Original Sokos Hotel Kupittaa harjakorkeudessa

Kesällä 2018 käynnistyneen Original Sokos Hotel Kupittaan rakennustyöt ovat edenneet suunnitellusti ja hotelli on nyt harjakorkeudessa. Uusi hotelli avataan kevättalvella 2020.

Kupittaan alueen kehittäminen kuuluu Turun kaupungin kärkihankkeisiin ja on yksi Turun voimakkaimmin kasvavista työssäkäyntialueista. Vilkkaan uudisrakentamisen myötä se on myös nousemassa suosituksi asuinalueeksi.

- On hienoa, että saamme olla mukana Kupittaan ja koko Turun vetovoimaisuuden kehittämisessä. Hotellin sijainti ja saavutettavuus tulevat olemaan erinomaiset, toteaa hotellikiinteistön omistavan Rausanne Oy:n toimitusjohtaja Arto Puolimatka.

Hotelli nousee Kupittaan rautatieaseman välittömään läheisyyteen ja hotellista rakennetaan suora sisäyhteys asemalle. Hotelli palvelee erityisesti yritysten, korkeakoulujen, oppilaitosten, sairaala- ja tutkimustoiminnan sekä urheilutoiminnan majoitustarpeita, mutta tarjoaa erinomaiset puitteet myös vapaa-ajanmatkustukseen – Turun keskusta ja tuomiokirkko ovat vain kivenheiton päässä ja Kupittaan puistosta löytyy tekemistä koko perheelle. Yhdeksänkerroksiseen hotelliin tulee yhteensä 196 huonetta ja majoitustilat lähes 500 hengelle.
- Uusi hotelli vastaa voimakkaasti kehittyvän Kupittaan alueen ja koko Turun seudun kasvaneeseen hotellikysyntään. Lisäksi hotelli piristää myös Turun itäistä keskustaa ja tuo alueen asukkaiden ulottuville uudenlaisia palveluja, kuten viihtyisän Bistro Ellin, hotellin ylimmän kerroksen baarin, terassin sekä saunatilat, kertoo toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta.

- Original Sokos Hotel Kupittaan rakennustyöt ovat edenneet hyvin ja hyvässä hengessä. Yli puolet urakasta on nyt valmiina ja hotelli päästään luovuttamaan tilaajalle aikataulussa. Hotellin myötä myös kolmen toisiinsa kytkeytyvän rakennuksen Intelligate-kokonaisuus saadaan valmiiksi, sanoo yksikönjohtaja Jukka Lämsä YIT:ltä.

Hotellin kiinteistön omistaa turkulainen sijoitusyhtiö Rausanne Oy. Hotellihankkeen pääurakoitsijana toimii YIT Suomi Oy ja pääsuunnittelijana Arkkitehtitoimisto Haroma & Partners Oy. Hotellin sisustussuunnittelusta vastaa Sisustusarkkitehdit Gullstén & Inkinen Oy ja ravintolan sekä aulatilojen suunnittelusta Kudos Dsign Oy. Hotellia operoi Turun Osuuskauppa.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

YIT Suomi Oy, yksikönjohtaja Jukka Lämsä, puh. 045 634 4300

Uusi, ilahduttavan erilainen Original Sokos Hotel Kupittaa on vauhdikkaasti kehittyvän ja kasvavan Turun Kupittaan kiehtova kohtaamispaikka ja sykkivä sydän. Vahvasti ajassa elävän hotellin yllätykselliseen sisustukseen on tuotu aamu- ja ilta-auringon hehkua ja tyylikästä graafisuutta.
Hotelli kuuluu Sokos Hotel Original -hotelliperheeseen. Original Sokos Hotel Kupittaalla on 196 hotellihuonetta, Bistro Elli, sauna ja kuntosali. Hotellia operoi Turun Osuuskauppa.

Turun Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu alkaa – nyt on aika edistää uusia paikallistoiveita15.1.2020 14:48:30 EETTiedote

Nuorten liikkumisen mahdollistavat Ässäkentät, arjen kiireitä helpottava ruoan verkkokauppa, hävikkiä vähentävät punalapputuotteet ja laaja palveluvalikoima olivat ennen vain toiveita. Osuuskauppojen ja asiakasomistajien yhteistyöllä nämä toiveet ovat jo toteutuneet tuoden helpotusta monen varsinaissuomalaisenkin arkeen. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan?

Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 202020.12.2019 15:33:38 EETTiedote

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 13.12.2019 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2020: Matti Manner, laamanni, asianajaja, Turku (pj.) Risto Rinne, vuorineuvos, Naantali (varapj.) Satu Ahomäki, johtaja, Turku Jukka Rinnevaara, toimitusjohtaja, Turku Marja Salenius-Ranki, henkilöstöjohtaja, Kaarina Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku Hallituksen kokoonpano säilyy ennallaan. Puheenjohtajana jatkaa Matti Manner ja varapuheenjohtajana Risto Rinne. Hallintoneuvostoon uusia jäseniä Turun Osuuskaupan edustajisto nimitti 12.11.2019 pitämässään kokouksessa Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston vuodelle 2020. Uusina hallintoneuvostoon valittiin palvelujohtaja Sami Savolainen Turusta sekä henkilöstön edustajina kaupan alan pääluottamusmies Katri Marku-Virtanen Turusta ja matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä liikennemyymälöiden pääluottamusmies Nina Arki Naantalista. Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto 2020: Aalto Hannu, Naantali Ahala Kirsti, Vehmaa