Luhta Sportswear Company

Olympiajoukkueen vaatemallisto julkistettiin – Suomen olympiajoukkue nousee Luhta Sportswear Companyn Icepeak-vaatemallistollaan myös urheilumuodin kansainväliseen kärkikastiin

Luhta Sportswear Company on suunnitellut ja valmistanut Suomen olympiajoukkueelle vaatemalliston, joka huokuu itsevarmuutta ja positiivisuutta. Mallisto nähdään Suomen olympiajoukkueen yllä PyeongChangissa 2018.

Luhta Sportswear Companyn Icepeak-tuotemerkki on yksi kansainvälisesti menestyneimpiä urheilupukeutumisen merkkejä. Nyt Icepeak edustaa Suomea myös olympialaisissa. 1.11.2017 julkistettu vaatemallisto on Luhta Sportswear Companyn omien suunnittelijoiden käsialaa ja se kattaa kaikki urheilijoiden edustus-, vapaa-ajan, harjoittelu- ja lämmittelyasut varsinaisen urheilusuorituksen ulkopuolella.

Perinteinen sinivalkoisuus väistyy modernimman ja raikkaamman suomalaisuuden tieltä

Etenkin olympiakisojen avajaisissa on totuttu näkemään asuja urheilumuodin huipulta. Joukkueiden edustusasuja ovat olleet suunnittelemassa vahvat, paikalliset tekijät ja alan huippusuunnittelijat. Tähän kisaan Luhta Sportswear Company haluaa astua mukaan. Olympiajoukkueen vaatemallisto edustaa Suomea nimenomaan niillä elementeillä, joista Suomi maailmalla tunnetaan.

Suomen puhtaasta luonnosta, Lapin mystiikasta ja neljästä vuodenajasta inspiraationsa saaneessa mallistossa näkyy häivähdyksiä mm. kelohongan kuivuneesta pinnasta ja revontulista. Värejä ja kuoseja on yhdistelty vaatteissa rohkeasti, ja samalla suomalaiset kansalliselementit on käännetty kansainväliselle, 2020-luvun muotoilukielelle. Sinivalkoisuus näkyy edelleen yksittäisissä tuotteissa.

–Mallistomme vahvuus on siinä, että tuotteet ovat kansainvälisesti uniikkeja. Vaatemallistoa inspiroineet elementit ovat aidosti Suomessa koettavia asioita, joita ei muilla ole, painottaa Icepeakin brand director Panu Suominen.

Vaatteet mukautuvat vaihteleviin olosuhteisiin

Modernin suomalaisuuden ja globaalin kiinnostavuuden ohella asujen keskeinen elementti on niiden toimivuus. Vaatteet on valmistettu urheilijoiden mitoille sopiviksi, ja mallistosta löytyy vaatteita kevyistä treenivaatteista untuvatakkeihin ja sään kestäviin asuihin.

–Urheilijat ovat kisapaikalla parhaimmillaan kolme viikkoa hyvin vaihtelevissa olosuhteissa. Lämpötilaeroa kisakylien välillä saattaa olla jopa 20 astetta. Vaatteiden pitää helposti mukautua eri sääolosuhteisiin, Suominen muistuttaa.

Kuten suomalaiset urheilijat, myöskään vaatemallisto ei suostu pyytämään olemassaoloaan anteeksi. Mallisto on moderni, inspiroiva ja vahvaa kisafiilistä nostattava. Se tukee urheilijoita ja on omalta osaltaan mukana siivittämässä Suomen olympiajoukkuetta menestykseen.

Suomalaisuus ja Lapin taika vetoavat Aasian markkinoilla

Luhta Sportswear Companyn ja Olympiakomitean yhteistyö kattaa PyeongChangin lisäksi myös kahdet seuraavat olympialaiset Tokiossa 2020 ja Pekingissä 2022. Tämä tarkoittaa Luhta Sportswear Companylle laajaa ja monipuolista kaupallista lisäarvoa sekä kotimaassa että kansainvälisesti.

Olympialaiset, ja sitä kautta saatu näkyvyys luovat liiketoiminnan kasvulle erityisesti Aasiassa erinomaisen mahdollisuuden.

–Kiina on yksi yrityksen merkittävistä kasvupanostusalueista. Icepeak on toiminut Kiinan vähittäiskauppamarkkinoilla jo yli viisi vuotta, ja valmistaudumme Pekingin olympialaisiin 2022 moninkertaistamalla nykyisten myymälöiden lukumäärän mm. Pekingissä, Harbinissa,
Wuhanissa ja Shanghaissa, sanoo Luhta Sportswear Companyn sport divisioonan johtaja Juha Luhtanen.

Jenni Kuisma
Marketing and Communications Manager
jenni.kuisma@luhta.fi

Luhta Sportswear Company

Luhta Sportswear Company on Euroopan johtavia vaatetusalan yrityksiä. Konserni työllistäänoin 1600 henkilöäja tekee noin 247 miljoonan euron liikevaihdon. Parhaiten yritys tunnetaan tuotemerkeistään: Luhta, Icepeak, Rukka, Torstai, Ril’s ja Your FACE. Konserniin kuuluvat myös vähittäiskauppaketjut Aleksi 13, Your FACE / Ril’s, Luhta Brand Store, Luhta Outlet ja TopSport.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi