Olutharrastajien palvelut paranevat – Rööperin Hopstop ja Juomatarviketukku Lappo Oy aloittavat yhteistyön

Jo ennen koronapandemiaa kasvussa ollut kotioluenvalmistuksen trendi saa kaivattua lisävahvistusta. Ennestään laajaan hanaolut- ja ulosmyyntivalikoimaan panostanut Helsingin Rööperin Hopstop tarjoaa nyt Lappo-tuotteita kotioluiden valmistukseen.

Jarkko Manni toi Lappo-tuotteet Rööperin Hopstopiin. Kuva: Hopstop.

Tuomalla Lappo Oy:n shop-in-shopin palvelutarjontaansa ravintola Hopstop haluaa nostaa entistä paremmin esille kotimaisen oluenvalmistuksen käsityötaidon sekä kohottaa alan harrastuksen arvostusta.

Hopstop tarjoaa jatkossa saman katon alta, Annankatu 3:ssa, laadukkaiden pienpanimoiden valmistamat taidonnäytteet, myös hanaoluina, sekä erilaiset tarvikkeet ja raaka-aineet, joiden avulla kasvava joukko kotioluenpanijoita voi kehittää osaamistaan oluenpanemisen saralla.

”Olutkulttuurimme on mennyt upeasti eteenpäin viime vuosina. Samalla kotimainen oluenvalmistus on saanut enemmän ansaitsemaansa arvostusta. Rööperin Hopstopissa haluamme tukea tätä kehitystä sekä jatkaa Annankadun pitkää perinnettä oluen ystävien kohtaamispaikkana”, Momentin Restaurantsin ravintolatoimen johtaja Jan Karppanen kertoo.

Hopstopissa sijaitsevassa Lapon shop-in-shopissa on kotioluttarvikkeiden ja -laitteiden lisäksi laaja valikoima maltaita, myös valmiiksi rouhittuina, sekä nestehiivoja ja humalia – aina tuoreina ja kylminä mukaan. Lisäksi myynnissä on valmiita mallaspakkauksia ja olutuutteita.

Ravintolassa on nyt myös oma kulmaus, josta voi ostaa eri panimoiden teemoilla ja logoilla varustettuja asusteita ja muuta rekvisiittaa. Hopstopin ja Lapon on tarkoitus järjestää tulevaisuudessa yhteistyössä kotiolutkursseja ja muita alan harrastajien tapahtumia.

“Toivottavasti tarjonta ja aktiivinen keskustelu oluesta saavat aikaan myös sen, että yhä useampi uusi kotioluenpanija innostuu mallasjuomien valmistuksesta”, Jaakko Manni Lappo Oy:ltä toteaa.

Lapon shop-in-shop on avoinna asiakkaille Rööperin Hopstopin aukioloaikojen mukaisesti.

Momentin Restaurants Oy, Jan Karppanen, p. + 358 40 542 3680, jan.karppanen@momentinrestaurants.com

Juomatarviketukku Lappo Oy, Jaakko Manni, p. +358 50 526 3100, kauppa@lappo.fi

Jarkko Manni toi Lappo-tuotteet Rööperin Hopstopiin. Kuva: Hopstop.
Rööperin  Hopstop on myös olutarvikkeiden kauppa. Kuva: Hopstop.
Rööperin Hopstop on myös olutarvikkeiden kauppa. Kuva: Hopstop.
Maltaat, humalat ja hiivat löytyvät nyt  Rööperin Hopstopista . Kuva: Hopstop.
Maltaat, humalat ja hiivat löytyvät nyt Rööperin Hopstopista . Kuva: Hopstop.
Rööperin Hopstopin Lappo-myymälästä löytyvät oluttarvikkeet vaativaan harrastukseen. Kuva: Hopstop.

Michelin-tähtikokki Sauli Kemppainen: Frex-kananmuna on käsittämättömän hieno raaka-aine – Se on ihan toiselta planeetalta!29.4.2021 12:12:14 EEST | Tiedote

Raaka-aineen parhaan ominaismaun esiin tuoma suomalainen Frex-peruna on monen kansainvälisen keittiömestarin käyttämä julkinen salaisuus. Perunan rinnalla Frex-kananmuna on aloittanut matkansa kohti huippukeittiöitä. Frex-tuotantotavasta hullaantunut Michelin-tähtikokki Sauli Kemppainen sanoo, että Frex-munat ovat suorastaan toiselta planeetalta.

Tiedote: Lääkäri Pippa Laukka komppaa kokkeja Frex-perunasta: ”Erityisen maukas ja koostumukseltaan poikkeuksellisen laadukas – täydellinen kokonaisuus”24.3.2021 09:20:00 EET | Tiedote

Voiko perunaa syödä, jos laihduttaa? Voiko perunalla korvata eläinperäisiä proteiineja? Montako perunaa tarvitaan, jotta päivittäinen kalsiumin tarve täyttyy? Lääkäri ja terveysbloggaaja Pippa Laukka tutustui Frex-perunan laboratoriotuloksiin. Hän suosittelee perunaa terveellisen ravinnon perustaksi.

Tiedote: Sami Tallbergin Villiyrttikeittokirjasta kymmenes painos – Paras on nyt vielä parempi juhlapainos23.3.2021 08:10:00 EET | Tiedote

Huippukokki Sami Tallbergin ensimmäisestä Villiyrttikeittokirjan painoksesta on kulunut 10 vuotta. Nyt täydennetty 111 villikasvia käsittelevä ja 528-sivuinen juhlapainos on kymmenes. Tallbergin kirja on jo klassikko. Hämmästyttävää on se, miten paras on nyt vielä parempi. Viiden Tähden päätoimittaja Eeropekka Rislakki esittelee ohessa juhlapainoksen. Teksti on vapaasti käytettävissä.