Ordföranden för Varmas förvaltningsråd Kari Jordan har avgått från förvaltningsrådet

Ordföranden för Varmas förvaltningsråd, bergsråd Kari Jordan har avgått från förvaltningsrådet 28.3.2019. Orsaken till avgången är att Jordan blev invald i Nordeas styrelse 28.3.2019. Enligt lagen om arbetspensionsförsäkringsbolag kan ordföranden för förvaltningsrådet inte vara ledamot i styrelsen för en bank.

Varmas förvaltningsråd väljer inom sig en ny ordförande på sitt följande sammanträde 16.5.2019.

Närmare uppgifter:

Katri Viippola, direktör, HR, kommunikation och samhällsansvar, tfn 0400 129 500, förnamn.efternamn@varma.fi

Ömsesidiga arbetspensionsförsäkringsbolaget Varma är en ansvarsfull och solvent placerare. Bolaget ansvarar för arbetspensionsskyddet för cirka 900 000 personer inom den privata sektorn. År 2018 uppgick Varmas premieinkomst till 5,1 miljarder euro och pensioner utbetalades för 5,7 miljarder euro. Värdet på Varmas placeringar var 44,0 miljarder euro i slutet av 2018.

Följ Varma

Senaste pressmeddelandena från Varma