eTaika Oy

Olympiaurheilijoiden ratkaisu tietosuoja-asetuksen tietopyyntöihin: Tietosi.fi tarjoaa valmisratkaisun GDPR-tietopyyntöjen käsittelyyn

TIEDOTE 22.5.2018. EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR) tuo tullessaan kaikille yrityksille, yhteisöille ja järjestöille velvoitteen vastata yksityishenkilön tietopyyntöön. Asetus tulee voimaan 25.5.2018. Tietosi.fi tarjoaa organisaatioille vahvasti salatun kanavan tietopyyntöjen hallintaan.

Tietosi.fi-palvelussa vain tunnistettu henkilö voi lähettää tietopyynnön organisaatiolle. Tunnistautumisessa hyödynnetään pankkitunnistautumista tai mobiilivarmennetta.

Korkean tietoturvan palvelu
Selainpohjaisessa Tietosi.fi-palvelussa välitettävien henkilötietojen korkea tietoturva perustuu teknologiaratkaisuun, jolle on haettu patenttia. Palvelu hyödyntää kaikille tuttua pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella tehtävää tunnistautumista.

Osapuolten välinen viestintä tapahtuu tunnistautumisen avulla suojatusti, mikä täyttää kaikki GDPR-vaatimukset. Tällöin organisaatio tietää sataprosenttisesti kenen kanssa se kommunikoi tietopyyntöjen käsittelyssä. Samalla palvelun käyttäjä erottuu edukseen vastuullisena ja palvelevana organisaationa.

Tietosi.fi ei edellytä IT-projektia
Tietosi.fi on selainpohjainen valmisratkaisu, jonka käyttö ei edellytä yritykseltä tai organisaatiolta erillistä IT-projektia tai integraatiota organisaation tietojärjestelmiin. Henkilötietoihin liittyvät tietopyynnöt voidaan keskittää yhteen kanavaan ja esimerkiksi yhdelle henkilölle. Tarvittaessa palvelun käyttöoikeus voidaan antaa useammallekin henkilölle.

eTaika Oy:n toimitusjohtaja Valentin Kononen korostaa palvelun helppokäyttöisyyttä.

-       Tietosi.fi on valmisratkaisu, joka lisää toiminnan tehokkuutta ja tuo kustannussäästöjä henkilötietopyyntöjen käsittelyyn. Järjestelmän käyttöönotto vaatii yritykseltä vain muutaman minuutin kestävää rekisteröitymistä palvelun käyttäjäksi, jonka jälkeen tietopyyntöjen käsittely on nopeaa ja turvallista.

Lisätietoja:

Valentin Kononen
valentien.kononen@etaika.fi

Harri Hänninen
myyntijohtaja
harri.hanninen@etaika.fi

eTaika Oy
Aviapolis, Karhumäentie 3
01530 VANTAA

eTaika on vakiintunut 15 toimintavuotensa aikana yhdeksi Suomen johtavista ohjelmistoyrityksistä henkilöstöhallinnon sovelluksissa. eTaikan ohjelmistoihin luottavat eturivin organisaatiot suurista pörssiyhtiöistä Suomen suurimpiin julkisiin työnantajiin. Toukokuussa 2018 eTaika avasi verkossa toimivan, uudenlaisen Tietosi.fi-palvelun, joka tarjoaa yrityksille, yhdistyksille ja julkisen sektorin toimijoille helpon ja turvallisen viestintäkanavan EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisten henkilötietopyyntöjen käsittelyyn.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi