OP palaa yhteiseen edunvalvontapöytään

OP Ryhmä on tänään 19.6.2018 ilmoittanut hakevansa Finanssiala ry:n jäsenyyttä. OP on palaamassa yhteiseen edunvalvontapöytään 1.1.2019 alkaen. FA:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi pitää OP:n ratkaisua tervetulleena ja toivottuna.

”Finanssiala toivottaa OP:n tervetulleeksi yhteiseen pöytään vahvistamaan alan kilpailukykyä”, toteaa Finanssiala ry:n hallituksen puheenjohtaja Ari Kaperi Nordeasta.

Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi muistuttaa, että Suomen finanssialan edunvalvonta tapahtuu erityisesti Brysselissä ja Frankfurtissa. ”FA:lla on paras asiantuntemus ajaa alan etua EU:ssa. Laaja yhteistyö jäsenten kanssa auttaa tunnistamaan ennakoivasti, millaisia vaikutuksia uudella sääntelyllä on. Vahvalla yhteisellä edunvalvonnalla varmistamme, että suomalainen finanssiala pystyy tarjoamaan asiakkailleen parhaat mahdolliset palvelut”, Kauppi sanoo.

Lisätiedot:
FA:n hallituksen puheenjohtaja Ari Kaperi, puh. 09 5300 5936
Toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi, puh. 020 793 4210
Mediapäällikkö Marjo Lapatto, puh. 020 793 4274

Vakuutuspetoksia tehtaillaan arviolta 30 miljoonan euron edestä18.7.2018 16:02Tiedote

Vakuutuspetoksissa tekotapojen kirjo on suuri: silmälaseista tuhopolttojen kautta valekuolleisiin. Vahinkoja lavastetaan, tehdään tahallaan tai liioitellaan. Kun vahinkoilmoitukseen liittyy petosepäily tai muuta merkittävää epäselvyyttä, vahinkokäsittelyyn tulevat usein mukaan vakuutustutkijat, kansanomaisemmin vakuutusetsivät. Viime vuonna vakuutustutkijoiden työn tuloksena epäselviä vahinkoilmoituksia paljastui arviolta 30 miljoonan euron edestä. Osa näistä oli petoksia, osassa vaadittua korvausta alennettiin tai se evättiin kokonaan. Mikäli nämä epäselvät vahingot olisi korvattu, koko summa olisi tullut rehellisten vakuutuksenottajien maksettavaksi.

Pankkibarometri: Lainakysyntä hieman alkuvuotta laimeampaa15.6.2018 07:00Tiedote

Finanssiala ry:n tuoreen Pankkibarometrin mukaan kotitalouksien ja yritysten luotonkysyntä on edelleen viime vuotta vilkkaampaa, mutta kasvun arvioidaan hieman laimentuneen verrattuna alkuvuoteen. Heinäkuun alusta kiristyvä asuntolainojen lainakatto on todennäköisesti vaikuttanut pankinjohtajien arvioihin kotitalouksien luotonkysynnän kehityksestä. Barometrikysely II/2018 tehtiin touko-kesäkuun vaihteessa.