Olympiastadionin sähkötekniseksi projektinjohtourakoitsijaksi Assemblin

Yksi Suomen ja Helsingin tunnetuimman maamerkin Olympiastadionin perusparannus- ja uudistamishankkeen sähkötekniseksi projektinjohtourakoitsijaksi on valittu Assemblin Oy.

Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista.

Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT
Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista. Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT

Hankinnan sopimuksen arvo on 13,4 miljoona euroa ja sähköteknisen urakan työt käynnistyvät Olympiastadionilla nyt kesäkuun aikana.

”Tilaajamme hyvin valmisteltu tarjouspyyntöprosessi on nyt saatu päätökseen ja meillä on ilo ja onni olla voittajia sähköteknisen projektinjohtourakan osalta. Nyt käynnistyy meidän osaltamme mielenkiintoinen ja haastava projekti, jota pääsemme toteuttamaan yhdessä tilaajan ja muiden sidosryhmien kanssa,” kertoo Assemblinin Talotekniikan  liiketoimintajohtaja Antti Pessa.

Vuonna 1938 rakennettu Olympiastadion uudistuu vuosien 2016-2019 aikana monitoimiareenaksi. Tässä hankkeessa uusitaan kaikki Olympiastadionin talotekniset järjestelmät. Perusparannus- ja uudistamishanke toteutetaan jaettuna projektinjohtourakkana. Rakennustekninen projektinjohtourakoitsija Skanska toimii kohteen päätoteuttajana, jolle alistetaan erilliset LVIA- ja sähkötekniset projektinjohtourakat.

Antti Pessa
antti.pessa@assemblin.fi
p. +358 41 510 6549

Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista.

Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT
Havainnekuva uudistetusta Olympiastadionista. Kuva: Työyhteenliittymä K2S/NRT

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.