Olympiastadionin sähkötekniseksi projektinjohtourakoitsijaksi Assemblin

Yksi Suomen ja Helsingin tunnetuimman maamerkin Olympiastadionin perusparannus- ja uudistamishankkeen sähkötekniseksi projektinjohtourakoitsijaksi on valittu Assemblin Oy.

Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista.

Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT
Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista. Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT

Hankinnan sopimuksen arvo on 13,4 miljoona euroa ja sähköteknisen urakan työt käynnistyvät Olympiastadionilla nyt kesäkuun aikana.

”Tilaajamme hyvin valmisteltu tarjouspyyntöprosessi on nyt saatu päätökseen ja meillä on ilo ja onni olla voittajia sähköteknisen projektinjohtourakan osalta. Nyt käynnistyy meidän osaltamme mielenkiintoinen ja haastava projekti, jota pääsemme toteuttamaan yhdessä tilaajan ja muiden sidosryhmien kanssa,” kertoo Assemblinin Talotekniikan  liiketoimintajohtaja Antti Pessa.

Vuonna 1938 rakennettu Olympiastadion uudistuu vuosien 2016-2019 aikana monitoimiareenaksi. Tässä hankkeessa uusitaan kaikki Olympiastadionin talotekniset järjestelmät. Perusparannus- ja uudistamishanke toteutetaan jaettuna projektinjohtourakkana. Rakennustekninen projektinjohtourakoitsija Skanska toimii kohteen päätoteuttajana, jolle alistetaan erilliset LVIA- ja sähkötekniset projektinjohtourakat.

Antti Pessa
antti.pessa@assemblin.fi
p. +358 41 510 6549

Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista.

Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT
Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista. Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi

Yhteistoiminnallisemmat mallit vaativat aitoa ennakkoluulottomuutta ja luottamusta - miten luottamus rakentuu allianssimalleissa?5.12.2017 08:43Tiedote

Rakennusteollisuus on tällä hetkellä suuren myllerryksen keskellä. Media repii otsikoita kustannushaasteista, tehottomuudesta ja epäonnistuneista projekteista. Yhdeksi ratkaisuksi rakennusteollisuuden monimuotoisiin haasteisiin on esitetty entistä yhteistoiminnallisempia toteutusmuotoja kuten esimerkiksi allianssimallia. Allianssin periaatteena on tehdä asiat yhdessä sovitun sopimuskehyksen puitteissa. Tällaisissa malleissa yhtenä tärkeimpänä tukijalkana toimii luottamus. Miten luottamusta voidaan rakentaa allianssimallissa? Mitkä tekijät rakentavat luottamusta ja miten luottamus näkyy tulosviivan alla?