Oikeustieteen tohtori, professori Jukka Kekkonen SDP:n ehdokkaaksi Helsinkiin

SDP Helsingin piirihallitus on asettanut oikeustieteen professori Jukka Kekkosen eduskuntavaaliehdokkaaksi. Kekkonen on oikeushistorian ja roomalaisen oikeuden professori Helsingin yliopistossa.

Jukka Kekkonen on kokenut oikeudellisten kysymysten asiantuntija, joka on julkisuudessa puolustanut voimakkaasti tasa-arvoa ja muita oikeus- ja hyvinvointivaltion perusperiaatteita. Kekkonen on erityisen huolissaan tuloerojen kasvusta ja nuorten syrjäytymisestä. Hän on kritisoinut vahvasti koulutusleikkauksia sekä pääsykoeuudistusta, jotka ovat omalta osaltaan vaikuttaneet Suomen osaamistason laskuun.

- Olen erittäin tyytyväinen, että pääsen puhumaan kampanjan myötä yhä vahvemmin Suomen tulevaisuuden kannalta tärkeistä teemoista. Koulutus, osaaminen ja yhdenvertaisuus ovat avainasemassa nuorten syrjäytymisen ehkäisyssä sekä eriarvoistumiskehityksen katkaisussa. Politiikan tulee perustua rationaaliseen keskusteluun ja tutkittuun tietoon. Näitä teemoja aion nostaa esiin tulevassa kampanjassani.

- Jukka on maamme johtavia asiantuntijoita demokratia- ja oikeusvaltiokysymyksissä. On hienoa saada hänet ehdokkaaksi, SDP Helsingin toiminnanjohtaja Laura Ylitalo iloitsee.

Lisätietoja:

Jukka Kekkonen

Laura Ylitalo

SDP Helsinki

Kutsu: Hiilinieluja ja bioenergiaa -seminaari2.11.2018 10:03Kutsu

Lämpimästi tervetuloa SDP:n Ihmisen elinympäristö –työryhmän sekä Eduskunnan ympäristövaliokunnan sd-ryhmän järjestämään miniseminaarin Hiilinieluja ja bioenergiaa - onko Suomen ilmastopolitiikka menossa metsään? Aika: torstaina 8.11.2018 kello 17-19 Paikka: Pikkuparlamentin kansalaisinfo, Arkadiankatu 3 Ohjelma: Metsät ja bioenergia – suomalaisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys? Professori Markku Ollikainen, Suomen ilmastopaneelin puheenjohtaja Hiilivapaa Helsinki 2035 – mistä lämpöä ja energiaa? Karoliina Auvinen, Smart Energy Transition -tutkimushankkeen vuorovaikutusjohtaja Keskustelun käynnistää kommenttipuheenvuorollaan MMK Matti Saarni, joka tutkii politiikan keinoja hillitä ilmastonmuutosta metsä-, maatalous- ja ympäristöpolitiikalla. Puhetta johtaa työryhmän puheenjohtaja Kaarin Taipale. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta asunnottomien yössä: Tarvitsemme lisää kohtuuhintaisia asuntoja, kohtuulliset asumismenot ja asumisneuvontaa17.10.2018 16:21Tiedote

SDP:n kansanedustaja, varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta esittää Asunnottomien yö -tapahtumassa kolme keinoa asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomien yötä vietetään tänään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ympäri Suomea. Tapahtumia järjestetään yli neljälläkymmenellä paikkakunnalla.