Oikeustieteen tohtori, professori Jukka Kekkonen SDP:n ehdokkaaksi Helsinkiin

SDP Helsingin piirihallitus on asettanut oikeustieteen professori Jukka Kekkosen eduskuntavaaliehdokkaaksi. Kekkonen on oikeushistorian ja roomalaisen oikeuden professori Helsingin yliopistossa.

Jukka Kekkonen on kokenut oikeudellisten kysymysten asiantuntija, joka on julkisuudessa puolustanut voimakkaasti tasa-arvoa ja muita oikeus- ja hyvinvointivaltion perusperiaatteita. Kekkonen on erityisen huolissaan tuloerojen kasvusta ja nuorten syrjäytymisestä. Hän on kritisoinut vahvasti koulutusleikkauksia sekä pääsykoeuudistusta, jotka ovat omalta osaltaan vaikuttaneet Suomen osaamistason laskuun.

- Olen erittäin tyytyväinen, että pääsen puhumaan kampanjan myötä yhä vahvemmin Suomen tulevaisuuden kannalta tärkeistä teemoista. Koulutus, osaaminen ja yhdenvertaisuus ovat avainasemassa nuorten syrjäytymisen ehkäisyssä sekä eriarvoistumiskehityksen katkaisussa. Politiikan tulee perustua rationaaliseen keskusteluun ja tutkittuun tietoon. Näitä teemoja aion nostaa esiin tulevassa kampanjassani.

- Jukka on maamme johtavia asiantuntijoita demokratia- ja oikeusvaltiokysymyksissä. On hienoa saada hänet ehdokkaaksi, SDP Helsingin toiminnanjohtaja Laura Ylitalo iloitsee.

Lisätietoja:

Jukka Kekkonen

Laura Ylitalo

SDP Helsinki

SDP:n Skinnari: SDP sitoutunut pääradan ja keskeisten raideyhteyksien kehittämiseen25.3.2019 13:40:08 EETTiedote

Aamulehden otsikko (25.3.) antaa virheellisen kuvan SDP:n linjasta tunnin junaan. SDP haluaa kehittää raideliikennettä suunnitelmallisesti. Yksityistämiseen tähtäävää Bernerin yhtiömallia SDP ei tukenut. - Päärata on koko Suomen raideliikenteen pääverisuoni ja siihen pitää panostaa sen mukaisesti. SDP on sitoutunut pääradan ja muiden keskeisten raideyhteyksien kehittämiseen, sanoo SDP:n varapuheenjohtaja Ville Skinnari. - Väyläverkkomme ovat kärsineet asetettuihin tavoitteisiin nähden jo kauan riittämättömistä investoinneista sekä suuremman vision puutteesta. Suurten kaupunkien välimatkaa on nopeiden ja joustavien matkaketjujen avulla mahdollista supistaa ja näin luoda kansainvälisen kilpailun sekä talouskasvun tueksi laajempia työssäkäyntialueita, SDP:n varapuheenjohtaja toteaa. - SDP haluaa panostaa raideliikenteen kehittämiseen suunnitelmallisesti pitkällä aikavälillä. Vaalien jälkeen tulee luoda selkeä ja konkreettinen polku investoinneille vuoteen 2030 saakka. Tavoitteena tulee ol

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja Ruotsin ulkoministeri Margot Wallström: Suomen EU-puheenjohtajuuskausi on tärkeä mahdollisuus EU:lle – Tarvitsemme vahvempaa yhteistyötä Afrikan kanssa19.3.2019 12:23:35 EETTiedote

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja Ruotsin ulkoministeri Margot Wallström Yhteinen kannanotto Helsingissä 19.3.2019: Suomen EU-puheenjohtajuuskausi on tärkeä mahdollisuus EU:lle – Tarvitsemme vahvempaa yhteistyötä Afrikan kanssa EU Euroopan unioni on ihmisiä varten. Jos unohdamme tämän, emme saavuta kansalaisten luottamusta. Siksi sosiaalisten kysymysten, oikeudenmukaisen työn ja hyvän työympäristön on oltava tärkeämmällä sijalla EU-yhteistyössä. Haluamme uudistaa unionia ja tehdä siitä entistä paremman. Tarvitsemme vahvaa ja yhtenäistä EU:ta vastaamaan globaaleihin haasteisiin. Suomen EU-puheenjohtajuuskausi vuoden 2019 jälkipuoliskolla tarjoaa mahdollisuuden nostaa esille asioita ja muotoilla Euroopan unionin agendaa. Suomen Sosialidemokraattinen puolue haluaa nostaa esille neljä Suomen puheenjohtajuuskauden kärkiteemaa 1) sosiaalisen ulottuvuuden vahvistamisen ja oikeudenmukaisen työelämän sekä hyvinvointitalouden, 2) arktisuuden ja pohjoiset yhteydet, 3) kiertotalouden ja ilmastopo