OptimeSys lanseeraa markkinoille tietoturvan ulkoistuspalvelun.

Tietoturvaan erikoistunut OptimeSys lanseeraa markkinoille OptimeSys Huoleton™ - tietoturvan ulkoistuspalvelun. Huoleton-palvelumalli tarjoaa yrityksille mahdollisuuden ulkoistaa yrityksen tekninen tietoturva alan asiantuntijoille.

Yhteiskunnan, yritysten ja kansalaisten riippuvuus tietojärjestelmistä kasvaa jatkuvasti. Digitalisoitumisen myötä tietoturva on noussut kriittiseen rooliin yritysten liiketoiminnassa ja tietojärjestelmien suojaamisesta on tullut yksi tärkeimmistä tekijöistä liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi.

Verkkorikollisuus on monimuotoistunut ja kehittyy koko ajan hurjaa vauhtia. Tämän kehityksen myötä teknisiltä ratkaisuilta sekä it-osastoilta vaaditaan merkittävästi enemmän kuin ennen. Omien tietoturva-asiantuntijoiden palkkaaminen sekä oman ympäristön ylläpito ovat kuitenkin kalliita investointeja. Lisäksi osaavia tekijöitä on vaikea löytää. Siksi kehitimme OptimeSys Huoleton™ –palvelukokonaisuuden. Huoleton-palvelumallin avulla yritykset saavat käyttöönsä maailmanluokan Kyberturvaratkaisut sekä tietoturvan huippuasiantuntijat ilman suuria kertainvestointeja tai pitkiä käyttöönottoprojekteja”, kertoo Kimmo Ojala, OptimeSys:n toimitusjohtaja.

Markkinan muutos uhkien torjunnasta uhkien havainnointiin ja reagointiin OptimeSys Huoleton™-palvelun taustalla

OptimeSys teki vuoden 2015 lopulla strategisen päätöksen keskittää panoksiaan teknologiapohjaisiin kyberturvan jatkuviin palveluihin ja on muutamassa vuodessa noussut merkittäväksi tekijäksi tietoturvamarkkinassa.

Jokunen vuosi sitten huomasimme markkinalla tyhjiön päätelaitteiden ja käyttäjien suojauksen hallitsevalle tietoturvapalveluiden tuottajalle. Suurin osa tietoturvatoimijoista julisti tuolloin, että päätelaitteiden suojaus ja antivirus on kuollut ja keskittyivät verkkojen suojaukseen. Useat alan toimijat kuitenkin unohtivat, kuinka kriittinen rooli yksittäisellä käyttäjällä on. Teimme tuolloin strategisen päätöksen kohdentaa panoksiamme tietoturvapalveluiden kehittämiseen ja kokonaisulkoistukseen”, kertoo Toni Kari, OptimeSys:n tekninen johtaja.

OptimeSys:n taktiikka toimi ja yritys voitti nopealla tahdilla markkinaosuutta itselleen vuosina 2016 ja 2017.

Kilpailijamme eivät ottaneet huomioon, ettei satojen tuhansien tai jopa miljoonien eurojen tietoturvainvestointi tuo riittävää suojaa ympäristölle, mikäli järjestelmiä ei päivitetä ja reagoida jatkuvasti muutokseen. Tietoturva kun ei ole projekti, vaan prosessi, jossa kokonaisuutta tulee jatkuvasti valvoa ja kehittää”, jatkaa Kari.

OptimeSys Huoleton™ -palvelun piirissä on jo yli 125 000 päätelaitetta ja käyttäjää.

Olemme tarjonneet tietoturvan kokonaisulkoistusta muiden palveluidemme ”sivutuotteena” sopiville asiakkaille jo tovin ja saaneet palvelusta valtavasti kiitosta. Markkina on nyt parissa vuodessa kehittynyt niin, että Kyberturvan kokonaisulkoistukselle on laajempaa kysyntää. Asiakkaiden kysyntä on selkeästi siirtymässä pistemäisistä teknologiaratkaisuista kohti kyberturvan hankkimista kokonaisvaltaisena prosessina. Tästä johtuen tuotteistimme ulkoistuspalvelumme OptimeSys Huoleton™ – palvelukokonaisuuksiin, joilla pystymme palvelemaan laajempaa asiakaskuntaa”, toteaa Kari.

Palvelun piirissä on tällä hetkellä jo yli 125 000 päätelaitetta ja käyttäjää.

OptimeSys Huoleton™ ei keskity ainoastaan päätelaitteiden tietoturvaan. Palvelun piiriin kuuluu muun muassa Citrixin, Palo Alton Networksin, Forcepointin, Trend Micron sekä McAfeen ratkaisuja.

Tarkkaan valikoitujen päämiestemme tuotteet toimivat tärkeänä osana palveluamme. Me takaamme asiakkaillemme, että he saavat kaiken hyödyn irti investoinnistaan nyt ja tulevaisuudessa. Ylläpidämme, valvomme, kehitämme ympäristöä, sekä tuotamme jatkuvasti reaaliaikaista tietoa asiakasyritystemme tietoturvapäättäjille. Lisäksi tuemme asiakkaidemme ylläpitotiimiä tuottamalla toimivat tietoturvakerrokset sekä päätelaitteille, että viestintäratkaisuihin.”, jatkaa Kari.

Miten organisaatiot hyötyvät OptimeSys Huoleton™-palvelusta?

Lyhyesti sanottuna, valitessaan meidät tietoturvakumppaniksi, yritys voi huoletta keskittyä ydinliiketoimintaansa. Meille kumppanuus on riskin ottamista ja riskin hallintaa asiakkaan puolesta. Asiakkaamme voivat olla huoletta, sillä me vastaamme, että kaikki toimii. Toiminnallamme on aina kasvot ja niiden takana loistavalla asenteella varustetut asiantuntijat jotka pitävät jatkuvasti tietojärjestelmät ja tietoturvan ajan tasalla sekä reagoivat poikkeustilanteisiin välittömästi. Proaktiivinen toimintatapamme, hallitut prosessit sekä palvelualttiutemme erottaa meidät markkinasta osaamisen lisäksi”, päättää Kari.

Toni Kari
CTO, OptimeSys