Original Sokos Hotel Wiklund avataan

Original Sokos Hotel Wiklundin uudistus on valmistunut ja hotelli avaa ovensa perjantaina 1.3.2019.

- Original Sokos Hotel Wiklund tuo Turun hotellimarkkinaan odotetun piristysruiskeen. Se on ensimmäinen ja ainoa hotelli Turussa, jonka kanssa saman katon alta löytyy kattava kirjo palveluita useista ravintoloista, shoppailuun, viihtymiseen ja hemmotteluhoitoihin. Lisäksi hotelli sijaitsee aivan kaupungin sydämessä ja lähellä tapahtumia. Hotelli onkin erinomainen vaihtoehto kaupunkikulttuuria rakastavalle urbaanille ihmiselle, joka arvostaa tapahtumarikasta elämää keskellä kaupunkia, toteaa hotellinjohtaja Tarja Jalonen Original Sokos Hotel Wiklundilta.

Hotellin huonemäärä lähes kaksinkertaistui 112 huoneeseen viime syksynä alkaneen uudistuksen yhteydessä. Nämä harmonisin sävyin sisustetut huoneet tuovat vastapainoa kaupungin sykkeelle. Hotellin erikoisuutena on lisäksi neljä huonetta, jotka voidaan väliovien ansiosta yhdistää yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi. Yhteensä yhdessä isossa tilassa majoittuu samanaikaisesti jopa 22 henkilön porukka.

- Vieraamme viihtyvät varmasti myös uudenlaisessa cowork-tilassa hotellin kolmannessa kerroksessa.Tila on hotelliasukkaiden käytössä ja sinne on helppo tulla ja viihtyä niin työn merkeissä kuin ystävienkin kanssa. Lisäksi meille valmistuu kevään aikana uudenlaisia kokoontumistiloja, jotka tarjoavat puitteet rentoihin ja inspiroiviin tapaamisiin, Jalonen jatkaa.

Hotellin vastaanottopalvelut löytyvät Coffee House Wiklundin yhteydestä. Lisäksi Wiklundin uudet ravintolat - italiaistyyppinen Trattoria, sosiaalisten kohtaamisten VENN, helposti lähestyttävä Rapido ja monelle jo tuttu Coffee House sekä vapusta eteenpäin myös Turun oma kattobaari Walo Rooftop Bar - ovat hotellivieraiden käytössä.

Turun Osuuskaupalla on käynnissä ennätyksellinen yli 100 miljoonan euron investointiohjelma Varsinais-Suomessa. Kaikilla toimialoilla tehtävät investoinnit ulottuvat vuoteen 2020 asti. Matkailu- ja ravitsemiskaupassa investointeihin lukeutuvat Original Sokos Hotel Wiklundin uudistuksen lisäksi Solo Sokos Hotel Turun Seurahuoneen uudistus, uuden Original Sokos Hotel Kupittaan rakentaminen sekä Radisson Blu Marina Palace Hotelin laajennuksen suunnittelu.

Original Sokos Hotel Wiklund, hotellinjohtaja Tarja Jalonen, puh. 010 764 5011

Sokos Hotels on jakautunut kolmeen erilaiseen hotellityyppiin tarjotakseen yksilöllisiä hotellielämyksiä kaikille. Original-hotelli on sydämeltään suomalainen, tuttu ja turvallinen. Break-hotelli on paljon kaivattu tauko ja osa rentouttavaa tai aktiivista irtiottoa arjen keskellä. Solo-hotelli on joko klassikko tai syntyy sellaiseksi. Jokaisella Sololla on oma ainutlaatuinen luonne ja persoona. Sokos Hotels on Suomen vastuullisin, luotetuin ja arvostetuin hotelliketju. www.sokoshotels.fi

TOK on yli 158 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.

Turun Osuuskaupan vuosi 2018: Mittavilla investoinneilla parannetaan alueen palveluja ja elinvoimaisuutta28.2.2019 06:04:57 EETTiedote

* TOK investoi toimialueellensa 51,2 miljoonalla eurolla * Liikevaihto kasvoi 3,1 prosenttia ja oli 595,4 M€ * TOK:n tulos ilman kertaluonteisia eriä oli 11,3 M€ * Asiakasomistajille maksettiin Bonusta 18,9 miljoonaa euroa * Asiakasomistajien määrä kasvoi 7 622 uudella omistajalla * TOK työllisti vuoden 2018 lopussa 2 235 henkilöä - Vuosi 2018 oli Turun Osuuskaupalle ennätyksellisten investointien vuosi. Käynnissä olevasta, reilusti yli 100 miljoonan euron investointiohjelmastamme kohdistui viime vuodelle yhteensä 51,2 miljoonaa euroa. Merkittävät investoinnit kaikilla toimialoilla parantavat asiakkaidemme palveluja ja kehittävät Varsinais-Suomen elinvoimaisuutta ja houkuttelevuutta. Investointitahdista huolimatta tulos oli hyvällä tasolla, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen. Turun Osuuskaupan tulos oli 11,3 miljoonaa euroa (ed.v. 15,1 M€). Vakavaraisuus on edelleen hyvällä tasolla omavaraisuusasteen ollessa 47 prosenttia (ed.v. 50,3 %). Liikevaihto Turun Osuuskau

Nimityksiä Turun Osuuskaupassa28.1.2019 11:05:31 EETTiedote

Terhi Lautkankare on nimitetty Sokos-johtajaksi Sokos Wiklundille ja Sokos Myllyyn 1.2.2019 alkaen. Terhillä on pitkä ja laaja-alainen kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä Turun Osuuskaupassa. Viimeisimmäksi hän on toiminut Prisma Myllyn ja Prisma Loimaan johtajana. Esa Ruotsalainen on nimitetty Prisma-johtajaksi Prisma Länsikeskukseen ja Prisma Loimaalle 1.2.2019 alkaen. Esalla on pitkä kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä sekä Suomesta että Baltiasta. Viimeisimmäksi hän on toiminut tavaratalojohtajana Sokos Wiklundilla. Ville Ämmälä on nimitetty Prisma Myllyyn Prisma-johtajaksi 1.2.2019 alkaen ja hän jatkaa myös Prisma Itäharjun johtajana. Villellä on pitkä kokemus kaupan alan esimies- ja johtotehtävistä ja hän on toiminut useamman vuoden Prisma-johtajana Turun Osuuskaupan Prismoissa. Lisätietoja: Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007 Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Rauhanen, puh. 010 764 4062