Olavi Ala-Nissilä Senior Advisoriksi BDO:lle

KHT Olavi Ala-Nissilä palaa Senior Advisoriksi talouden ja hallinnon asiantuntijapalveluja tarjoavalle BDO:lle. Tilintarkastuksen parissa lähes 40 vuotta työskennellyt Ala-Nissilä keskittyy BDO:lla tilintarkastuksen ohella julkisen ja yksityisen sektorin hallinnon kehittämiseen sekä toimii asiantuntijapuhujana.
KHT Olavi Ala-Nissilä

KHT Olavi Ala-Nissilä palaa Senior Advisoriksi talouden ja hallinnon asiantuntijapalveluja tarjoavalle BDO:lle 1.6.2019 alkaen. Tilintarkastuksen ohella hän keskittyy julkisen ja yksityisen sektorin hallinnon kehittämiseen sekä toimii asiantuntijapuhujana. Työsuhde on osa-aikainen.

Ala-Nissilä on työskennellyt BDO:lla aiemminkin, ja ollut BDO Oy:n hallituksen puheenjohtajana vuosina 2012―2015. Tilintarkastuksen parissa hän on työskennellyt lähes 40 vuotta.

Ala-Nissilä on ollut kansanedustajana yhteensä 19 vuotta. Hän on toiminut puheenjohtajana mm. eduskunnan valtiovarainvaliokunnassa, verojaostossa ja pankkivaltuustossa sekä varapuheenjohtajana tarkastusvaliokunnassa. Hän oli myös Euroopan tilintarkastustuomioistuimen jäsen vuosina 2006―2012.

Olavi Ala-Nissilä on toiminut myös Euroopan Lentopalloliiton CEV:n sisäisenä tarkastajana vuodesta 2012 lähtien. Vapaa-ajallaan Olavi on innokas golfin pelaaja ja tietokirjailija.

Taneli Mustonen
taneli.mustonen@bdo.fi