Opiskelijat mukana johtoryhmässä - Kauppakeskus Lohelle kunniamaininta Vuoden kauppakeskusteko -kilpailussa

Lohjalla sijaitsevalle Kauppakeskus Lohelle on tänään myönnetty kunniamaininta Vuoden kauppakeskusteko –kilpailussa. Kunniamaininta myönnettiin Laurea-ammattikorkeakoulun kanssa käynnistetystä yhteistyöstä, jossa Laurean opiskelijat ovat mukana Kauppakeskus Lohen johtoryhmässä.

Laurea-ammattikorkeakoulun Lohjan kampus sijaitsee vuonna 2019 avautuneen Kauppakeskus Lohen tiloissa. Kauppakeskus Lohen omistava Suur-Seudun Osuuskauppa SSO ja Laurea ovat tehneet avainkumppaneina tiivistä yhteistyötä, josta kauppakeskuksen johtoryhmä on yksi konkreettinen esimerkki.

Opiskelijoille aitoa kokemusta työelämästä

Vuodesta 2020 lähtien on SSO valinnut kauppakeskuksen johtoryhmään hakemusten ja haastatteluiden perusteella joukon Laurean opiskelijoita. Johtoryhmän tavoitteena on kehittää kauppakeskuksen toimintaa, ja johtoryhmätyöskentelyn myötä opiskelijat suorittavat samalla projektijohtamisen opintojakson.

Kunniamaininnan perusteluissa kiitosta saivat osallistaminen sekä se, että opiskelijat saavat yhteistyöstä kokemusta ja oppia oikeanlaisista työelämän haasteista.
- Onkin hienoa, että saimme tällaista tunnustusta raadilta, jossa on hyvin tunnistettu meidän yhteistyön tavoitteet ja mahdollisuudet. Haluamme lisätä yhteisöllisyyttä ja haluamme olla kauppakeskus, josta paikalliset voivat olla ylpeitä, SSO:n liikepaikkapäällikkö Mika Tolppola kertoo.

Lukukausittain vaihtuva opiskelijatiimi

Kauppakeskus Lohen johtoryhmän työskentelyä ohjaa liikepaikkapäällikkö Tolppola ja Laurean lehtorit tukevat opiskelijoita projektissa. Projektiin osallistuva opiskelijatiimi vaihtuu lukukausittain. Syksyllä 2021 johtoryhmässä on ollut mukana neljä Laurean opiskelijaa.

- On hienoa, että Suomen Kauppakeskusyhdistys arvostaa tulevaisuuteen tähtäävää yhteistyötä kauppakeskuksen ja ammattikorkeakoulun välillä. Meillä on kunnia olla mukana näin merkittävässä projektissa ja kiitämme saamastamme tunnustuksesta, opiskelijat kiittävät.

Kuluvan syksyn aiheena johtoryhmällä on ollut kaupallisuuden kehittäminen ja johtoryhmä muun muassa selvittää kauppakeskus Lohen kilpailijakenttää.

Suomen Kauppakeskus ry:n järjestämän Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun tulokset julkistettiin 4.11.2021. Kilpailun avulla Suomen Kauppakeskus ry nostaa esiin positiivisia kauppa- ja palvelukeskuksiin liittyviä tekoja. Samalla halutaan jakaa hyviä käytäntöjä ja kehittää koko toimialaa ja sen palvelukykyä.

Kauppakeskus Lohen Antoniossa käyttöön uusi kätevä tilausmalli24.9.2021 15:59:17 EEST | Tiedote

SSO:n Antoniossa Lohjalla helpotetaan asiakkaiden arkea, kun lauantaina 25.9. alkaen otetaan käyttöön näppärä EasyOrder-tilausmalli. Uusi malli antaa asiakkaan tarkastella, tilata sekä maksaa ostokset helposti puhelimella. EasyOrderin QR-koodeihin perustuva kontaktiton tilauskanava mahdollistaa turvallisen sekä tehokkaan tilaamisen pöytään. Skannaamalla paikan päällä Lohjan Antonion ravintoloissa pöydässä olevan QR-koodin, asiakas pääsee ravintolan menu-sivulle, josta tilaus voidaan tehdä ja maksaa helposti vain muutamalla klikkauksella. Sivuston käyttö ei tarvitse erillisen apin latausta tai rekisteröitymistä. Asiakkaan maksettua tilaus siirtyy järjestelmässä ravintolan näkyvyyteen, josta tilaus toimitetaan edelleen keittiöön. Tilaus onnistuu niin ikään myös nettisivulla tilauksesta ruuan noutoon asti. ”Haluamme palvella asiakkaita monikanavaisesti ja EazyOrder on toivottu lisäpalvelu. Tarkoitus on helpottaa ja tarvittaessa nopeuttaa asiakkaan tilauksen tekemistä. Palvelu tapahtuu ede

Pidä huolta -kampanja kerää rahaa nuorten mielenterveystyöhön – SSO:lta ja Lähitapiola Etelältä yhteensä 20 000 euron lahjoitus22.9.2021 09:07:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös läntisellä Uudellamaalla ja Salon seutukunnalla. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. SSO yhdessä LähiTapiola Etelän kanssa liittyy 20 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO aloitti 23.8. uuden hyväntekeväisyysyhteistyön, jonka myötä päätettiin jakaa yli sata Venner-ruokalaatikkoa paikallisille vähävaraisille perheille, eli raaka-aineet noin 5000 terveelliseen ateria-annokseen. Yhteistyö toteutettiin Vennerin ja SSO:n alueen kuntien kanssa läntisellä Uudellamaalla ja Salon seudulla.