Oral Hammaslääkärit vahvistaa palvelutarjontaansa Kuusankoskella

Oral Hammaslääkärit Oyj laajentaa toimintaansa Kuusankoskella hankkimalla omistukseensa Kuusankosken Hammaslääkäriasema Oy:n. Hammaslääkäriasema toimii osoitteessa Valtakatu 25. Aseman toiminta siirtyy 1.6. alkaen Oral Kuusankoskelle, osoitteeseen Valtakatu 36.

Kuusankosken Hammaslääkäriasema Oy:n vastaanottotoiminta siirtyy Oral Hammaslääkärit Kuusankoskelle.

Kuusankosken Hammaslääkäriaseman Oralille myynyt hammaslääkäri Juha Ruuhijärvi ja muu hoitohenkilökunta jatkavat kliinistä työtään Oralissa. ”Haluamme päästä keskittymään potilastyöhömme, johon Oral tarjoaa parhaat mahdolliset edellytykset. Oral pystyy takamaan potilaille laadukkaat ja jatkuvasti kehittyvät palvelut myös tulevaisuudessa.”, kertoo hammaslääkäri Juha Ruuhijärvi myyntipäätöksensä taustoista.

Hammaslääkäriketjun laajentaminen on osa Oralin strategiaa, jonka mukaisesti Oral hakee kasvua erityisesti suurista kaupungeista ja niiden vaikutusalueilta, kasvukeskuksista sekä paikalliset palvelut turvaavista aluekeskuksista. Oral-asemien sijainti on keskeinen, ja ne palvelevat asiakkaitaan kaikissa suun ja hampaiden terveyteen liittyvissä tarpeissa kattavasta perushammashoidosta vaativaan erikoishammashoitoon.

Jarno Huurinainen
jarno.huurinainen@oral.fi

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1300 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 88,5 miljoonaa euroa. Oral toimii yli 60 toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Oral Hammaslääkärit Oyj:n omistaa Colosseum Dental Group. Sillä on yhteensä lähes 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dentalin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä.

Vain joka kolmas käy säännöllisesti suuhygienistillä - miksi suuhygienistillä tulisi käydä?20.3.2018 09:56Tiedote

1. Miksi suuhygienistillä käydään? Mitä apua siitä on? Suuhygienisti keskittyy ennaltaehkäisevään hoitoon, kun hammaslääkärit tekevät usein korjaavaa hoitoa. Suuhygienisti toteuttaa hammaslääkärin tekemää hoitosuunnitelmaa. Hän opettaa esimerkiksi omahoitoa ja auttaa hoitamaan suun tilannetta niin, että suu paranee. Suuhygienistit pyrkivät ehkäisemään suun sairauksia, kuten iensairauksia ja kariesta, eli reikiintymistä. Osalle ammattiryhmä on täysin tuntematon, ja hammashoitajat ja suuhygienistit sekoitetaan helposti. 2. Minulla on hyvät hampaat, eivätkä ne reikiinny. Riittääkö, jos käyn hammaslääkärin sijaan vain suuhygienistillä? On hyvä käydä sekä hammaslääkärillä että suuhygienistillä. Hammaslääkäri diagnosoi suun sairauksia ja voi ottaa röntgenkuvia - kumpaankaan näistä suuhygienistillä ei ole oikeuksia. Hammaslääkärillä kannattaa käydä vuoden tai parin vuoden välein. Jo nuorena aikuisena olisi hyvä saada rutiini hammastarkastuksiin, sillä suusairaudet alkavat kehittyä jo varhain.

Colosseum Dental Group panostaa suomalaiseen suun terveydenhuoltoon ostamalla Med Group Hammaslääkärit Oy:n suun terveydenhoidon liiketoiminnot20.2.2018 13:30Tiedote

Lehdistötiedote 20.2.2018. Colosseum Dental Group (”Colosseum”) on yhdessä Tradeka Yhtiöt Oy:n kanssa allekirjoittanut sopimuksen Med Groupin koko osakekannan ostamisesta. Med Groupin enemmistöomistaja on pääomasijoittaja Adelis Equity Partners. Tradeka ostaa Med Groupin Kotiin vietävien palveluiden, ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot ja Colosseum puolestaan Med Groupin yksityisen suun terveydenhuollon liiketoiminnot. Colosseum ostaa Med Groupin suunterveyden toiminnan Renideo Holding Oy:n kautta, joka omistaa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n (”Oral”).