OmaSp Lappeenrannan uudistettua konttoria johtaa pankkialan konkari Arto Valjakka

Arto Valjakka on aloittanut Oma Säästöpankin (OmaSp) Lappeenrannan konttorinjohtajana. Arto on koulutukseltaan juristi ja pankkialan yo-merkonomi. Hän on syntyjään Heinolasta, mutta asunut ja vaikuttanut Lappeenrannassa ja Etelä-Karjalassa jo 20 vuoden ajan.

Arto Valjakka arvostaa Oma Säästöpankin yrittäjämäistä yrityskulttuuria ja vapauttaan konttorinsa toimintojen järjestämisessä tiukan konseptiohjauksen sijaan: ”Paikallisuutta ja asiakaslähtöisyyttä korostava ”lähellä ja läsnä” –lupauksemme sopii täydellisesti omiin ajatuksiini. Helppo saavutettavuus, asiakkaan mahdollisuus päästä nopeasti neuvotteluun ja nopea päätöksentekokykymme antavat loistavat mahdollisuudet kasvattaa toimintaamme Lappeenrannassa, kun kilpailijamme menevät tänä päivänä eri suuntaan. Pidän talousaluetta potentiaalisena kaupankäynnin kannalta. Ihmisillä on edelleen tarve ostaa ja vaihtaa asuntoja ja Lappeenranta maakunnan veturina vetää uusia asukkaita puoleensa kauempaakin maakunnasta. Venäläisten ostosmatkailijoiden paluu tilanteen taas salliessa tuo selvän piristysruiskeen alueen talouteen. Yliopisto tuo omalta osaltaan positiivista säpinää kaupunkiin ja luo pohjaa innovatiivisille uusille yrityksille. Joustavat rahoitusratkaisumme ja toimintakykymme kaikissa markkinatilanteissa tukevat omalta osaltaan alueen kehittymistä ja yritysten kasvuhaluja.”

Aluejohtaja Jarmo Nikunen on innoissaan Arto Valjakan aloittamisesta: ”Olen erittäin onnellinen, kun voimme toivottaa Arto Valjakan tervetulleeksi juuri uudistettuun ja hienoon Lappeenrannan konttoriimme. Artolla on pitkä pankkialan kokemus ja lisäksi vahva paikallinen ja alueellinen osaaminen. Vahvistamme Lappeenrannan tiimiämme edelleen ja olemme parhaillaan rekrytoimassa pankkilakimiestä sekä yrityspuolen osaajaa.”

Konttorinjohtaja Arto Valjakka ja aluejohtaja Jarmo Nikunen antavat mielellään kommentteja medialle suoraan paikallisista ja alueellisista asioista.

Arto Valjakka, konttorinjohtaja OmaSp Lappeenranta, p. 050 3233152
Jarmo Nikunen, aluejohtaja Itä-Suomi, p. 040 5922304

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 3,8 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Jaossa 100 000 euroa nuorten ja lasten joukkueurheiluun Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöiltä2.9.2020 09:26:22 EESTTiedote

Kolme OmaSp Säätiötä yhdistävät voimansa ja jakavat yhteensä 100 000 euroa avustusta toimialueidensa nuorten ja lasten urheiluseurojen joukkueille. Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöt haluavat tehdä hyvää ja edistävät muun muassa lasten ja nuorten hyvinvointia mahdollistamalla heille liikunnallisen lapsuuden ja nuoruuden. Avustusta joukkueet voivat hakea esimerkiksi kisamatkoihin, peliasuihin ja varusteisiin.

Oma Säästöpankki julkaisee puolivuosikatsauksen ja kutsuu tiedotustilaisuuteen 10.8.202030.7.2020 08:51:29 EESTKutsu

OmaSp julkaisee vuoden 2020 puolivuosikatsauksen maanantaina 10.8.2020 arviolta klo 9. Tiedote on luettavissa julkistuksen jälkeen yhtiön internetsivuilla www.omasp.fi/sijoittajat. Yhtiö järjestää tiedotustilaisuuden analyytikoille, institutionaalisille sijoittajille ja medialle maanantaina 10.8. klo 10.30 OmaSp:n Helsingin konttorissa, osoitteessa Kluuvikatu 3, 7.krs, Helsinki. Tiedotustilaisuutta voi seurata myös suorana webcast-lähetyksenä 10.8.2020 klo 10.30 alkaen osoitteessa www.omasp.fi/sijoittajat ja myöhemmin tallenteena www.omasp.fi/sijoittajat. Sydämellisesti tervetuloa tutustumaan alkuvuoden tulokseemme ja loppuvuoden näkymiin.

OmaSp tukee yrittäjyyttä käynnistämällä valtakunnallisen yhteistyön Suomen Uusyrityskeskuksen kanssa12.6.2020 09:04:53 EESTTiedote

Elinkeinoelämän tuki uusyrityskeskustoiminnalle on ensiarvoisen tärkeää. OmaSp liittyi jäseneksi, koska yrittäjyys on keskeinen arvo myös omassa toiminnassamme. Suomen 30 Uusyrityskeskusta neuvoo maksutta alkavia yrittäjiä ja yrittäjyyttä suunnittelevia. Koronakeväästä huolimatta, ja toisaalta juuri sen takia, perustamisneuvonnalle riittää kysyntää eri puolilla Suomea.