Oral Hammaslääkärit laajentaa toimintaansa Savonlinnassa

Oral Hammaslääkärit Oyj laajentaa toimintaansa hankkimalla omistukseensa Hammaslääkäriasema Hampaiden Korjaamo Oy:n liiketoiminnan. Hammaslääkäriasema toimii osoitteessa Olavinkatu 30. Oralin uusin toimipiste Oral Savonlinna, Olavinkatu aloittaa toimintansa ketjussa 1.9.2017.

Oral Hammaslääkärit vahvistaa palvelutarjontaansa Savonlinnassa.

Hammaslääkäriasema Hampaiden Korjaamo Oy:n henkilökunta jatkaa potilastyötään normaalisti Oralissa. ”Tunsin Oralin ja sen hyvät toimintamallit jo ennestään. Jatkuva kliinisen työn ja palveluiden kehittäminen olivat avainasemassa myyntipäätöstä tehdessä”, kertoo aseman Oralille myynyt hammaslääkäri Dmitry Alexeev.

Hammaslääkäriketjun laajentaminen on osa Oralin strategiaa, jonka mukaisesti Oral hakee kasvua erityisesti suurista kaupungeista ja niiden vaikutusalueilta, kasvukeskuksista sekä paikalliset palvelut turvaavista aluekeskuksista. Oral-asemien sijainti on keskeinen, ja ne palvelevat asiakkaitaan kaikissa suun ja hampaiden terveyteen liittyvissä tarpeissa kattavasta perushammashoidosta vaativaan erikoishammashoitoon.

Martin Forss, toimitusjohtaja, puh. 040 779 6266
sähköpostiosoite on muotoa etunimi.sukunimi@oral.fi

Oral Hammaslääkärit vahvistaa palvelutarjontaansa Savonlinnassa.

Suomalainen Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva hammasterveyspalveluyhtiö, jonka työyhteisöön kuuluu yli 1300 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 81,4 miljoonaa euroa. Oral tarjoaa hammasterveyspalveluita yli 60 hammaslääkäriasemalla eri puolella Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Vain joka kolmas käy säännöllisesti suuhygienistillä - miksi suuhygienistillä tulisi käydä?20.3.2018 09:56Tiedote

1. Miksi suuhygienistillä käydään? Mitä apua siitä on? Suuhygienisti keskittyy ennaltaehkäisevään hoitoon, kun hammaslääkärit tekevät usein korjaavaa hoitoa. Suuhygienisti toteuttaa hammaslääkärin tekemää hoitosuunnitelmaa. Hän opettaa esimerkiksi omahoitoa ja auttaa hoitamaan suun tilannetta niin, että suu paranee. Suuhygienistit pyrkivät ehkäisemään suun sairauksia, kuten iensairauksia ja kariesta, eli reikiintymistä. Osalle ammattiryhmä on täysin tuntematon, ja hammashoitajat ja suuhygienistit sekoitetaan helposti. 2. Minulla on hyvät hampaat, eivätkä ne reikiinny. Riittääkö, jos käyn hammaslääkärin sijaan vain suuhygienistillä? On hyvä käydä sekä hammaslääkärillä että suuhygienistillä. Hammaslääkäri diagnosoi suun sairauksia ja voi ottaa röntgenkuvia - kumpaankaan näistä suuhygienistillä ei ole oikeuksia. Hammaslääkärillä kannattaa käydä vuoden tai parin vuoden välein. Jo nuorena aikuisena olisi hyvä saada rutiini hammastarkastuksiin, sillä suusairaudet alkavat kehittyä jo varhain.