OP palaa yhteiseen edunvalvontapöytään

OP Ryhmä on tänään 19.6.2018 ilmoittanut hakevansa Finanssiala ry:n jäsenyyttä. OP on palaamassa yhteiseen edunvalvontapöytään 1.1.2019 alkaen. FA:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi pitää OP:n ratkaisua tervetulleena ja toivottuna.

”Finanssiala toivottaa OP:n tervetulleeksi yhteiseen pöytään vahvistamaan alan kilpailukykyä”, toteaa Finanssiala ry:n hallituksen puheenjohtaja Ari Kaperi Nordeasta.

Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi muistuttaa, että Suomen finanssialan edunvalvonta tapahtuu erityisesti Brysselissä ja Frankfurtissa. ”FA:lla on paras asiantuntemus ajaa alan etua EU:ssa. Laaja yhteistyö jäsenten kanssa auttaa tunnistamaan ennakoivasti, millaisia vaikutuksia uudella sääntelyllä on. Vahvalla yhteisellä edunvalvonnalla varmistamme, että suomalainen finanssiala pystyy tarjoamaan asiakkailleen parhaat mahdolliset palvelut”, Kauppi sanoo.

Lisätiedot:
FA:n hallituksen puheenjohtaja Ari Kaperi, puh. 09 5300 5936
Toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi, puh. 020 793 4210
Mediapäällikkö Marjo Lapatto, puh. 020 793 4274

Euriborien uusi määräytymismenetelmä on ollut lausuntokierroksella12.2.2019 08:18:16Tiedote

Euriboreja hallinnoiva European Money Markets Institute (EMMI) eli Euroopan rahamarkkinainstituutti julkaisi tiistaina 12.2.2019 yhteenvedon euriborien uutta hybridimääräytymismenetelmää koskevasta toisesta lausuntokierroksesta. Konsultaatio on osa EMMIn sitoumusta toteuttaa euribor-viitekoroille uudistettu määräytymismenetelmä, joka vastaa sääntelyn ja sidosryhmien vaatimuksiin oikea-aikaisesti.

Hallitus parantamassa viljelijöiden mahdollisuuksia varautua satovahinkoihin17.1.2019 15:12:31Tiedote

Hallitus esittää satovahinkovakuutusten vapauttamista vakuutusmaksuverosta vuoden 2027 loppuun asti. Näin yhä useammat viljelijät saavat mahdollisuuden vakuuttaa satonsa vaikeiden vuosien varalta. Esimerkiksi vuoden 2017 sateisen ja kolean kesän takia jopa viidennes sadosta jäi korjaamatta. Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliiton MTK:n arvion mukaan huono sää aiheutti yli 100 miljoonan euron tappiot viljelijöille.