On aika luoda uutta – Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -muistikirja auttaa itsensä kehittäjiä eteenpäin

Kirjailija ja itsensä johtamisen valmentaja Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -tuoteperheen uutuus on Saa mitä haluat -muistikirja (Viisas Elämä). Se on suunniteltu itsensä kehittämisen ja ajattelun tueksi, ja se auttaa pysähtymään omien ajatusten äärelle. Muistikirja täydentää suosittujen Saa mitä haluat -valmennusten ja kirjojen ohjeita toteuttaa oman näköistä elämää. Muistikirja on tärkeä työkalu kaikissa Koppelomäen valmennuksissa ja verkkokursseissa, mutta toimii myös itsenäisesti oman elämän suunnittelussa ja ajanhallinnassa.
Kuva: Julia Alakulju, Kansi: Jonna Nisu

Saa mitä haluat -muistikirja antaa kaivatun työkalun itsensä kehittämiselle joka päivä. Kirjan sisällysluettelon saa täyttää itse loppuun, ja siten jokainen voi täydentää muistikirjaa haluamallaan tavalla.

”Olen huomannut itse, kuinka vaikeaa on tehdä muistiinpanoja tyhjälle paperille tai löytää hyvää muistikirjaa. Halusin luoda työkalun muistiinpanojen kirjoittamiselle, mutta jättää tilaa myös omalle ajattelulle”, kertoo Koppelomäki.

Hyvin tehdyt muistiinpanot jalostavat ajatuksia ja tekevät ne näkyväksi. Kehittyäkseen ajattelussaan, muistiinpanoihin pitää palata ja niitä pitää jalostaa. Koppelomäen kehittämä muistikirja on jäsennelty viiteen osaan ja se sisältää myös inspiroivia ajatuksia.

”Muistikirjojen isoin ongelma on se, että erilaiset muistiinpanot sekoittuvat keskenään ja niihin on vaikea palata. Halusin luoda sellaisen työkalun muistiinpanojen kirjoittamiselle, jossa eri aiheille ja ajatuksille on varattu oma tilansa, ja josta tärkeät muistiinpanot löytyvät helposti.”

Lähtökohtaisesti ihminen aliarvioi omien ajatustensa muistamisen. Älä jätä tärkeimpiä ajatuksiasi vain mieleesi, vaan kirjoita ja puhu niistä”, muistuttaa Koppelomäki. ”Moni asia selkeytyy, kun kirjoitat sen paperille talteen ja samalla vapautat mielesi potentiaalia muuhun kuin muistamiseen. Näet miten ideasi ovat kehittyneet, kun palaat katsomaan muistikirjan ajatuksia vuosien päästä”, kertoo Koppelomäki.

Saa mitä haluat – muistikirja ilmestyi kirjakauppoihin 12.10.2021.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Ilkka Koppelomäki

www.saamitahaluat.fi

Ilkka Koppelomäki

Ilkka Koppelomäki on itsensä johtamisen valmentaja, isä, puoliso, yrittäjä, innostaja, unelmien toteuttaja, ex-kilpatriathlonisti, kirjoittaja ja maailmanmatkaaja. Koppelomäki perusti vuonna 2007 itsensä kehittämiseen keskittyvän Uskalla Innostua -nimisen yrityksen. Hän on auttanut ihmisiä voimaan paremmin jo yli 10 vuoden ajan. Vuodesta 2007 Koppelomäki on erikoistunut mielen hallintaan ja auttanut sekä henkilökohtaisesti että ryhmävalmennuksilla tuhansia ihmisiä tekemään omassa mielessään muutoksia, jotka ovat auttaneet heitä elämässä eteenpäin.

Saa mitä haluat -tuoteperheen valmennusten ja kirjojen tarkoitus on tuoda hyvää muutosta ihmisten elämään. Koppelomäen Saa mitä haluat -valmennuksiin on osallistunut vuosien varrella tuhansia suomalaisia ja kirjat ovat myyneet yli 10 000 kappaletta, ja niistä on ilmestynyt myös ääni- ja e-kirjat. Suosituin kirja on ollut Saa mitä haluat – Opas oman näköiseen elämään (Viisas Elämä, 2018). Ilkka Koppelomäki auttaa toteuttamaan haluamiasi asioita ja elämään elämää, jota ei tarvitse myöhemmin harmitella. Hänen missionaan on tehdä kaikki sen eteen, ettei kenestäkään tulisi katkeraa vanhusta. Itsensä kehittäminen ei saa jäädä pienistä asioista kiinni.

Uskalla Innostua on vuonna 2007 perustettu itsensä kehittämisen valmennuksia ja seminaareja tarjoava yritys. Lähtöajatuksena on ollut tuoda tavallisen kuluttajan saataville valmennuksia ja koulutuksia, joita on aikaisemmin ollut tarjolla vain huippujohtajille.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Ilkka Koppelomäki esittelee uutta Saa mitä haluat-muistikirjaa

Kuva: Julia Alakulju, Kansi: Jonna Nisu
Kansi: Jonna Nisu

Vallankumouksellista tietoa vaihdevuosista – Naisen aivot muuttuvat keski-iässä yhä vahvemmiksi20.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Tiede osoittaa, että vaihdevuodet voivat olla naisen aivoille hyvinvointia edistävä vaihe. Kalifornian yliopiston neuropsykiatri Louann Brizendine kertoo uudessa teoksessaan Vaihdevuosien vallankumous – Aivojen hyvinvointi keski-iässä vaihdevuosien tuovan voimaa, iloa ja selkeyttä naisen elämään. Kirja tarjoaa tieteeseen pohjautuvia keinoja huolehtia aivojen hyvinvoinnista koko loppuelämän ajan.

Keski-ikä on otollinen aika kasvulle – omien vahvuuksien löytäminen luo iloa ja tasapainoa18.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Marjo Rantanen kertoo uutuusteoksessaan Ansaitset parempaa – Näin löydät ilon, tasapainon ja sisäiset aarteesi (Viisas Elämä, 2024), miten voimme päästä eroon stressaavista tekijöistä elämässämme ja täydentää voimavarojamme entisestään iästä riippumatta. Teoksen lähtökohta on oppia tunnistamaan omia vahvuuksia, luontaisia taipumuksia ja kehittämiskohteita.