Olaf Brewing Oy

Olaf Brewing julkaisee uuden kultaisen OTAN oluen

Olaf Brewing julkisti perjantai-aamuna uuden kultaisella etiketillä varustetun OTAN Oluen. Panimon toukokuussa 2022 julkaisema Otan Olutta-olut nousi uutiseksi maailmanlaajuisesti. Pitkän odotuksen jälkeen, OTAN Oluen uusi täysjäsenyyttä juhlistava versio näyttää kiinnostavan samaan tapaan.

OTAN Oluen täysjäsenyysversio juhlistaa Suomen pian vahvistuvaa NATO-jäsenyyttä. Etiketissä on tuttu Olaf-ritari, tuoppi kädessään ja NATO.n kompassisymboli rinnassaan. Etiketin värit, kelta-kulta ja sininen ovat myös selkeä nyökkäys Ruotsin suuntaan. Etiketissä lukee myös "31 x MORE SECURITY" - tämä lause on viittaus tuotteen NATOn jäsenmaiden uuteen määrään ja mainoslauseeseen "Taste of Security with a hint of freedom"-joka levisi maailmanlaajuisesti mm. Washington Postin jutun otsikkoon.

"OTAN Olut on ollut myydyimpiä oluitamme viime toukokuusta saakka, ja nyt kun jäsenyys on toteutumassa, halusimme vielä tehdä erikoisversion oluesta, nyt kun asialle voi todellakin skoolata." toteaa Petteri Vänttinen, Olaf Brewingin toimitusjohtaja.

Olut on saatavilla ensi viikon alusta alkaen, suoraan panimolta, panimon puodista ja verkkokaupasta. Lisäksi tuote on menossa pt-kaupan valtakunnallisiin valikoimiin lähiaikoina.

"Vaalien ollessa nurkan takana, panimoyrittäjänä haluaisin nostaa esille alkoholin etämyynnin ongelmallisuuden. Tällä hetkellä kaikki oluemme ovat myynnissä verkkokaupassamme. Toimitukset voimme tehdä kotiovelle mihin tahansa Euroopassa, paitsi Suomessa. Suomessa voimme lain mukaan myydä oluet verkossa mutta ne on noudettava panimoltamme Savonlinnassa. Uuden hallituksen toivoisin ottavan alkoholin etämyynnin helpottamisen työlistalleen." toteaa Vänttinen.

Tietoja julkaisijasta

Olaf Brewing Oy on Savonlinnassa vuonna 2015 perustettu pienpanimo. Yhtiö on kasvanut vauhdikkaasti, liikevaihto on oli vuonna 2017 69 000€ ja vuonna 2020 1 400 000€. Yhtiö aloitti vuonna 2021 oluiden maahantuonnin ja tuo nyt maahan yksinoikeudella tanskalaisen huippu-craftpanimo Mikkellerin oluita. Yhtiö oli myös vuonna 2020 ensimmäinen hygieniatoimialan ulkopuolinen toimija joka aloitti koronaepidemian alussa käsidesin tuotannon. Tähän mennessä yhtiö on myynyt oluitaan pääosin päivittäistavarakauppoihin ja ravintoloihin kotimaassa, ja myös tehnyt vientiä Venäjälle, Sveitsiin ja Tanskaan. Tällä hetkellä yritys työllistää ympäri vuoden 5 täyspäiväistä työntekijää. Savonlinnan vilkkaan kesäsesongin aikana yritys työllistää 4:ssä eri Savonlinnan alueella sijaitsevassa toimipisteessään (3 ravintolaa, 1 myymälä) 17 henkilöä. Yritys tunnettiin aiemmin nimellä Mustan Virran Panimo, nimi muuttui vuoden 2020 Olaf Brewingiksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Olaf Brewing Oy