminen tehokkaasti on sote-alalla avainasemassa. Olemme erittäin iloisia, että vuonna 2020 alkanut kumppanuutemme HUSin kanssa kehittyy pitkäjänteisellä sopimuksella ja saamme olla merkittävässä roolissa tärkeiden palveluiden digitalisoinnissa”, Nurminen summaa.

Pinja lyhyesti:

Pinja on kumppanisi digitalisaatioon ja tiedolla johtamiseen. Asiakkaamme ovat teollisuuden sekä digitaalisen yhteiskunnan toimijoita, jotka haluavat hyödyntää digitalisaatiota, ohjelmistoja, analytiikkaa ja uusia liiketoimintamalleja kilpailijoitaan nopeammin ja tehokkaammin. Olemme vastuullinen toimija. Tehostamalla asiakkaidemme toimintaa autamme heitä kestävämpään liiketoimintaan maailmassa, joka tarvitsee vastuullisia ratkaisuja nyt enemmän kuin koskaan. Pinja työllistää noin 450 IT-alan asiantuntijaa, jotka palvelevat johtavia suomalaisia ja kansainvälisiä asiakkaita 30 maassa. Kasvamme voimakkaasti ja liikevaihtomme vuonna 2022 on noin 50 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:
Veli-Matti Nurminen
CEO Pinja Group Oy
veli-matti.nurminen@pinja.com

SporttiRakki ja Pohjanmaan Kaluste yhteistyöhön – koiranleluja kalustetuotannon hukkamateriaalista, täysin kotimaisin voimin27.3.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Suomen laajin koiraharrastajien palveluportaali SporttiRakki on aloittanut yhteistyön kurikkalaisen Pohjanmaan Kaluste Oy:n kanssa. Huonekalutuotannossa ylijäävät nahkapalat hyödynnetään nyt täysin kotimaisin voimin valmistettaviksi koiranleluiksi, sillä tuotteet ommellaan Nokian Nahkatuotteen tehtaalla. Kolmessa kuukaudessa yli 500 kiloa ylijäämänahkaa on jo hyödynnetty valmiiksi leluiksi, ja yli 1500 kiloa on tällä hetkellä odottamassa valmistusta.