Onko yksityinen peikko?

Tervetuloa seminaariin tiistaina 6.3.2018 klo 15:30 - 17:30 Vanhalle ylioppilastalolle!

Vuonna 2018 sote-uudistuksen lait näkevät viimein päivänvalon. Rakenteiden muutos on mittava. Yhtä suurta mullistusta saatetaan kuitenkin tarvita myös kulttuurin ja ajattelutavan muutoksissa. Onnistuuko tämä? Väitteitä etenkin valinnanvapauteen liittyen on lennellyt suuntaan, jos toiseenkin.

"Kilpailu ei toimi sote-palveluissa"

"Julkinen kantaa vastuun ja yksityinen kuorii kerman" "Valinnanvapaus tulee kalliiksi"

Näinkö on?

Hyvinvointialan liitto nostaa kissan pöydälle, ja käy avoimen keskustelun valinnanvapaudesta ja yksityisen roolista uudessa sote-maailmassa Vanhalla ylioppilastalolla tiistaina 6.3.

Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä

Tervetuloa kuulemaan mitä sote-uudistuksen päävalmistelijat ja tulevaisuuden toteuttajat ajattelevat näistä väitteistä. Pitkäaikaisen politiikan toimittajakonkarin Timo Haapalan johdolla haastamme keskusteluun sote- ja maakuntauudistuksen projektijohtaja Päivi Nergin, Uudenmaan maakuntauudistuksen muutosjohtaja Markus Sovalan, kansanedustaja Elina Lepomäen, sekä Hyvinvointialan liiton hallituksen puheenjohtaja, Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpään.

Jääthän kanssamme myös haukkaamaan kevyttä iltapalaa tilaisuuden jälkeen!

Varmista paikkasi ilmoittautumalla mukaan mahdollisimman pian tästä.

Nähdään Ylioppilastalolla!

ps. Osallistu keskusteluun jo nyt tunnisteella #Hyvinvointiala #onkoyksityinenpeikko

Ulla-Maija Rajakangas

Lauri Koponen

Asiantuntija, Vaikuttajaviestintä

lauri.koponen@hyvinvointiala.fi

Yksityisellä ensihoidolla on jatkossakin merkittävä rooli14.6.2018 10:17Tiedote

Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi tänään terveydenhuoltolain ensihoitoa koskevat muutosesityksensä. Reformiministerit linjasivat, että palvelujen järjestämisvastuu siirtyy sairaanhoitopiireiltä maakunnille samassa tahdissa sote- ja maakuntauudistusten kanssa. Yksityisiä ensihoitoyrityksiä edustavat Hyvinvointialan liitto ja Suomen Sairaankuljetusliitto ry (SSK ry) ovat tyytyväisiä siihen, että ratkaisu on tehty.

Päiväkodeissa tarvitaan kaikkia ammattilaisia – yksityinen tarjoaa laatua varhaiskasvatukseen!27.4.2018 08:00Tutkimus